خبرگزاری کار ایران

استعفای سرمربی تیم ملی صحت داشت؛

کفاشیان: کی‌روش سرطان ندارد/یک شبه نمی‌توان شرایط را تغییر داد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سرمربی تیم ملی فوتبال فقط در حوزه‌ کاری‌اش می‌تواند مصاحبه کند چراکه خودش هم قبول دارد که مصاحبه ها و بیانیه هایی که داده بود مشکل ساز شده بودند.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان پس از جلسه مشترک با کارلوس کی‌روش، در جمع خبرنگاران در مورد جلسه‌اش با سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و درخواست‌هایش گفت: کی‌روش برای دو بازی آینده تیم ملی که برابر عمان و هند خواهد بود هیچ مشکلی ندارد اما گفته است که برای صعود به جام جهانی و انجام بازی‌های مرحله نهایی مقدماتی با شرایط فعلی نمی‌تواند کار کند.

رییس فدراسیون فوتبال درخواست‌های کی روش را بیشتر درباره کیفیت چمن، تجهیزات و لباس عنوان کرد و افزود: برخلاف آنچه گفته می شود ما با مرخصی رفتن کی روش مشکلی نداریم. در زمان هایی که تیم ملی فعالیتی ندارد رفتن کی‌روش به مرخصی منعی ندارد. البته او فعلا در ایران می ماند چون مذاکرات ما با او ادامه دارد.

وی در مورد اینکه آیا به کی‌روش مجوز مصاحبه داده است یا خیر؟ گفت:‌ او می تواند مصاحبه کند اما فقط در حوزه کاری‌اش. او خودش هم قبول دارد که مصاحبه ها و بیانیه هایی که داده بود مشکل ساز شده بودند. من همین طور که به دبیرکل فدراسیون اخطار دادم با کی روش نیز صحبت کردم. هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد امکان قطع همکاری سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز اظهار کرد: به هر حال حرف های کی روش شروطی است که او برای ادامه کارش دارد. او می‌گوید برای آنکه در ایران موفق باشد باید این شرایط فراهم شود. البته به او گفتم که ما نمی توانیم یک شبه این شرایط را تغییر دهیم بلکه باید به ما کمک شود.

کفاشیان در واکنش به اظهارات مایلی کهن علیه کی روش مبنی بر اینکه حرف های سرمربی پرتغالی تیم ملی درباره استعفا تنها یک نمایش از سوی اوست گفت: این نوع صحبت کردن علیه سرمربی تیم ملی خوب نیست. همه باید از تیم ملی حمایت کنیم. این حرف ها تحریک آمیز است. قطعا با مایلی کهن و کاشانی جلسه ای میگذارم و به آن‌ها می گویم که وقتی همه در یک سنگر هستیم نباید این گونه حرف بزنیم. بالاخره فردا تیم امید هم برنامه هایی دارد و نتایج کارش معلوم می شود.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه بار دیگر از حمایت قاطع اعضای هیات رییسه فدراسیون از کی روش در جلسه روز گذشته این هیات خبر داد.

کفاشیان همچنین درباره شایعه ابتلای کی روش به بیماری سرطان گفت:‌ نه این طور نیست. کی روش از نظر سلامتی مشکلاتی دارد که مرخصی قبلی اش هم برای این بود که به معالجات و عمل جراحی‌اش برسد. خوشبختانه نتایج آزمایش‌ها چیز خاصی را نشان نمی‌دهد و به قول آقای اسلامیان این مشکلات ناشی از سن و سال ماست. به کی روش گفته ام که من و تو مثل 5 سال پیش نیستیم و سختی‌هایی کشیده‌ایم. او باید مراقب خودش باشد چون تنش‌های عصبی برایش مشکل ساز خواهد بود.

در ادامه خبرنگاری از کفاشیان پرسید که آیا بحث استعفای کی روش که در زمان حضور تیم ملی در گوام مطرح شد جدی بوده است یا خیر؟ اظهار کرد: بله او قبلا هم پیغام داده بود ولی ما سعی کرده‌ایم او را در ایران نگه داریم. چون حضور او به تیم ملی کمک می‌کند و شاید پس از رفتن او نتوانیم کسی مثل او را پیدا کنیم.

وی ادامه داد:‌ اعتراض هایی که کی روش می کند تماما برای تیم ملی است. او در حرف هایش برای بازیکنان و تیم طلب تسهیلات بیشتر می‌کند. ما در شرایطی کار می کنیم که بودجه‌مان یک بیستم فدراسیون‌هایی مثل ژاپن و کره جنوبی است اما با این حال کار می کنیم و فعلا تیم اول آسیا هستیم.

کد خبر : ۳۲۳۴۳۶