خبرگزاری کار ایران

جهانبخش: هلندی‌ها فامیلی‌ام را درست تلفظ نمی‌کنند

من دیوید بکام ایران نیستم!

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۷۹۰

علیرضا جهانبخش می‌گوید خودش را دیوید بکام ایران نمی‌داند.

به‌ گزارش ‌ایلنا، سایت باشگاه آلکمار گفت‌وگویی با علیرضا جهانبخش انجام داده است. این سایت در این مورد نوشت: «علیرضا جهانبخش زمانی که 19 ساله بود به عنوان یک بازیکن بسیار جوان به کشور هلند آمد و در باشگاه نایمخن رشد کرد. او در طول دو سالی که در این باشگاه هلندی حضور داشت، بازی‌های درخشانی را برای آنها انجام داد.

تابستان گذشته جهانبخش از سوی باشگاه برایتون آلبیون انگلیس پیشنهاد همکاری دریافت کرد، اما در نهایت به آلکمار پیوست. جهانبخش در این مورد گفت: درست است. نزدیک بود به برایتون بروم. با این باشگاه صحبت‌هایی کرده بودم و شهر را هم از نزدیک دیده بودم. به محل تمرین و ورزشگاه این تیم رفتم تا با همه چیز آشنا شوم. همه چیز خوب به نظر می رسید ولی کمی شک داشتم. مطمئن نبودم این همان کاری است که می خواستم انجامش دهم. عوض کردن تصمیم بزرگی در دوران فو‌تبا‌لی‌ام بود پس نباید در این زمینه شکی می‌داشتم. وقتی الکمار به من پیشنهاد کرد خیلی زود قانع شدم به این تیم بروم. الکمار باشگاه بزرگی در هلند است.

تلفظ فامیلی جهانبخش برای هلندی‌ها بسیار سخت است. علیرضا در واکنش به این اتفاق نیز، گفت: بله. هیچ وقت هلندی‌ها فامیلی من را درست تلفظ نمی‌کنند. حتی همیشه آن را هم اشتباه می‌نویسند به خصوص چهار حرف آخر آن را . ایرانی‌ها معمولا فامیلی‌های سختی دارند. در کشورم یک جهانبخش معروف دیگر هم داریم به نام بابک که خواننده است. او بسیار معروف است و من هم صدایش را دوست دارم. نمی دانم من معروف هستم یا بابک؟ مردم بیشتر از موسیقی به فو‌تبا‌ل اهمیت می‌دهند، اما بابک خیلی بیشتر از من در اینستاگرام فالوور دارد. او خیلی زودتر از من صفحه اینستاگرامش را هم راه‌اندازی کرده است.

جهانبخش در مورد این که او را با دیوید بکام مقایسه می‌کنند، نیز گفت: نه! به هیچ وجه. به‌ هر‌ حال همیشه می‌خواهم بهترین نمایشم را برای تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل کشورم داشته باشم و بخشی از تاریخ آن باشم.

جهانبخش در واکنش به این که در اینستاگرام کلی طرفدار دارد هم گفت: نخست این که یک بازیکن بین‌المللی هستم و در سال‌های اخیر هیچ بازیکنی در ایران نبوده که انتقال خوبی به یکی از باشگاه‌های بزرگ اروپایی را داشته باشد. این کاری است که من آن را انجام دادم. آلکمار با توجه به نمایش‌های عملکردش در سال‌های اخیر در لیگ اروپا، تیم پر آوازه‌ای شده است. ایرانی‌ها از این که من برای این باشگاه به میدان می روم احساس غرور می‌کنند. بسیاری از هموطنانم به تیم‌های اروپایی می‌روند و به خاطر پول به تیم‌های قطری و اماراتی نمی‌روند.

سایت آلکمار در ادامه نوشت: جهانبخش در مورد این که باشگاه آلکمار عکسش را در صفحه اینستاگرامش قرار داد و ایرانی‌های زیادی نسبت به آن ابراز احساسات هم کردند گفت: ایرانی‌ها واکنش خیلی خوبی داشتند. هم تیمی هایم در آلکمار نیز به خاطر آن با من شوخی کردند و به من گفتند که هو‌اد‌ا‌رانت تو را خیلی دوست دارند. زیر عکسم دیدم که ایرانی‌ها با فالوورهای هلندی نیز صحبت می‌کرد‌ند. واکنش هموطنانم خیلی احساسی بود. اینستاگرام در کشورم خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از مردم دیگر از فیس بوک استفاده نمی‌کنند و فقط اینستاگرام را مورد استفاده قرار می‌دهند.

علیرضا جهانبخش در ادامه و در مورد منطقه مورد علاقه برای قرار گرفتن در ترکیب آلکمار نیز اظها‌ر کرد: در تیم ‌ملی و در بسیاری از بازی‌ها در نقش هافبک چپ بازی کرده‌ام. در آلکمار اما بیشتر هافبک راست بودم. در تیم ‌ملی اشکان دژاگه بازیکنی بسیار حر‌فه‌ای و خوب است. او سابقه بازی کردن در بوندسلیگا را دارد. راست پا هستم، اما این توانایی را دارم که بتوانم از پای چپم نیز استفاده کنم. در طی دو سال توانستم به بهترین بازیکن لیگ هلند تبدیل شوم.

جهانبخش ا‌دا‌مه‌ داد: سال گذشته طوری بازی نکردم که بهترین فو‌تبا‌لیست دسته دوم هلند شوم ، ولی جایزه بهترین بازیکن را بردم. البته کسب این جایزه در اولویت من قرار نداشت. تنها کاری که انجام دادم این بود که بر روی عملکردم تمرکز کنم. همیشه تلاش می‌کنم بسیار گل بزنم و این تنها کاری است که می‌خواهم انجام دهم. بیشتر دوست دارم به عنوان یک هافبک، پاس گل بدهم. سطح لیگ دسته یک هلند از دسته دوم خیلی بهتر است. برای انجام کارهایی که دوست دارم در زمین پیاده کنیم فضای بیشتری نیاز دارم. باید تلاش کنم تا بتوانم چیزهایی را که می‌خواهم به دست بیاورم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز