خبرگزاری کار ایران

در دو هفته اخیر کمترین اشتباهات داوری را شاهد بودیم؛

عنایت: شکایت مان از حنطه را به کمیته انضباطی ارائه کردیم

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۹۱۰

رییس دپارتمان داوری تاکید کرد: علیرغم معرفی دو داور جوان و قضاوت های خوب داوران در دو هفته اخیر لیگ برتر، هیچ صحبتی از عملکرد مناسب داوران نمی شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، مسعود عنایت در ابتدای صحبت های خود گفت: قضاوت دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور بطورکلی خوب بود و داوران بسیار کم اشتباه ظاهر شدند.
وی ادامه داد: تنها در دو مورد تصمیمات اشتباه اتخاذ شد که یک مورد آن در دیدار تیم های ملوان و تراکتورسازی رخ داد و کمک داور اول این دیدار به اشتباه گل دوم تراکتورسازی را مردود اعلام کرد. در واقع کمک داور با تصور اینکه توپ از زمین مسابقه خارج شده گل به ثمر رسیده توسط بازیکنان تراکتورسازی را غیر صحیح دانست.
رییس دپارتمان داوری افزود: در دیدار تیم های استقلال اهواز و فولاد خوزستان در صحنه ای از بازی مدافع تیم استقلال اهواز روی بازیکن تیم فولاد خوزستان خطای پنالتی را مرتکب شد که داور مسابقه به بازیکن تیم استقلال اهوار کارت زرد نشان داد. در صورتی که به دلیل خطای شدید، داور مسابقه باید بازیکن خاطی را از زمین مسابقه اخراج می کرد و این اشتباه به نفع تیم استقلال اهواز رخ داده است. 
وی ادامه داد: متاسفانه سرمربی تیم استقلال اهواز علیرغم اشتباه داوری که به نفع تیم وی شد، رفتار به شدت غیر ورزشی و غیر حرفه ای از خود بروز داد،. بطوری که وی پس از پایان بازی به سمت داور مسابقه حمله ور شده و قصد ایجاد درگیری فیزیکی را داشته است. علاوه بر آن در مصاحبه پس از بازی هم مواردی را بیان کرده که از حیطه کاری وی خارج است و صرفا به داوری بازی هجمه وارد کرده است.
عنایت تاکید کرد: به همین منظور شکایت خود از حنطه –سرمربی تیم استقلال اهواز را به دلیل رفتار و گفته های غیر حرفه ای و غیر ورزشی به کمیته انضباطی ارائه کردیم تا پس از بررسی دقیق، تصمیمات لازم درخصوص وی گرفته شود.
وی همچنین بیان کرد: در دو هفته اخیر از مسابقات لیگ برتر شاهد کمترین اشتباهات داوری بوده ایم اما هیچ اشاره ای به روند خوب داوری نمی شود اما مواقعی که داوری ها با اشتباهاتی همراه است همه به داوری کشور هجمه وارد می کنند.
وی در پایان گفت: در بازیهای این هفته شاهد قضاوت دو داور جوان برای نخستین بار بودیم که طی آن یاسر همرنگ قضاوت دیدار راه آهن و استقلال خوزستان و روح اله شریفی قضاوت دیدار ذوب آهن و پدیده را بر عهده داشتند. خوشبختانه کوچکترین اشتباهی در تصمیم گیری داوران وجود نداشت. معتقدم در صورت حمایت از داوری کشور و عدم ایجاد هجمه های بی مورد علیه داوران، می توانیم از داشته های خود به درستی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز