خبرگزاری کار ایران

برای شرکت در جام جهانی مکزیک

ترکیب تیم ملی تکواندو اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۹۷۴

با اعلام سرمربی تیم ملی تکواندو ترکیب تیم ایران برای شرکت در مسابقات جام جهانی 2015 مشخص شد و 6 هوگوپوش کشورمان از فردا (سه شنبه) مبارزات خود را پیگیری می کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، مسابقات جام جهانی تکواندو که به صورت تیمی برگزار می شود، از فردا (سه شنبه) به مدت دو روز در "مکزیکوسیتی" برگزار و 8 تیم در گروه مردان و 8 تیم در گروه زنان رقابت های خود را آغاز خواهند کرد.

در گروه مردان، به ترتیب تیم‌های ایران (قهرمان جهان 2015)، روسیه، ازبکستان، کره جنوبی، بلژیک، آذربایجان، امریکا و مکزیک (سهمیه کشور میزبان) در این رقابت‌ها شرکت می کنند و در گروه بانوان، به ترتیب تیم‌های کره جنوبی، چین تایپه، چین، روسیه، امریکا، کرواسی، تایلند و مکزیک (سهمیه کشور میزبان) برروی شیاپ چانگ خواهند رفت که دعوت تیم ها از سوی فدراسیون جهانی تکواندو بر اساس نتایج مسابقات جهانی 2015 روسیه صورت گرفته است.

رقابت های جام جهانی به صورت تیمی برگزار می‌شود و هر تیم باید حداقل 5 تکواندوکار داشته باشد و یا 6 تکواندوکار که یک هوگوپوش بعنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود. در گروه مردان کشورها باید ترکیب تیم خود را طوری انتخاب کنند که مجموع وزن 6 ورزشکار 442 کیلوگرم یا کمتر و مجموع وزن 5 ورزشکار 368 کیلوگرم با کمتر باشد. در گروه زنان نیز، مجموع وزن 6 تکواندوکار باید 367 کیلوگرم یا کمتر و مجموع وزن 5 تکواندوکار باید 313 کیلوگرم یا کمتر باشد.

همچنین فدراسیون جهانی به کشور‌ها این مجوز را داده است که از 2 ورزشکار با ملیت متفاوت در ترکیب تیم خود بهره ببرند البته مشروط بر آنکه این تکواندوکاران از تیم های مدعو به جام جهانی باشند.

در جدول قرعه کشی این رقابت‌ها 8 تیم به دو گروه 4 تیمی تقسیم می‌شوند که کشور قهرمان جهان در سال 2015، رنکینگ یک گروه اول است و کشور میزبان، رنکینگ یک گروه دوم خواهد بود و جایگاه مابقی کشورها بعد از انجام آیین قرعه کشی مشخص می شود. همچنین پس از اینکه از هر گروه 2 تیم راهی مرحله بعد شدند تیم اول گروه یک با تیم دوم گروه 2 و تیم دوم گروه یک با تیم اول گروه 2 مبارزه خواهند کرد تا فینالیست‌های این دوره از مسابقات مشخص شوند.

اما بیژن مقانلو، سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان در خصوص ترکیب تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی 2015، به سایت فدراسیون تکواندو گفت: ما برای مسابقات جام جهانی با 6 تکواندوکار حضور خواهیم داشت که 5 نفر مبارزه می کنند و یک نفر هم ذخیره است. آرمین هادی پور، محمد کاظمی، ابوالفضل یعقوبی، مسعود حجی زواره، سعید رجبی و امید عمیدی ترکیب تیم ایران در این دوره از مسابقات هستند که از ترکیب تیم 2014 تنها حجی زواره را در اختیار داریم و می‌شود گفت که بیش از 90 درصد تیم نسبت به دوره قبل تغییر کرده است.

براساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات، وزن کشی ورزشکاران امروز (دوشنبه) از ساعت 10 تا 12 به وقت محلی (19:30 تا 21:30 به وقت ایران) است و جلسه سرپرستان و قرعه کشی نیز در همین ساعت و همین روز انجام می شود.

مسابقات از فردا (سه شنبه) ساعت 10 صبح به وقت محلی (19:30 به وقت ایران) با مبارزات مرحله مقدماتی آغاز می شود و 8 تیم در دو گروه 4 تیمی مبارزه خواهند کرد و در پایان این رقابت‌ها دو تیم از گروه اول و دوم به دور بعد صعود خواهند کرد. رقابت‌های مرحله نیمه نهایی و فینال این مسابقات نیز از ساعت 18 به وقت محلی روز چهارشنبه (18 آذرماه) پیگیری می شود که به وقت ایران ساعت 3:30 بامداد روز پنجشنبه (19 آذرماه) است.

هدایت تیم ملی تکواندوی کشورمان برعهده بیژن مقانلو بعنوان سرمربی، مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی است.

ایران در مسابقات جام جهانی 2014 که در مکزیک برگزار شد، عنوان سوم را بدست آورد.

تکواندوکاران پس از پایان این دوره از مسابقات ساعت یک بامداد شنبه (21 آذرماه) به ایران بازخواهند گشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز