خبرگزاری کار ایران

فردا تراکتورسازی-استقلال؛

تقابل قلعه نویی و مظلومی زیر باران حاشیه ها

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۹۹۴

در حساس ترین بازی از هفته چهاردهم لیگ برتر کشور، دو تیم تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران، روز یکشنبه بیست و دوم آذر ماه، در ورزشگاه یادگار امام به قضاوت آقای محسن قهرمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش ایلنا؛ تقابل این دو تیم حتی پیش از اتفاقات اخیر تیم تراکتورسازی و حضور سرمربی جدید این تیم، در این چند سال اخیر حواشی و هیجانات خاص خودش را داشته است، اما امروز با حضور دوباره قلعه‌نویی در تیم تراکتور، شرایط این بازی ویژه‌تر نیز شده است.

قلعه نویی که در ابتدای فصل جاری برای هدایت ملوان به انزلی رفته بود اما به علت عدم فراهم بودن امکانات مناسب برای نتیجه گرفتن، قید فعالیت در این تیم را زده بود، حالا بعد از تقریباً یک نیم فصل دوری از هیاهوی لیگ برتر، مجدداً به  عرصه مربیگری بازگشت و در طی یک پروسه اتفاقات متوالی و پرحاشیه، بالاخره تصمیم گرفت بر روی نیمکت تیمی بنشیند که به نظر می رسد هوادارن بیشمارش علاقه زیادی به وی ندارند.

سرمربی سابق استقلال در شرایطی برای دومین بار سکان هدایت تراکتور را در دست گرفته است که بر عکس دفعه قبل که هنگام ورود به تبریز با استقبال بی نظیر هواداران روبرو شده بود، این بار با موجی از مخالفتها و شعارها بر علیه خودش مواجه شده است. شعارهایی که به نظر می رسد در صورت ناکامی احتمالی تراکتور در بازی حساس یکشنبه برابر استقلال صدرنشین، بیشتر از پیش شود تا کار برای مرد سرد و گرم چشیده نیمکت تراکتور حتی سخت تر از این نیز بشود.

جدا از بحث حواشی اخیر تبریز و موضع گیریهای هوادران این تیم در برابر سرمربی جدید، بازی هفته چهاردهم سرخهای تبریزی در برابر استقلال نیز به علت نشستن امیر قلعه نویی بر روی نیمکت تراکتورسازی، نسبت به شرایط عادی حساسیت بالاتری را پیدا کرده است.

یکی از مهمترین دلایل حساسیت این بازی را می توان تقابل امیر قلعه نویی با پرویز مظلومی دانست، دو مردی که هر دو از جنس استقللال هستند و هرکدام به نوعی داعیه بهترین بودن را برای خود دارند. مربیانی که اختلافات چند سال اخیر آنها به علت مسائل گوناگون بر کسی پوشیده نیست و همواره به دلیل همین مسائل، نبرد این دو مربی تبدیل به دیدارهایی خاص و پر حاشیه شده است.

شاید اصلی ترین دلیل حساسیت  تقابل قلعه نویی-مظلومی را بتوان بخاطر استقلال دانست، تیمی که هر کدام از این دو نفر به نوعی خود را شایسته ترین فرد برای حضور بر روی نیمکت آن می داند و همین مسئله هربار موجب شده در مواقعی که یکی از این دو بر مسند سرمربیگری استقلال حاضر بوده است، با انتقادات طرف دیگر روبرو شود. البته در فصل جاری قلعه نویی با در پیش گرفتن رویه ای دیگر، سیاست سکوت را پیشه کرد، اما حتی در این وضعیت نیز بدون تردید او به هیچ وجه دوست ندارد تا در بازی فردا نبرد را به رقیب همیشگی خود واگذار کند.

در طرف دیگر پرویز مظلومی که در ابتدای دوره اول حضور خود در استقلال، شدیداً علیه اقدامات قلعه نویی، به خصوص بحث خریدن ستاره های استقلال در آن زمان موضع گیری کرده بود، در دوره دوم حضور خود در استقلال، در فصل جاری نشان داده است هم از نظر فنی و هم از نظر سیاست کاری تغییر کرده است و شاید بتوان یکی از دلایل موفقیت کنونی تیم وی را دوری از همین حواشی دانست، حواشی که در سال های قبل موجب بازماندن استقلال مظلومی از رسیدن به عنوان قهرمانی در لیگ شده بود.  مظلومی که همواره یک آلترناتیو و رقیب برای امیر قلعه‌نویی در استقلال بوده و هست، برای اینکه جایگاهش را بین هواداران این تیم محکمتر و محبوبیتش را بیشتر کند، چشم به پیروزی در این بازی بسته است. بردی که هم استقلال را صدرنشین نگه می‌دارد و هم از نظر کری خوانی به سود مظلومی است زیرا یک رقیب بزرگ را شکست داده است.

حواشی خاص این بازی تنها به اختلافات و رقابت همیشگی میان قلعه نویی و مظلومی ختم نمی شود و عوامل دیگری نیز هستند که موجب بالا بودن سطح حواشی این دیدار خواهند بود. یکی از آنها حضور سید مهدی رحمتی درون دروازه استقلال است. مرد شماره یک آبی ها که در سال آخر حضور قبلی خود در استقلال که در زمان قلعه نویی بود، با وی به مشکلات متعددی رسید تا در نهایت مجبور شود این تیم را به مقصد پیکان ترک کند. اقدامی که از سوی سرمربی آن وقت استقلال حرکتی برای رسیدن به پول بیشتر تعببیر شد و همین مسئله موجب شد تا هواداران استقلال با دلخوری به گلایه کردن از دروازه بان سابق تیم خود بپردازند.

بعد از این اتفاق دو طرف بارها بر علیه یکدیگر صحبت کرده اند و سعی بر این داشته اند تا در مقابل هواداران توپ را به زمین یکدیگر بی اندازند. حالا با توجه به این مسائل، در این مسابقه سیدمهدی رحمتی هم قصد دارد خیلی چیزها را به امیر قلعه‌نویی که وی را عامل جدایی‌اش از استقلال می داند ثابت کند و باید دید آیا کاپیتان فعلی استقلال در اول بازی به سمت سرمربی پیشین خود خواهد رفت یا خیر.

یک نکته دیگر در این بازی حساس، می تواند جزو مسائل حاشیه ساز باشد و آن آن هم سپردن هدایت این مسابقه خاص به محسن قهرمانی است. داوری که به علت اتفاقات گذشته حساسیت  خاصی روی او وجود دارد. انتخاب قهرمانی برای این دیدار تصمیم خیلی سختی بود که دپارتمان داوری گرفت زیرا هر سوت اشتباه این داور جنجالی در بازی جنجالی تبریز مطمئنا عواقب زیادی را به همراه خواهد داشت، زیرا که سرمربی دو تیم قطعاً از این اشتباه به عنوان حربه ای جهت توجیه عملکرد تیم خود استفاده خواهند کرد.

حالا باید منتظر ماند و دید که حساس ترین بازی هفته چهاردهم لیگ برتر کشور که شاید حتی بعد از دربی تهران بتوان این بازی را خاص ترین بازی نیم فصل نخست دانست، در چه شرایطی آغاز و در چه شرایطی به پایان خواهد رسید و در انتهای این بازی که بارانی از حواشی را دارد، کدام سرمربی با دست پر میدان را ترک خواهد کرد.

مصدومین و محرومین:

تراکتورسازی: شجاع خلیل زاده به علت سه کارته بودن و سینا عشوری به علت مصدومیت در این بازی غایب خواهند بود.

استقلال: میثم مجیدی و احسان خرسندنیا دو بازیکن مصدوم استقلال هستند که نمی توانند برای این تیم در این دیدار به میدان بروند.

نکات آماری:

دو تیم تاکنون دوازده بار در قالب رقابتهای لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته اند که در این دیدارها، 5 برد سهم تراکتور و 2 برد سهم استقلال بوده است.

دیدار فصل گذشته دو تیم در شهر تبریز با حساب 2-2 مساوی خاتمه یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز