خبرگزاری کار ایران

هفته پانزدهم لیگ برتر/ استقلا تهران-صبای قم

آخرین شانس مظلومی برای قهرمانی نیم فصل

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۲۶۳

در یکی از حساس ترین بازی های هفته پانزدهم لیگ برتر کشور، دو تیم استقلال تهران و صبای قم به قضاوت آقای احمد صالحی به مصاف یکدیگر می روند.

زمان و مکان بازی:

استادیوم آزادی تهران

پنجشنبه 1394/09/26 ساعت 16:20

استقلال-صبا

در یکی از حساس ترین بازی های هفته پانزدهم لیگ، دو تیم بالانشین استقلال  و صبا در شرایطی رودروی یکدیگر قرار می گیرند که عوامل زیادی برای جذاب شدن این بازی وجود دارد.

جدا از بحث اختلاف یک  امتیازی دو تیم در جدول رده بندی که موجب شده است این بازی برای دو تیم اهمیت زیادی پیدا کند، فاصله کم دیگر رقبا مانند ذوب آهن، سایپا و پرسپولیس نیز باعث شده تا دو تیم تهرانی و قمی لیگ برای جدال مستقیم خود، با برنامه های ویژی پای به میدان بگذارند.

استقلال تهران هفته گذشته در جدال حساس خود برابر تراکتورسازی دو امتیاز از دست داد تا صدر جدول را آبی‌های اهوازی واگذار کرده باشد. حالا شاگردان مظلومی برای قهرمانی در نیم فصل فقط باید صبا را شکست بدهند و از طرف دیگر باید در انتظار بازی مهم و تعیین کننده استقلال خوزستان و ذوب آهن در اصفهان بنشیند تا در صورتی که خوزستانی ها بازی را به ذوب آهن واگذار کند، تا بار دیگر آبی پوشان تهرانی صدر جدول را پس بگیرند. مظلومی شاگردانش در صورتی که در بازی برابر تیم سختکوش و باتجربه صبا، شکست بخورند، حتی ممکن است تا رده پنجم جدول سقوط کنند. اتفاقی که در صورت رخ دادن می تواند آبی پوشان را در حساس ترین برهه از فصل وارد حاشیه ای ناخواسته کند.

در طرف دیگر میدان تیمی قرار دارد که تحت نظر علی دایی با پشت سر گذاشتن روزهای سخت ابتدای لیگ، حالا به ثبات خوبی رسیده است و در چند هفته اخیر خیلی خوب نتیجه گرفته است و توانسته خود را با رده چهارم جدول برساند. صبا حتی در صورت پیروزی در بازی فردا شامسی برای صدرنشینی نخواهد داشت، اما در صورت کسب سه امتیاز این دیدار سخت، می تواند با پشت سر گذاشتن استقلال در جدول رده بندی، تحت شرایطی خاص به رده دوم برسد.

یکی از مهم ترین دلایل حساسیت این بازی به غیر بحث مسائل امتیازی و جدول رده بندی لیگ را می توان مسئله روبرو شدن بازیکنان سابق استقلال با تیم سابق خود دانست. امیرحسین صادقی،هاشم بیک‌زاده و محمد قاضی بازیکنانی هستند که سابقه پوشیدن لباس استقلال را دارند و همه این بازیکنان انگیزه مضاعفی برای دیدار با تیم سابق خود دارند. مخصوصاً امیرحسین صادقی و هاشم بیک زاده که در ابتدای فصل جاری با تصمیم پرویز مظلومی مبنی بر عدم نیاز به آنها مجبور به ترک این تیم شدند و حالا در این بازی می خواهند در میانه میدان شایستگی های خود را به سرمربی فعلی استقلال اثبات کنند.

دیگر عامل مهم این دیدار جذاب را می توان تقابل علی دایی و پرویز مظلومی دانست، دو مربی که از چند سال پیش تا کنون در هر دیداری که برابر هم قرار گرفته اند، شاهد بازی های جذاب و پرحاشیه بوده ایم. مظلومی در جامه سرمربیگری استقلال تا کنون دوبار مقابل علی دایی قرار گرفته است که هر دو مربوط به دربی سرخابی های تهرانی می شود که در هر دوبازی مظلومی پیروز میدان بوده است. اما علی دایی در یکی از فراموش نشدنی ترین تقابل هایش با پرویز مظلومی، در فصل 92-91 موفق شد در لباس مربیگری پرسپولیس، تیم مس کرمان را که هدایتش بر عهده مظلومی بود، با 6 گل در هم بکوبد.

در آخر باید به دیگر نکته جذاب این بازی که قدرتنمایی مهدی رحمتی و حامد لک در درون دروازه دو تیم خواهد بود اشاره کرد، دو مرد شماره یک دو تیم در این فصل نمایش بسیار خوبی را داشته اند، ضمن اینکه در حال حاضر هر بخاطر تصمیمات کارلوس کی روش پشت در تیم ملی باقی مانده اند و این بازی می تواند برای این سنگربان فرصتی دوباره باشد برای نشان دادن شایستگی های خود.

استقلال برای بازی فردا یعقوب کریمی و میثم مجیدی را به علت مصدومیت در اختیار ندارد و صبا هم در این بازی نمی تواند از فرید کریمی به علت محرومیت استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز