خبرگزاری کار ایران

نیمه‌نهایی جام حذفی

تقابل دوباره قلعه‌نویی و مظلومی با طعم رولت روسی

دو تیم تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران در مرحله نیمه نهایی جام حذفی کشور به مصاف هم می روند تا سرنوشت دومین تیم فینالیست این دوره از جام حذفی نیز مشخص شود.

*رولت روسی یکی از خطرناکترین بازی ها با چاشنی  مرگ و زندگی است که طی آن شرکت‌کنندگان یک گلوله در هفت‌تیری با ظرفیتی از یک تا پنج گلوله و معمولاً شش‌گلوله قرار می‌دهند و بقیه را خالی می‌گذارند. سپس خشاب چندین‌بار چرخانده می‌شود تا نتوان فهمید گلوله کجاست. سپس لولهٔ هفت‌تیر را بر روی شقیقه خود می‌گذارند ماشه را می‌کشند.در این بازی همیشه یک نفر جانش را از دست می دهد و به همین علت یکی از وحشتناک ترین سرگرمی های دنیا به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در حالی که کمتر از دو هفته از انتصاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تراکتورسازی گذشته است، وی باید برای دومین بار به مصاف رقیب همیشگی خود یعنی پرویز مظلومی برود.

پرویز مظلومی و امیر قلعه‌نویی که هفته گذشته نیز در یک جدال حساس دیگر و در چهارچوب لیگ برتر، مقابل هم قرار گرفته بودند و آنجا با کسب یک تساوی و با رضایت دادن به کمترین امتیاز ممکن بازی را تمام کرده بودند، این بار در میدانی با هم روبرو می شوند که می توان آن را جدال مرگ و زندگی نامید. جدالی که حتماً باید در انتها یک برنده داشته باشد و بازنده نیز دست خالی از جام کنار خواهد رفت.

با توجه به شرایط خاص این دیدار و حساسیت بالایی که به واسطه حذفی بودن دارد، می توان این نبرد را یک بازی رولت روسی میان سرمربیان دو تیم تلقی کرد، بازی دردناکی که بازنده آن جام را از دست خواهد داد و برنده البته با سربلندی راهی دیدار پایانی خواهد شد تا حداقل باز هم برای قهرمان شدن یک شانس دیگر را پیش رو داشته باشد.

سرمربی جدید تراکتور که در بدو ورود دوباره به این تیم، با استقبال بدی مواجه شده بود، بعد از پشت سر گذاشتن روزهای سخت ابتدای شروع کارش، با پیروزی هفته گذشته برابر استقلال اهواز تا حدودی جو را به نفع خود می بیند و در صورتی که بتواند تیمش را راهی فینال جام حذفی کند، به طور قطع بخش زیادی از حواشی اطرف تراکتورسازی خنثی خواهد شد.

اما قلعه نویی و شاگردانش برای رسیدن به فینال خرمشهر، کار بسیار دشواری را پیش رو دارند و باید به مصاف استقلالی بروند که در حال حاضر در بهترین شرایط خود قرار دارد. آبی پوشان بعد از اینکه در آخرین هفته از دور رفت لیگ، علیرغم اینکه 60 دقیقه با یک یار کمتر برابر تیم صبا بازی کردند، موفق شدند حریف خود را با یک گل شکست بدهند تا به واسطه این برد با شرایط روحی بسیار ایده آل پای به میدان سخت نیمه نهایی جام حذفی بگذارند.

در تیم استقلال یقوب کریمی  و میثم مجیدی به علت مصدومیت در این بازی غایب خواهند بود، ضمن اینکه وضعیت خرسندنیا نیز هنوز مشخص نیست. در تیم تراکتورسازی نیز شجاع خلیل زاده و کاردوسو به علت مصدومیت به احتمال زیاد نمی توانند تیم خود را در این دیدار حساس همراهی کنند.

پیش از این تیم ذوب آهن اصفهان با غلبه بر سپاهان اصفهان، راهی دیدار فینال جام حذفی شده است و برنده بازی استقلال و تراکتورسازی، در فینالی که در شهر خرمشهر برگزار خواهد شد، مقابل ذوب آهن که مدافع عنوان قهرمانی است، قرار خواهد گرفت.

مکان و زمان بازی: استادیوم یادگار امام شهر تبریز

سه شنبه (فردا) ساعت 14:30

کد خبر : ۳۳۱۶۴۷