خبرگزاری کار ایران

هومن افاضلی در گفت‌وگو با ایلنا:

خاکپور مشکلات دوره‌های قبل را ندارد/فضا برای کدام رشته‌‌ها المپیکی است؟

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۷۶۳

سرمربی سابق تیم ملی امید معتقد است که تیم فعلی امید پتانسیل صعود به المپیک را دارد.

هومن افاضلی سرمربی سابق تیم ملی امید، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد صحبتهای کادر فنی تیم ملی امید مبنی بر المپیکی نبودن فضای کشور گفت: این صحبت ها طبیعی است، نزدیک مسابقات مقدماتی هستیم و مسئولان تیم قصد دارند تا با این کار سطح انتظارات را پایین بیاورند. این تیم جوان است و ممکن است بازیکنان نتوانند فشار توقعات را تحمل کنند.

وی ادامه داد: این تیم پتانسیل بسیار بالایی دارد و از نظر داشتن بازیکن باکیفیت شرایط خیلی خوبی دارد، بازیکنان متنوعی در تیم هستند که به راحتی می توانند تفکرات مختلف مربیان را در زمین اجرا کنند. ضمن اینکه از نظر تدارکات این تیم بهترین تدارکات را نسبت به تمام تیم های دوره های قبل داشته است. تیم امید در گذشته همواره یک سری مشکلات مختص به خودش را داشته که در این دوره با حمایت هایی که صورت گرفته تاکنون این مشکلات در تیم وجود نداشته است.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد مقایسه تیم فعلی با تیم های ادوار گذشته گفت: ببینید در هیچ دوره ای باشگاه ها همانند الان در بحث در اختیار گذاشتن بازیکنان با تیم امید همکاری نکرده اند. در دوره ای که خود من سرمربی بودم، حتی در تعطیلات لیگ هم نمی توانستم بازیکنانم را کامل داشته باشم و همیشه در اردوها تیم ناقص بود. مسئله مهم دیگر بحث مشکل خروج بازیکنان است که همیشه برای تیم های پایه مشکل ساز بوده است، اما تیم فعلی هیچ موقع این مشکل را تجربه نکرده است و در تمامی اردوها با نفرات کامل تمرین کرده‌اند، در حالی که در زمان خود من برای بازی به قرقزیستان رفتیم ولی 4 بازیکن فیکس را به خاطر همین مشکل در اختیار نداشتیم. مسائل ساده اما مهم دیگری مثل مشکل لباس و تدارکات اولیه هم هست که برای این تیم همیشه لباس فراهم بوده است، اما در دروه های قبل حتی این هم یک مشکل بزرگ برای تیم امید بود. بنابراین خاکپور مشکلات مربیان قبلی تیم امید را ندارد.

افاضلی در ادامه اظهار داشت: مدیریت بسیار خوبی برای تیم ملی امید اعمال شده است. حتی در شرایطی که همیشه در مورد تیم ملی امید میان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک اختلاف بوده است، در این دوره این مسئله هم برطرف شده که این مسائل دست به دست هم داده‌اند تا جای نگرانی برای کادر فنی نباشد.

وی در رابطه با المپیکی بودن یا نبودن فضای جامعه گفت: این فقط مشکل فوتبال نیست و برای تمام رشته ها همین است. فضا برای کدام رشته‌‌ها المپیکی است؟ دلیلش هم این است که کلاً فضای ما دقیقه نودی است. یعنی چند ماه مانده به المپیک تازه برنامه ریزی می کنند و بعد از آن مردم آهسته آهسته در التهاب و جو المپیک قرار می گیرند. در رشته های دیگر که حتی شانس کسب مدال هم دارند شرایط همین‌گونه است.

سرمربی سابق تیم ملی امید در پاسخ به اینکه با توجه به تدارکات مناسب، آیا تیم ملی امید می تواند راهی المپیک شود یا خیر گفت: این تیم با استعدادترین تیم ملی امید تمام تاریخ فوتبال ایران است، در هیچ دوره ای در تیم امید این همه بازیکن لیگ برتری نداشته ایم، حتی الان چندتا از بازیکنان فعلی امید در تیم ملی بزرگسالان هم بازی می کنند و این چیزی است که در گذشته کمتر داشته ایم. من خودم دو سال قبل جزو استعدادیاب های تیم ملی امید بودم و عقیده دارم که تیم فعلی بسیار با کیفیت است. ولی باید تا زمان شروع بازی ها صبر کرد تا دید مربیان تیم با چه تفکری پای به مسابقات گذاشته اند.

وی در مورد پیش بینی خود از صعود یا عدم صعود تیم ملی امید به المپیک 2016 گفت: طبق قانون این آخرین دوره ای است که فوتبال در المپیک برگزار می شود و از دوره بعد فوتسال جایگزین فوتبال می شود. شخصاً امیدوارم که تیم ملی امید بتواند در آخرین شانسی که برای حضور در المپیک داریم موفق باشد و سربلند از رقابت‌های انتخاباتی خارج شود، چون این تیم پتانسیل کافی برای صعود به المپیک را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز