خبرگزاری کار ایران

مربی تیم ملی جوانان در گفت‌وگو با ایلنا:

بازیکن صغر سنی نداریم/جنگ ما با تیم‌های دیگر نابرابر است

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۱۱۵

مربی تیم ملی جوانان کشورمان اعتقاد دارد عدم توجه کافی به فوتبال پایه موجب بروز مشکلات در رده ملی شده است.

علی پورمند، مربی تیم ملی جوانان و دستیار امیرحسین پیروانی در گفت و گو با ایلنا راجع به اردوی برگزار شده تیم جوانان در چند روز گذشته گفت:‌ این اردو اولین مرحله از برنامه آماده سازی ما برای مرحله نهایی قهرمانی جوانان آسیا بود. ما بعد از پشت سر گذاشتن مرحله مقدماتی و صعود به مرحله نهایی، تا جایی که امکانش بود بازی های جوانان در تمام استان ها را دیدیم و بازیکنان مختلف را رصد کردیم، هر جایی هم که نتوانستیم برویم و از نزدیک ببینیم از طریق دوستان قابل اعتمادمان در جریان شرایط قرار گرفتیم و برای اردوی اول بازیکنان شایسته را به اردو دعوت کردیم که شامل بازیکنان قدیمی و چند بازیکن جدید بودند. این اردو را در 4 روز برگزار کردیم و به شناخت خوبی هم از بازیکنان جدید رسیدیم.

وی در ادامه راجع به مشکلات پیش روی تیم جوانان در راه آمادسازی برای رقابتهای قهرمانی آسیا گفت: مشکلات بوده و هست. به عنوان مثال در کمپ تیم ملی زمین تمرین مناسب نداریم، ضمن اینکه چون اغلب زمین ها در شهر ها چمن طبیعی نیست، بچه ها در زمین چمن مصنوعی تمرین می کنند که این باعث صدمه دیدگی بازیکنان می شود. ولی اصلی ترین مشکل این است که مدیران باشگاهی به رده پایه اهمیت چندانی نمی دهند و بیشتر توجه آنان به تیم بزرگسالان است و بودجه کمی برای رده های پایه خود در نظر می گیرند که این باعث سخت شدن کار مربیان رده پایه در سطح باشگاهی می شود. همین مسئله روی کار ما در تیم ملی هم اثر می گذارد. ولی در مجموع از نظر تدارکات فدراسیون تمام تلاش خود را کرده و تاکون از هیچ چیزی دریغ نکرده است.

وی ادامه داد: خود ما در کادر فنی با همه وجود برای موفقیت تیم تلاش می کنیم و هیچ گله ای هم از بابت کمبودها نداریم، چون می دانیم شرایط فدراسیون چگونه است. کشورهای عربی هر کدام برای تیم جوانان خود چندین میلیون دلار هزینه می کنند، ولی بودجه فدراسیون ما محدود است و ما به این مسئله واقف هستیم.

کاپیتان سابق تیم های فجرسپاسی و ابومسلم در مورد قدم بعدی از آماده سازی تیم ملی جوانان گفت: همه تلاش ما این است که حق هیچ بازیکنی ضایع نشود، به خاطر همین باز هم در زمینه شناسایی بازیکنان مستعد و برپایی اردو اقدام خواهیم کرد و از کسانی که احساس کنیم شایستگی حضور در اردو را دارند دعوت می کنیم. ما از بازیکنانی که در مراحل قبل با ما بوده اند شناخت خوبی پیدا کرده ایم و اگر بازیکنان جدید هم سطح خوبی داشته باشند قطعاً با دعوت دوباره به اردوهای بعدی از آنها استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: به طور کلی امکانات ما با کشورهای عربی قابل مقایسه نیست، ولی ما استعدادهای بسیار خوبی در کشورمان داریم که می توانند به موفقیت تیم ملی کمک کنند. البته بحث امکانات همه ماجرا نیست، ما در تیم ملی به پاک بودن تیم و نداشتن بازیکن صغر سن اهمیت زیادی می دهیم، ولی تیم های عربی در قید و بند این مسئله نیستند و همه این مسائل باعث شده است که جنگ ما با دیگر تیم ها یک نبرد نابرابر باشد. در کل با تمام کم و کاستی ها با همه وجود تلاش می کنیم و امیدوار هم هستیم که بتوانیم به هدفی که داریم برسیم. خوشبختانه در این زمینه آقای پیروانی حساسیت‌های به جایی دارد و تلاش می‌کند که تیم خوبی مهای بازی‌های آسیایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز