خبرگزاری کار ایران

سرپرست کاروان با هماهنگی وزیر انتخاب می‌شود

رئیس کمیته المپیک: نگران سهمیه‌های ریو نیستیم

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۰۳۴

رئیس کمیته ملی المپیک می گوید با هم افزایی کاروانی پاک و توانمند را به المپیک خواهیم فرستاد.

به گزارش ایلنا، کیومرث هاشمی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در خصوص اقدامات مشترک با وزارت ورزش و جوانان برای حضور در المپیک ریو 2016، گفت: ما تمام بحث های کارشناسی را با فدراسیون های ورزشی داشته ایم و انشالله از این به بعد نشست های مشترک ما با وزارت ورزش و جوانان بیشتر خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در همین رابطه ما بازدیدهای مشترکی در معیت دکتر گودرزی از اردوهای رشته های ورزشی که آماده حضور در المپیک می‌شوند، انجام می دهیم تا از نزدیک مسائل و مشکلات ورزشکاران و قهرمانان بررسی شود.

هاشمی با ابراز امیدواری به این نکته که با هم افزایی مجموعه ورزش کاروانی پاک و خوب را به ریودوژانیرو اعزام خواهیم کرد، اظهار داشت: امیدوارم با تلاش این عزیزان نتایج خوبی رقم بزنیم.

وی تاکید کرد : آن چیزی که به عنوان اصل در دستور کار قرار گرفته این است که وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک سیاستگذار در ورزش بهتر ایفای نقش می کند و مجموعه ورزش کشور از کمیته ملی المپیک گرفته تا فدراسیون ها و ادارات کل وزارت ورزش و جوانان استانها و هیات های ورزشی موظف هستند در چارچوب آن سیاست ها گام بردارند و با هم افزایی که روز به روز بیشتر می‌شود بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم .

هاشمی در ادامه در خصوص بودجه فدراراسیون های المپیکی، اضافه کرد : امیدواریم این هفته واریز بعدی ما به این فدراسیونها انجام شود. برنامه ما این است که میزان تخصیص را تا بیش از هفتاد درصد برسانیم.

او در پاسخ به این سوال که به نظر شما چند سهمیه برای المپیک ریو کسب خواهیم کرد، ادامه داد: تاکنون 28 سهمیه گرفته‌ایم و پیشبینی ما این است که اگر یک یا دو رشته تیمی ما بتوانند سهمیه ای کسب کنند به رقم خوبی برسیم.

هاشمی ادامه داد: ما نسبت به دوره گذشته شاید در برخی رشته ها کاهش سهمیه داشته باشیم اما در رشته های دیگر نسبت به دوره قبل افزایش سهمیه داریم. انشالله تا خرداد ماه سال آینده این آمار را افزایش دهیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: ما خیلی نگران کسب سهمیه نیستیم باید همه انرژی خود را روی رشته های مدال آور بگذاریم. به عنوان مثال اگر در یک رشته بانوان مدال بدست بیاوریم کار بزرگی انجام شده است.

هاشمی در پاسخ به ارزیابی خود از تعداد مدال‌های ایران در المپیک آینده افزود : اکنون قضاوت زود است. وقتی همه سهمیه ها کسب شد و میزان امادگی ها مشخص شد می توان ارزیابی نسبتا دقیقی بر اساس کار کارشناسی از بحث مدال آوری داشته باشیم. جمع بندی آن توسط کارشناسان اهل فن در ستاد بازیهای المپیک صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد تعیین سرپرست کاروان و پرچمدار المپیک ریو، خاطر نشان کرد: در این مورد بررسی هایی صورت گرفته ولی با هماهنگی وزیر محترم ورزش و جوانان در مورد این مسائل اقدام می کنیم.

هاشمی درباره احتمال پرچمداری زهرا نعمتی در المپیک گفت: خانم نعمتی هم از قهرمانان خوب کشور است و نام ایشان مطرح است منتها اجازه بدهید در این مورد بعد از هماهنگی های لازم صحبت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز