خبرگزاری کار ایران

پاسخ غیرمستقیم رئیس کمیته ملی المپیک به ادعای کاشانی:

اینکه می‌گویند فضا المپیکی نیست، فقط بیان چند واژه است

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۵۲۷

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد ورزشکارانی که قصد پناهندگی دارند، گفت: آنها باید سعه‌صدر به خرج دهند و به این موضوع توجه داشته باشند که هیچ جایی ایران نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم گرامیداشت 114 شهید دوومیدانی کشور با تشکر از رسانه‌ها بابت پوشش خبری اینگونه برنامه‌ها اظهار داشت: کسانی که در جنگ تحمیلی حضور داشتند از جان خود مایه گذاشتند تا بتوانند اهداف نظام اسلامی را محقق کنند. جامعه ورزش نیز مانند سایر اقشار حضوری فعال در دفاع مقدس داشت و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرد.

وی افزود: در چند ماه گذشته به تفکیک هر رشته ورزشی مراسم‌های گرامیداشت انجام شده است و این یادآوری می‌کند که از اهداف نظام دور نشویم. جنگ الان جنگ فرهنگی است و ما باید قدردان  کسانی باشیم که جان خود را فدای کشور کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک  درباره این موضوع که عنوان می‌شود فضای کشور المپیکی نیست، گفت: این فقط بیان چند واژه است. طبیعی است که هر چه به المپیک نزدیک‌تر می‌شویم، شرایط نیز بهتر می‌شود و رسانه‌ها به فراخور زمان فعالیت بیشتری خواهند کرد. اردوها در حال برگزاری است و ورزشکاران در مسابقات کسب سهمیه شرکت می‌کنند. باید کاری کنیم که مجموعه کلان کشور بر روی کسب سهمیه حساس شود.

هاشمی در خصوص موضوع پناهندگی برخی از ورزشکاران و اینکه چه راهکاری برای جلوگیری از این مسئله درنظر دارد، عنوان کرد: منشور المپیک می‌گوید که هر کسی که برای یک کشوری مسابقه داده باید طبق ضوابط خاصی برای کشور دیگر رقابت کند. برای مثال باید 3 سال از دوره قهرمانی آن ورزشکار در کشور خود سپری شده باشد. در این باره باید بگویم که توجه فدراسیون‌های مختلف باید بیشتر شود، البته ورزشکاران نیز باید سعه‌صدر به خرج دهند و به این موضوع توجه داشته باشند که هیچ جایی ایران نمی‌شود. به نظرم توجه فدراسیون‌ها می‌تواند این شرایط را از بین ببرد و تلاش ما این است که به شکلی عمل کنیم که ورزشکاران فکر این کار را از سر خود بیرون کنند.

وی درباره شرایطی که برای لیلا رجبی، پرتابگر بلاروسی‌الاصل تیم ملی پیش از این به وجود آمده و باعث بروز مشکلاتی در آغاز تمرینات او شده بود، گفت: رجبی ورزشکاری است که به اصول ورزش کشور پایبند است و طی سال‌های گذشته نیز یکی از افتخارآفرینان ایران در مسابقات مختلف بوده است. ما دو نشست با او و چندین بانوی ورزشکار دیگر نیز و همچنین مسئولان مربوطه داشتیم و مسائلی در آنها مطرح شد و قرار بر آن شد که رسیدگی شود. ما این ذهنیت را نداریم که رجبی تبعه کشور دیگری است.

به گزارش ایلنا، حبیب کاشانی چندی پیش در مصاحبه ای گفته بود که فضای ورزش کشور به هیچ وجه المپیکی نیست. به نظر می رسد هاشمی امروز پاسخ این ادعا را داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز