خبرگزاری کار ایران

نشست خبری پیش از بازی ذوب‌آهن-سپاهان

استیماچ: امیدوارم قبل از تعطیلات ذوب‌آهن را شکست دهیم/ به نویدکیا نیاز داریم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: امیدوارم قبل از اینکه لیگ تعطیل شود بتوانیم با شکست ذوب‌آهن روز خوبی را پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایلنا، سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره بازی فردای تیمش مقابل ذوب‌آهن گفت: پیش از صحبت هایم باید از صمیم قلب تولد پیامبر اسلام را به مسلمانان تبریک بگویم. ما فردا مسابقه بزرگی با ذوب‌آهن داریم، همان‌طور که در جام حذفی مقابل این تیم بازی کردیم، اما امیدوارم فردا نتیجه دیگری رقم بخورد و بتوانیم با برد مقابل ذوب‌آهن به تعطیلات برویم.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن تیم خوبی است، اما نتیجه بازی فردا برای ما مهم است. امیدوارم بتوانیم با یک بازی خوب، برنده از زمین بیرون بیاییم.

استیماچ ادامه داد: الان روی تیم سپاهان فشار مالی وجود دارد و باید بگویم قبلاً تمرکز ما بر روی فوتبال بود، اما چیزی که از بازیکنانم می‌خواهم این است که تمرکز مطلق خود را بر روی بازی بگذارند و من هم امیدوارم مسئولان باشگاه راه‌حلی برای حل شدن مشکلات مالی داشته باشند. ما تا قبل از تعطیلات لیگ باید بدانیم چه امکاناتی داریم و بدانیم بعد از تعطیلات چطور وارد مسابقات می‌شویم. باید بتوانیم در تعطیلات تمرینات خوبی انجام دهیم چرا که نتایج آخر فصل به این تعطیلات بستگی دارد.

سرمربی تیم سپاهان درباره جذب بازیکن چند پسته برای این تیم اظهار داشت: واقعیت این است که ما محدودیت‌های مالی داریم و باید درست برنامه‌ریزی کنیم. تا الان هم دوست داشتیم از شیمبا و پادووانی استفاده کنیم، اما متأسفانه با وجود تلاش مسئولان باشگاه سپاهان به دلیل کند بودن مسئولان فدراسیون برزیل و اینکه در تعطیلات سال نو میلادی هستیم، نتوانستیم از این دو بازیکن خوب خارجی و باکیفیت استفاده کنیم. مسلماً هر مربی دوست دارد تیمش را تقویت کند، اما من به عنوان یک مربی حرفه‌ای باید همه چیز را درنظر بگیرم. اگر موقعیت ایده‌آلی نباشد، آن وقت بهترین کار این است که نهایت تلاش را با امکانات موجود انجام دهیم و اعتماد بیشتری به بازیکنان حال حاضر بکنیم. هدف ما در حال حاضر این است که از دور اول لیگ قهرمانان آسیا به مرحله بعد صعود کنیم و در لیگ هم رتبه‌ای بین اول تا سوم به دست بیاوریم.

وی درباره وضعیت عبدالله کرمی هم اظهار داشت: متأسفانه به دلیل یک موقعیت که پیش آمده بود، استرس شدیدی به کرمی وارد شد که به خاطر آن در تیم تغییر فوری دادیم، چون نمی‌خواهیم بر روی سلامت بازیکنان ریسک کنیم، اما با این همه خودش می‌خواست که بازی کند. هر چند که بعد از آزمایش‌هایی که بر روی این بازیکن انجام شد، متوجه شدیم که او در سلامت کامل است و کاندید بازی کردن در بازی فرداست.

استیماچ درباره شایعه جذب بشار رسن بازیکن عراقی اظهار داشت: ما در تیم‌مان برای یک بازیکن خارجی جای خالی داریم، البته در دو بازی گذشته به بازیکنان‌مان فشار زیادی وارد کردیم. در حال حاضر 15 بازیکن را آنالیز کردیم که می‌توانند به ما کمک کنند و چند بازیکن دیگر را هم مدنظر داریم، اما فکر می‌کنم بعد از جلسه امروز با هیأت مدیره باشگاه سپاهان بهتر بتوانم در این باره صحبت کنم، اما تا زمانی که مطالبات بازیکنان فعلی را ندهیم نباید حتی یک دلار هم برای جذب بازیکن جدید هزینه کنیم، چرا که با این کار اعتراض بازیکنان زیاد می‌شود، چون آنها به دنبال حق و حقوق خودشان هستند.

سرمربی سپاهان در مورد پیشنهاد استقلال به رسول نویدکیا هم افزود: استقلال هم قبلاً علاقمندی‌اش به نویدکیا را نشان داده بود، اما در حال فکر هستیم چرا که اعتقاد داریم او می‌تواند به سپاهان کمک کند اما نیاز دارد تا در تمرینات به او فشار مضاعف وارد شود که سعی می‌کنیم این کار را انجام دهیم. خودم هفته قبل با نویدکیا جلسه داشتم و گفتم که او خصوصیات عالی دارد و از لحاظ فیزیکی هم آماده است و از سرعت بالایی هم بهره می‌برد و ما به بازیکنی مثل او نیاز داریم، اما نویدکیا نیاز دارد که خودش را از مسائلی که دارد آزاد کند، چون ما انتظار بیشتری از او داریم.

وی در پایان گفت: انتظار داریم تماشاگران فردا از ما حمایت کنند چون دربی اصفهان در پیش است و امیدوارم در این بازی ما پیروز شویم چرا که برد در این بازی بال جدیدی به ما برای حرکت در مسیر سخت به ما خواهد داد.

کد خبر : ۳۳۴۱۲۴