خبرگزاری کار ایران

نصیرزاده عنوان کرد:

رئیس فدراسیون و اعضای هیات رئیسه حق رای ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۱۳۱

رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال در رابطه با مواردی که در دو نشریه در خصوص اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال منتشر شده است، با سایت رسمی فدراسیون گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون؛ هوشنگ نصیرزاده، رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال گفت: در عرف رسانه، اتکاء به منبع خبر به عنوان پشتوانه آن بسیار اهمیت دارد. متاسفانه در حالی که 75 لوح فشرده از اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال در اختیار تمامی اعضای مجمع است، مطالبی در خصوص ترکیب اعضای مجمع به اشتباه منتشر شده که خلاف رویه رسانه ای است.
وی افزود: همانطور که در سایر خبرگزاری ها منعکس شده است؛ تغییرات اساسنامه و به روز رسانی آن برای مواجه شدن با موارد جدید، همیشه ضرورت دارد و قوانین در صورتی پویا و مدرن به حساب می آیند که خود را به روز رسانی کنند.
وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال ایران برابر توصیه فیفا در جلسه 7 اکتبر 2014 که در زوریخ برگزار شد، در برخی از کمیته بندی ها، روش های اجرایی و نگارش متن اساسنامه را به گونه ای در آورده که با اصول روز فوتبال برابری داشته باشد.
رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال  ادامه داد: آراء وزیر ورزش و معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت خانه، به عنوان نمایندگان دولت در مجمع عمومی همچنان پا برجاست و دولت به عنوان متولی تمامی ورزش ها، در مجمع فوتبال همچنان حضور دارد و شایعاتی مبنی بر حذف این آرا مطلقا صحت ندارد و فدراسیون فوتبال بدون پشتوانه وزارت ورزش و جوانان، نمی تواند به تنهایی مشکلات فوتبال را مرتفع کند. 
نصیرزاده گفت: همانطور که اطلاع دارید در عرف مجامع، رئیس فدراسیون و اعضای هیات رئیسه فاقد حق رای هستند و این مورد همچنان مراعات شده و از طرفی دیگر فردی که رئیس مجمع می شود، به دلیل داشتن اختیار اداره مجمع، از حق رای محروم است و لذا فردی مجمع را اداره می کند در رای گیری شرکت نکند.
وی بیان کرد: از سویی دیگر در برخی از رسانه ها به دلیل عدم اشراف به ترجمه نام کمیته ها، برخی با اتکاء به پسوند" های" که برای اعضای کمیته های اجرایی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است، آن را به تمام کمیته های این دو تشکیلات تسری دادند. در حالی که کمیته اجرایی ترجمه لغت EXCUTIVE COMMITTEE  است که در ایران به آن هیات رئیسه می گویند و بر همین اساس در مقطع فعلی به جز یک نفر، شامل حال فرد دیگری نمی شود. ضمنا این نگارش در مورد این بخش دقیقا همان نگارش کمیته انتقالی است و از طرف دیگر تمام کمیته ها در عرف مدیریت فوتبال، نقش مشورتی و سیاست گذاری دارند و تنها یک کمیته در عرف فدراسیون ها اجرایی بوده و آن هم هیات رئیسه فدراسیون است که  ترجمه آن به فارسی می شود کمیته اجرایی.
وی افزود: چند کمیته نیز ادغام شده و کمیته اخلاق، دارای دو رئیس مجزا در بخش تحقیقات و قضایی است که آنهم یک رویه بین المللی برای کمیته و دیگر فردی به طور مستقل به عنوان کمیته اخلاق شبیه آنچه که در فیفا و کنفدراسیون ها است، در اساسنامه نیز پیشنهاد شده است.
نصیرزاده در پایان گفت: لوح فشرده این تغییرات در مجموعه ای است که به همراه فهرست موارد مالی و حسابرسی برای 75 عضو مجمع ارسال شده و  از آنها خواسته شده که تا 10 روز قبل از برگزاری مجمع ، نظرات خود را برای اصلاح اعلام کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز