خبرگزاری کار ایران

کنایه علی کفاشیان به محمد دادکان:

مثل سابق یک نفر در فدراسیون همه‌کاره نیست

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران، منوط به ماندن یا نماندن او در فدراسیون فوتبال نیست.

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران، منوط به ماندن یا نماندن او در فدراسیون فوتبال نیست.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال امید ایران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کی‌روش در 5 سال گذشته عملکرد خوبی داشته و ما نیز از او راضی هستیم.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین درباره علت نبودن خاکپور در مراسم امشب اظهار کرد: دلیل اصلی را نمی‌دانم.

کفاشیان در واکنش به اظهارنظر محمد مایلی‌کهن مبنی بر اینکه اگر کی‌روش به قطر بیاید، باید به عنوان تماشاگر بر روی سکوها تخمه بشکاند و اگر درگیری هم رخ بدهد، کی‌روش آغاز کننده آن است، اظهار کرد: آنجا بحث تیم ملی مطرح است و نباید به دنبال اینگونه مسائل باشیم. هر دو نفر برای مملکت ایران کار می‌کنند.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابات این فدراسیون گفت: اساسنامه از نظر حق رای، تعداد اعضا و... هیچ فرقی نکرده و فقط تغییراتی در رابطه با جمله‌بندی‌ها و انشاها براساس مقررات فیفا و AFC که به ما ابلاغ شده، داشته است. هیچ تغییر خاصی در اساسنامه صورت نگرفته، باز هم از مجمع محترم می‌خواهم اگر مواردی است آن را به ما ارائه کنند تا ما آن را در اصلاحات خودمان بگنجانیم.

وی درباره کمک 400 میلیون وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال و اینکه آیا این پول تنها برای تیم ملی امید خرج می‌شود یا خرج مصارف فدراسیون می‌شود، گفت: این پول برای فدراسیون است و در این مقطع داده شده است و اگر کمکی به تیم ملی المپیک داشته باشیم از آن استفاده خواهیم کرد که ان‌شاءالله این کار صورت می‌گیرد.

کفاشیان همچنین با اظهار بی‌اطلاعی از صحبت‌های محمد دادکان که گفته بود فدراسیون توسط افراد دیگری اداره می‌شود، افزود: نمی‌دانم چرا این صحبت‌ها را کرده و شما باید منظور او را بدانید، شما می‌بینید که فدراسیون چگونه اداره می‌شود. هیچ‌وقت نباید فدراسیون توسط فرد خاصی اداره شود. تصمیم‌گیر بزرگ برای فدراسیون مجمع است و پس از آن هیات‌رییسه نظارت می‌کند و هر بخش اجرایی مهم توسط هیات رییسه و مجمع خاصی اداره می‌شود و مثل سابق نیست که یک نفر در فدراسیون کارهای اجرایی را انجام دهد. الان خود اعضای مجمع و اعضای دست‌اندرکار، فدراسیون را می‌گردانند.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین ادامه داد: ما مجمع 75 نفری داریم که این اعضا تصمیم‌ می‌گیرند که اعضای هیات رییسه چه کسانی باشند. هیات رییسه هم کل سیاست‌های فدراسیون را اداره می‌کند. در دل این مجمع، سه مجمع دیگر تشکیل داده‌ایم. هیات رییسه سازمان لیگ که 6 باشگاه عضو مجمع هستند و این هیات رییسه کل کارها را می‌چرخاند. ما در فدراسیون کار نظارت داریم. سازمان لیگ فوتبال هم به همین شکل است. 8 باشگاه در آن حضور دارند، بخش‌های دیگر هم مانند کمیته داوران و کمیته‌های مختلف وجود دارد که کارها را پیگیری می‌کنند. می‌بینید که فدراسیون متکی به فرد خاصی اداره نمی‌شود و توسط هیات‌رییسه‌ها اداره می‌شود.

کفاشیان درباره کارلوس کی روش و وضعیت او گفت: نگران او نباشید. این روزها در اروپا عید است و او مشغول است. او این روزها در آفریقای جنوبی است و ایمیلی که به او زده بودم گفته بود حال من خوب است. به همه خبرنگاران سلام رساند و گفت که دلم برایشان تنگ شده است.

وی درباره اینکه آیا اعضای ایرانی کمیته‌های AFC در مجمع حق رای دارند یا نه، تاکید کرد: این اعضا حق رای ندارند. اعضای هیات رییسه فدراسیون چه قبل و چه بعد از بنده و حتی اعضای ایرانی کمیته‌های AFC هم حق رای ندارند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره قرارداد محمد خاکپور اظهار کرد: ما قرارداد را به او داده‌ایم و او هم مفاد آن را قبول کرده است، فقط باید آن را امضا کند تا کار نهایی شود. نیامدن او ارتباطی به این موضوع ندارد.

کفاشیان درباره اینکه با وجود اینکه کی‌روش با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد، شنیده می‌شود چند باشگاه اروپایی به او پیشنهاد همکاری داده‌اند، گفت: کی‌روش یک مربی است که در چند سال گذشته عملکرد خوبی در فوتبال ایران داشته است. مردم از او راضی هستند و ما هم عملکرد او را قبول داریم. قطعا بدانید که بعد از فروردین و برگزاری دو دیدار باقیمانده تیم ملی، اگر ما توانستیم شرایط او را برآورده کنیم، این همکاری ادامه خواهد داشت. اگر نتوانستیم شروط او را برآورده کنیم که مساله دیگری است. او شرایط و تسهیلاتی می‌خواهد که باید برای او تامین کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین از اعطای بودجه خاص و ویژه تیم ملی به فدراسیون فوتبال از طرف هیات دولت خبر داد و گفت: ما درخواستی کردیم از وزارت ورزش برای تامین بودجه تیم ملی بزرگسالان و امید که مبلغ خاصی به این دو تیم اعطا شود. وزارت ورزش هم این موضوع را به دولت منعکس کرد و نظر مساعدی وجود دارد و اگر این موضوع تحقق پیدا کند، ما سال آینده هیچ احتیاج و نیازمندی به پول دیگری نخواهیم داشت.

کفاشیان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه چرا زمانی بحث ماندن یا نماندن کی‌روش مطرح می‌شود، از سوی تیم‌های خارجی برای او پیشنهاد اعلام می‌شود اما به محض نهایی شدن ماندن او، همه پیشنهادها از بین می‌رود، گفت: نمی‌دانم.

وی درباره مراسم بدرقه تیم ملی امید نیز گفت: تیم امید بیش از 18 ماه است که کارهای خود را پیگیری می‌کند و همه برنامه‌هایی که برای تیم ملی امید تدارک دیده شده، در راستای موفقیت این تیم است و مانند مراسمی که برای حضور تیم ملی در جام جهانی برنامه تدارک دیدیم، برای تیم امید هم مراسم بدرقه‌ای را در نظر گرفتیم. اهمیت این تیم کمتر از تیم بزرگسالان نیست و برای همین این مراسم را ترتیب دادیم تا ان‌شاءالله با دعای مردم و تلاش خود، موفق شود. سعی ما این است که در آینده برای تیم‌های دیگر هم مراسم بدرقه تدارک ببینیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره علت نیامدن خاکپور گفت: این موضوع را از مایلی‌کهن پرسیدم و او گفت خاکپور گرفتار بوده و نتوانسته به این مراسم بیاید. ما در فدراسیون و برای انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌الزحمه او تعهد کرده‌ایم و موظف به اجرای آن هستیم.

کفاشیان ادامه داد: حدود یک میلیارد از هزینه‌ها و پاداش‌هایی را که برای تیم ملی امید تعلق گرفته را وزارت ورزش قبول به پرداخت کرد و قرار شده است آن را انجام بدهد. چندین برابر آن را هم فدراسیون فوتبال هزینه کرده است و بخشی را هم کمیته ملی المپیک تامین کرده است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره واکنش به اینکه غیبت خاکپور هم مثل غیبت علی کریمی در جام ملت‌های آسیاست و او دیگر سرمربی تیم ملی نمی‌شود، گفت: ان‌شاءالله او سرمربی تیم ملی می‌ماند و می‌دانم او فرد بسیار متعهدی است. تیم امید را دوست دارد و با عشق و علاقه آمده و شاید در زمانی که در سمت تیم ملی امید بوده ضررهای مالی زیادی را کرده است. او به عشق تیم ملی امید و علاقه‌ای که به کشور دارد هدایت تیم ملی را قبول کرده است.

کد خبر : ۳۳۴۵۳۷