خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات فوتبال استان گیلان در گفت‌وگو با ایلنا:

قرار نیست شریفی معجزه کند/باشگاه تراکتورسازی سال قبل هم حق ما را ضایع کرد

رئیس هیات فوتبال استان گیلان گفت: باشگاه تراکتورسازی در خصوص جذب نامتعارف بازیکنان سرباز سابقه دارد.

قربانعلی الماسخاله، رئیس هیات فوتبال استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، در خصوص صدور بیانیه در حمایت از باشگاه ملوان در قضیه انتقال مهدی شریفی به تراکتورسازی تبریز گفت: ما وظیفه خودمان می‌دانیم که از باشگاه ملوان حمایت کنیم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد. بعد از اینکه این مسئله پیش آمد، سردار باران چشمه با من تماس گرفتند و گفتند به خاطر این مسئله از طرف من از تمام مردم انزلی عذرخواهی کن. ایشان قول دادند که در آینده در بحث انتقال بازیکنان سرباز بیشتر از قبل از باشگاه ملوان حمایت کنند.

وی ادامه داد: مهدی شریفی یک بازیکن است و قرار نیست که برای تیمی معجزه کند، اما بر سر انتقال این بازیکن مسائلی رخ داد که موجب دلخوری باشگاه ملوان شد. البته بحث مصلحت ملی در میان بود و به خاطر رقابتهای حساس تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا بود که تشخیص داده شد این بازیکن به تبریز برود، ولی این مسئله نباید فراموش شود که باشگاه ملوان تنها تیم ایران است که چیزی حدود نیم قرن به صورت نظامی اداره می شود و از هر تیم دیگری بیشتر حق استفاده از بازیکنان سرباز را دارد.

رئیس هیات فوتبال استان گیلان در مورد بیانیه باشگاه ملوان و تصمیم این باشگاه در خصوص کناره‌گیری از لیگ برتر نیز بیان داشت: طبیعی است که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره ملوان از این اتفاق دلخور باشند و تا جایی هم که می‌دانم تصمیم‌شان برای کناره گیری از لیگ جدی است. باشگاه تراکتور در زمینه جذب نامتعارف بازیکنان سرباز سابقه دارد و سال قبل هم دو بازیکن ملوان را که در تیم امید باشگاه بازی می کردند را با رفتار غیرحرفه ای به تبریز بردند.

وی در همین مورد افزود: سال گذشته شاهین ثاقبی و پور رحمت دو بازیکن امید ملوان در اردوی تیم ملی امید بودند که باشگاه تراکتورسازی با آنها قرارداد بست و این دو بازیکن را به تبریز برد. من بعد از این مسئله به فدراسیون نامه زدم و گفتم چطور ممکن است که یک بازیکن که خودش در تیم نظامی بازی می کند و قرارداد هم دارد، می تواند به تیمی دیگر برود؟ از فدراسیون درخواست کردم این مسئله را پیگیری کنند ولی کسی جوابگو نبود و حالا امسال هم می بینیم که چه اتفاقی افتاد. البته ساختار باشگاه ملوان هم ایراداتی دارد که باید برطرف شوند.

الماسخاله در پایان گفت: امیدوارم از این به بعد شاهد این قبیل از اتفاقات نباشیم، زیرا جذب یک بازیکن آنقدر مساله مهمی نیست که شخصیت یک باشگاه زیر سئوال برود.

کد خبر : ۳۳۶۸۲۰