خبرگزاری کار ایران

تهران نمی‌تواند میزبان جام‌جهانی شمشیربازی بزرگسالان شود

فدراسیون شمشیربازی علیرغم توانایی هایی که دارد، بنا به دلایلی نمی‌تواند میزبانی جام‌جهانی بزرگسالان را بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در شرایطی که فدراسیون شمشیربازی علاقه زیادی به کسب میزبانی رقابت‌های جام‌جهانی بزرگسالان دارد، بنا به دلایلی فدراسیون جهانی میزبانی این رقابت‌های مهم را به ایران نخواهد داد.

مهمترین دلیل این مساله را می‌توان تاکید فدراسیون جهانی بر حضور ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس در رقابت‌های جهانی دانست. یکی از شروط فدراسیون جهانی شمشیربازی برای اعطای میزبانی به کشورها، صدور ویزا برای کلیه ورزشکارانی است که خواستار شرکت در این رقابت‌ها هستند که با توجه به همین مساله امکان ندارد فدراسیون شمشیربازی بتواند فدراسیون جهانی را برای عدم حضور نمایندگان رژیم اشغالگر قدس در این رقابت‌ها قانع کند.

موضوع دیگر که موضوع میزبانی ایران در رقابت‌های جام جهانی بزرگسالان را منتفی می کند، قانون نهاد جهانی این رشته ورزشی مبنی بر برگزاری همزمان رقابت‌های مردان و زنان در یک سالن است که طبق قوانین و شرایط کشورمان، بعید به نظر می رسد که مسئولان فدراسیون شمشیربازی کشور بتوانند راه حلی برای این مساله پیدا کنند.

با توجه به این دو دلیل مهم و تاثیرگذار می توان گفت که برگزاری رقابتهای جام جهانی بزرگسالان در تهران، بیشتر شبیه یک رویای دست نیافتنی برای ورزش کشورمان است و امکان ندارد فدراسیون بتواند میزبانی این مسابقات مهم و تاثیرگذار در رشته شمشیربازی را بر عهده بگیرد.

کد خبر : ۳۳۶۸۶۷