خبرگزاری کار ایران

به ریاست سجادی؛

مجمع سالیانه فدراسیون ووشو برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۳۹۸

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در جریان مجمع سالیانه فدراسیون ووشو، گفت: ووشوی ایران مسیر خود را برای رسیدن به موفقیت پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، مجمع سالیانه فدراسیون ووشو عصر امروز به ریاست نصرالله سجادی و حضور مهدی علی نژاد رییس فدراسیون ووشو، احمد گواری مدیرکل دفترامور مشترک فدراسیون‌ها، دیگر مسوولان فدراسیون و اعضای مجمع در آکادمی المپیک برگزار شد.

سجادی در این مجمع با بیان اینکه ووشو از جمله فدراسیون‌هایی است که مسیر خود را پیدا کرده، ابراز داشت: دلیل موفقیت‌های سال‌های اخیر این رشته، فعالیت و برنامه محور بودن تمام جامعه ووشوی کشور است.

وی افزود: همین مساله سبب شده ووشوی ایران در سطح جهان جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. اکنون برخی رشته‌های رزمی ایران با 10 برابر سابقه فعالیت بیشتر نسبت به ووشو، جایگاه جهانی این ورزش را ندارند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در سال آینده، توضیح داد: رقابت‌های مختلف جهانی و قاره‌ای و همچنین المپیک را در پیش داریم. می‌دانم ووشو المپیکی نیست اما برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا باید برنامه‌ها را شروع کنیم که خوشبختانه فدراسیون ووشو این مساله را عملی کرده است.

معاون وزارت‌ورزش اظهار داشت: همچنین سال آینده دفتر امور باشگاه‌ها را در وزارتخانه راه‌اندازی می‌کنیم تا باشگاه‌ها ساختار لازم را پیدا کرده و در رشته‌های گوناگون فعالیت کنند، چراکه اکنون سنگینی حضور در لیگ‌های غیر از فوتبال بر دوش هیات‌های استانی است.

وی با اشاره به برنامه‌های کلان وزارت‌ورزش، افزود: یکی از برنامه‌های مهم، استعدادیابی است که خوشبختانه ووشو به صورت علمی و مناسب این معقوله را دنبال می کند.

سجادی در پایان صحبت‌های خود از سوی وزارت‌ورزش، جامعه ووشو اعم از مسئولان فدراسیون و روسای هیات‌ها را به دلیل تلاش‌های ثمربخش در سال‌های اخیر مورد ستایش قرار داد.

همچنین سجادی اعلام کرد که در ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها در سال 93، ووشو در بین 38 فدراسیونی که در بخش قهرمانی فعالیت دارند در جایگاه چهارم ایستاد که جایگاه بسیار ایده آلی است.

معاون ورزش قهرمانی وزارت‌ورزش همچنین، گفت: عملکرد سال 94 فدراسیون‌ها نیز در حال بررسی و نتیجه آن بزودی اعلام می‌شود.

در مجمع امروز، مهدی علی‌نژاد گزارشی از عملکرد فدراسیون در سال‌های 93 و 94 و همچنین چشم‌انداز پیش روی را ارائه کرد.

در ادامه گزارش مالی فدراسیون از سوی خزانه‌دار قرائت شد و سپس حسابرس مستقل نیز گزارش بازرسی خود را به اطلاع مجمع رساند.

تصویب تقویم ورزشی

در ادامه مجمع، تقویم ورزشی سال 95 و همچنین آیین نامه کمیته فرهنگی ارائه و مورد تصویب اعضای قرار گرفت. تفیض اختیار برای تشکیل شورای راهبردی استعدادیابی از دیگر مفاد بود. این شورا با ترکیبی از مسوولان فدراسیون تشکیل و آیین نامه آن در اختیار اعضای مجمع قرار خواهد گرفت و سپس برای تصویب به وزارت ورزش ارسال می شود.

تقدیر از هیات‌های برتر

در بخش پایانی، از هیات‌های اصفهان، مازندران و کرمانشاه که عناوین اول تا سوم بهترین‌های هیات‌های ووشوی کشور را به خود اختصاص داده بودند با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز