خبرگزاری کار ایران

از نظر پرداخت مطالبات جزو بهترین‌های لیگ هستیم

عباسی: رفتار همدانی در شان او نبود

مدیرعامل سرخپوشان تبریزی گفت: وقتی فوتبال نمی‌تواند حق و حقوق خود را از نهادهایی مانند صداوسیما بگیرد، طبیعی است که مشکلات مالی برای باشگاه‌ها به وجود بیاید.

سعید عباسی، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به رای صادر شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد اختلافات میان ایران و عربستان گفت: ما در این زمینه جلسه‌ای را برگزار کردیم و بعد از آن هم بیانیه را صادر و به AFC دادیم. اصرار ما بر این بود که مسائل سیاسی با ورزش قاطی نشود. در همین زمینه دیدید که بحث شکایت امارات منتفی شد و حقی به آنها در این مورد ندادند. راجع به عربستان هم AFC بیشتر دنبال سازش و میانجیگری است که این باید از طریق سیاسی رایزنی و تعامل شود.

وی ادامه داد: همه می دانیم عربستان دارد کار سیاسی انجام می‌دهد که ربطی به ورزش ندارد. آنها در حالی مدعی ناامن بودن ایران هستند که ما بیشتر از آنها در عربستان ضربه خورده‌ایم و حوادثی مانند حادثه تلخ منا را تجربه کرده‌ایم. اما باز هم ما معقتد هستیم که مباحث سیاسی نباید به ورزش وارد شود.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت صدور رای نهایی به نفع عربستان، آیا احتمال کناره‌گیری نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان وجود دارد یا خیر بیان داشت: ما جلساتی را راجع به بحث حاشیه‌سازی‌های اخیر با مسئولان فدراسیون داشتیم و راجع به مباحث مختلفی حرف زدیم. ما می دانیم که AFC تحت تاثیر پول و لابی عربها است و این امکان هست که علیه ما رای صادر شود و به همین علت در جلساتی که داشتیم این بحث مطرح شد که در صورت نیاز باید چگونه به این مباحث واکنش نشان بدهیم و راجع به کناره‌گیری هم صحبت‌هایی شد. البته تصمیم گرفتن در این مورد فقط بر عهده باشگاه‌ها نیست و به مسائل کلی نظام مربوط می‌شود. باید تمام جوانب سنجیده شود و بعد در این مورد تصمیم‌گیری شود. اما چیزی که مهم است این است که ما بدانیم و یاد بگیریم که تحت هر شرایطی و در هر کشوری باید عربها را شکست بدهیم و این خیلی مهم است که ما در زمین جواب حاشیه‌سازی آنها را بدهیم.

عباسی در مورد شرایط فعلی تراکتور نیز تصریح کرد: خدا را شکر شرایط خوب است و در نقل‌وانتقالات توانستیم تا حدود زیادی طبق خواسته آقای قلعه‌نویی نقاط ضعف تیم را پوشش بدهیم. من خیلی امیدوارم که با تلاش کادرفنی و با مهره‌های جدیدی که کسب کردیم، در ادامه رقابتهای لیگ با کسب نتایج خوب به اهدافمان برسیم.

مدیرعامل سرخپوشان تبریزی راجع به مشکلات مالی این باشگاه نیز گفت: کل کشور درگیر مشکلات مالی است و این فقط مختص ما نیست. البته تا وقتی که فوتبال نمی‌تواند حق و حقوق خود را از مسائلی مانند حق پخش و... بگیرد، طبیعی است که مصرف‌گرا باشد و به باشگاه‌ها هم فشار وارد شود. بالاخره بازیکن قرارداد دارد و پولش را می‌خواهد و نبود منابع مالی کافی برای باشگاه مشکل ساز می‌شود. اما با این وجود ما در حال حاضر از نظر مالی شرایط خوبی داریم و از نظر پرداخت مطالبات، جزو بهترین‌های لیگ هستیم.

 

بعد از انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تراکتور، ستار همدانی به عنوان دستیار وی انتخاب شد، اما بعد از مدتی همدانی به دلیل مشکلاتی از کادر تراکتور جدا شد. دلایلی که به گفته او بیشتر مربوط به بحث شفاف نبودن مسائل مالی تراکتور بود. سعید عباسی در همین رابطه اظهار داشت: این قشنگ نیست که مشکلات درون تیم را به رسانه‌ها ببریم. من توقع داشتم آقای همدانی قبل از اینکه تصمیمی بگیرد با ما جلسه ای بگذارد و راجع به مشکلات حرف بزنیم. این که شبانه چمدانمان را جمع کنیم و برویم و جواب هیچکسی را هم ندهیم رفتار درستی نیست. ایشان حتی جواب آقای قلعه نویی را هم نداد. من هم اول در جریان نبودم و وقتی فهمیدم چه شده است موفق نشدم با او صحبت کنم.

وی در همین رابطه افزود: این رفتار در شان آدم باتجربه ای مانند ستار همدانی نبود. البته من اول باید مطمئن بشوم که حرف‌هایی را که راجع به ما زده است صحت دارد یا نه. اگر این حرف‌ها تکذیب نشد، آن وقت ما هم با دلیل و مدرک جواب همدانی را می‌دهیم. خدا را شکر از وقتی من به باشگاه تراکتور آمده‌ام حتی یک مورد تخلف و قرارداد شائبه برانگیز هم در باشگاه نداشته‌ایم.

 

کد خبر : ۳۴۱۹۱۴