خبرگزاری کار ایران

قنبرزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

تیمی که می‌خواهد در آسیا بازی کند نباید این‌طور راحت ببازد/AFC علیه ما وقت‌کشی کرد

مدیرعامل باشگاه نفت گفت: شعارهایی که در بازی روز گذشته علیه کادر مدیریتی باشگاه داده شد برای ما مهم نیست و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم این مسائل برای تیم حاشیه ساز شود.

منصور قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به شکست روز گذشته نفت در برابر سیاه‌جامگان مشهد گفت: ما بازی را باختیم و من هم به دنبال بهانه تراشی نیستم. سیاه‌جامگان تیم بهتری بود و حقش برد بود. بچه های ما فکر می‌کردند بازی ساده ای پیش رو دارند در حالی که ما در بازی رفت هم در مشهد به این تیم باخته بودیم. من به کادرفنی و مدیریتی سیاه‌جامگان تبریک می‌گویم، اما اتفاقات بازی بسیار تعیین کننده بود. مخصوصاً آن گل به خودی در دقایق آخر که کار را برای ما سخت تر کرد. البته تیمی که قرار است در آسیا حضور داشته باشد، نباید طوری بازی کند که بازی یک-صفر برده را به این راحتی با شکست عوض کند.

قنبرزاده راجع به حواشی رخ داده در بازی روز گذشته از جمله درگیری پدر ارسلان مطهری با یک تماشاگر اظهار داشت: ارسلان مطهری یکی از بهترین و با اخلاق‌ترین بازیکنان ما و جزو جوانان بسیار با استعداد و آینده‌دار فوتبال کشورمان است. دیروز پدر او در ورزشگاه حضور داشت و بازی را تماشا می کرد. بعد از گل به خودی مطهری که منجر به باخت ما شد، یک تماشاگر به ارسلان فحاشی می‌کند و همین موضوع باعث درگیری می شود.

وی در ادامه راجع به شعارهایی که توسط عده‌ای علیه کادر مدیریتی باشگاه نفت داده شد نیز گفت: برای ما خیلی جالب بود، چون تیم نفت که هواداری ندارد. البته اصلاً برای من مهم نیست این مسائل.

مدیرعامل باشگاه نفت در واکنش به این موضع که گویا عده‌ای از هواداران باشگاه استقلال در حمایت از علیرضا منصوریان علیه مدیران باشگاه نفت شعار داده‌اند تصریح کرد: این مساله‌ای است که آقای منصوریان باید راجع به آن صحبت کند. ما تاکنون همه جوره از او حمایت کرده‌ایم. حتی در هفته‌های اول فصل که نتایج بسیار بدی را می‌گرفتیم از منصوریان حمایت کردیم. به هر حال این مسائل برای ما اهمیتی ندارد و اجازه نخواهیم داد تا برای ما حاشیه‌ساز شود. متاسفانه این بی‌اخلاقی ها در فوتبال ما وجود دارد، ولی ما نمی‌گذاریم علیه تیم جوسازی کنند.

قنبرزاده همچنین راجع به رای کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد اختلافات میان فدراسیون فوتبال ایران و عربستان عنوان کرد: به نظر من AFC دارد وقت را به ضرر ما می‌کشد. کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت تاثیر پول و لابی عرب‌ها است و رئیس و چند چهره شاخص آن هم که عرب هستند. آنها با این رای زمان را از ما گرفتند و گفتند بروید مسائل سیاسی را بین خودتان حل کنید. در حالی که ما که مشکلی با عربستان نداشتیم و آنها بودند که با ما قطع رابطه کردند. در قوانین فیفا آمده است که نباید فوتبال با سیاست قاطی شود. این قانون حتی در سطح یک فدراسیون و یک کشور هم برای فیفا قابل قبول نیست. ولی حالا می بینیم که AFC به عنوان بزرگترین نهاد فوتبال در قاره آسیا خودش سیاست را در فوتبال دخیل کرده است.

وی ادامه داد: مسئولان AFC به خاطر انتخابات فیفا وقت را علیه ما کشتند و چون به رای ما نیاز دارند، صدور رای نهایی این پرونده را به بعد از انتخابات موکول کردند تا در آن زمان همان رای را صادر کنند که عربستان می‌خواهد.

قنبر زاده در پایان گفت: مدیران فدراسیون فوتبال کشورمان باید با تهیه یک گزارش کامل به فیفا شکایت کنند. باید به فیفا اعلام کنیم که AFC سیاست را وارد فوتبال کرده است. ما از این مسائل در فوتبال دنیا زیاد داشته ایم، کره شمالی که تحت شدیدترین تحریم ها و مکشلات سیاسی است، برای مسابقات خود به چین و کره جنوبی که دشمنان اصلیش در منطقه هستند می‌رود و هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید. با توجه به همین مسائل، باید سریعاً در فیفا طرح دعاوی کنیم و با ادله قوی از حق و حقوق کشورمان و نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان دفاع کنیم.

 

کد خبر : ۳۴۲۴۸۱