خبرگزاری کار ایران

شاه‌حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجمع اختیار به تعویق انداختن انتخابات را نداشت/کفاشیان اشتباهی به فوتبال آمده و باید برود

رئیس سابق کمیته انضباطی معتقد است که به حکم اساسنامه اعضای مجمع نمی‌توانند انتخابات را به تعویق بیندازند.

عبدالرحمان شاه حسینی در مورد به تعویق افتادن انتخابات فدراسیون فوتبال به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: در اساسنامه 13 وظیفه برای اعضای مجمع نوشته شده است اما در هیچکدام از این 13 وظیفه این اختیار به مجمع داده نشده که انتخابات را به تعویق بیندازند. به حکم اساسنامه مدت زمان فعالیت اعضای هیأت رئیسه چهار سال است. انتخابات 15 اسفند سال 1390 برگزار شده و مجمع به افراد به عنوان رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه رای داده است و فعالیت این افراد در 15 اسفند سال 1394 به پایان می‌رسد. بنابراین اعضای هیأت رئیسه  از فردای 15 اسفند امسال هیچ سمتی در فدراسیون ندارند.

رییس اسبق کمیته انضباطی در مورد تعیین سرپرست از سوی وزارت ورزش برای فدراسیون فوتبال می‌گوید:‌ متاسفانه این از ضعف اساسنامه است که برای این موضوع خاص موردی پیش‌بینی نشده است. فقط در یک مورد سراغ داریم که می‌گوید هیأت رئیسه می‌تواند برای اداره فدراسیون در مواردی که در اساسنامه پیش‌بینی نشده تصمیم بگیرد اما من می‌گویم که حتی هیأت رئیسه هم نمی‌تواند چنین کاری انجام بدهد چون هیأت رئیسه هم در پایان مدت چهار سال هیچ مسئولیتی ندارد.

او ادامه می‌دهد: به نظر من این موارد باید در اساسنامه پیش‌بینی بشود که در شرایطی که امکان برگزاری انتخابات وجود ندارد اداره فدراسیون تا زمان برگزاری انتخابات باید به چه شکلی باشد.

شاه حسینی در مورد عملکرد هشت ساله کفاشیان می‌گوید: من از روز اول گفتم ایشان اشتباهی به فوتبال آمده است و الان هم همین حرف را می‌زنم و کسی که اشتباهی وارد فوتبال شده است باید برود.

شاه حسینی در مورد جدا شدن فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش به طوری که حتی بودجه‌ای هم از وزارت ورزش نگیرد می‌گوید: در کشور ما فعلا نمی‌توانیم حرفی از استقلال فوتبال بزنیم. بارها شده است که فوتبال ما در بحران‌ها دست کمک به سوی دولت دراز کرده است. مگر می‌شود دولت به فوتبال کمک مالی بکند و نظارتی روی آن نداشته باشد. زمانی فوتبال ما مستقل می‌شود که نه به پول و نه به استادیوم دولت هیچ احتیاجی نداشته باشد. من خودم طرفدار این هستم که فوتبال به مرحله‌ای برسد که از همه نظر مستقل باشد اما این اتفاق در شرایط فعلی رخ نخواهد داد.

کد خبر : ۳۴۲۶۳۷