خبرگزاری کار ایران

احمدی پاسخ مخالفان تعیین سرپرست برای فدراسیون فوتبال را داد

اساسنامه فدراسیون فوتبال ایراد جدی دارد/موضع وزارت ورزش همان صحبت‌های سجادی است

مشاور عالی وزیر ورزش معتقد است که انتخاب سرپرست برای فدراسیون فوتبال از سوی وزارت ورزش، یک امر قانونی و بدون اشکال است.

موضوع انتخاب سرپرست، برای فدراسیون فوتبال حالا نزاع سخت فوتبالی‌ها با وزارت ورزش را باعث شده است. برخی از اعضای مجمع، امروز هشدار دادند در صورتی که وزارت ورزش بخواهد در امور فدراسیون فوتبال دخالت کند، فیفا به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیرنده، فوتبال ایران را تعلیق خواهد کرد. در سوی مقابل، به نظر می‌رسد، که وزارت ورزش برای تعیین سرپرست، به نتیجه قطعی رسیده است.

در همین رابطه دکتر عبدالحمید احمدی، مشاور عالی وزیر ورزش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی می‌گوید: موضع وزارت ورزش در این مساله، همان چیزی است که آقای سجادی پیش از این اعلام کرده و گفته است و فکر می‌کنم ایشان تمام مسائل را در رابطه با لزوم انتخاب سرپرست بعد از پایان مهلت ریاست آقای کفاشایان گفته‌اند.

دکتر احمدی در واکنش به این مساله که در صورت دخالت وزارت ورزش در امور فدراسیون فوتبال، فوتبال کشورمان همانند چند سال قبل، باز هم از سوی فیفا تعلیق خواهد شد گفت: گذشته شرایطش با حال فرق داشت. در آن دوره رئیس فدراسیون از سوی وزارت برکنار شده بود و فیفا با استناد به این مساله فوتبال کشورمان را تعلیق کرد. اما الان ما دنبال برکنار کردن رئیس فدراسیون نیستیم و طبق قانون مهلت ریاست آقای کفاشیان در تاریخی مشخص تمام می‌شود و بعد از آن باید برای اداره فدراسیون یک سرپرست از سوی وزارت ورزش انتخاب شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب سرپرست از سوی فیفا به عنوان دخالت دولت در امور فدراسیون محسوب می‌شود یا خیر افزود: بحث دخالت مطرح نیست. وزارت متولی ورزش است و طبق اختیاراتش می‌تواند این کار را انجام بدهد. این درست است که در انتصاب رئیس فدراسیون مجمع تصمیم گیرنده است. اما وقتی که مسئولیت یک رئیس فدراسیون به پایان می‌رسد، باید برای یک میان دوره و تا برگزاری مجمع برای انتخابات، فدراسیون توسط سرپرست اداره شود و این یک موضوع کاملاً جا افتاده و منطبق با عرف و پذیرفته شده است. حالا اگر یک رئیس فدراسیون بنا به هر دلیلی، نتواند به کار خود ادامه بدهد، نمی‌شود که فدراسیون بدون مدیر باشد و طبق همین بر اساس عرف، وزارت ورزش برای انتخاب سرپرست اقدام می‌کند و در مورد فدراسیون فوتبال هم به همین شکل خواهد بود.

مشاور عالی وزیر ورزش در واکنش به این موضوع که طبق گفته اعضای مجمع و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، اساسنامه فدراسیون فوتبال با تمامی فدراسیون‌های دیگر متفاوت است و طبق همین اساسنامه وزارت حق تعیین سرپرست برای فدراسیون فوتبال را ندارد عنوان کرد: در اساسنامه هم به این موضعی که دوستان روی آن تاکید می کنند اشاره‌ای نشده است. ضمن اینکه ایرادی جدی به اساسنامه فدراسیون فوتبال وارد است و به هیچ وجه نمی‌شود به آن استناد کرد. زیرا این اساسنامه درست و قابل قبول نیست.

دکتر احمدی در جواب به این سوال که آیا وزارت ورزش به جمع‌بندی نهایی برای اتمام فعالیت علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال رسیده است یا خیر گفت: بحث جمع‌بندی نیست. درباره اداره فدراسیون این مجمع است که باید تصمیم بگیرد. وزارت هم نشان داده است که در رای گیری مجمع دخالتی ندارد و صرفاً مجمع را اداره می‌کند و اگر مجمع به این جمع‌بندی برسد که چه کسی رئیس باشد، قطعاً همان فرد طبق نظر مستقیم اعضای مجمع انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: حالا به جای پرداختن به این مساله، بعضی از دوستان هستند که دنبال بحث های حاشیه‌ای و ایجاد فضای تقابل هستند. آنچه که مورد نظر هست و خواهد بود، آینده یک رشته ورزشی مهم مانند فوتبال است و باید کاری کنیم که این رشته از آینده روشنی برخوردار باشد. همه کسانی که در ورزش هستند، یک تیم هستند و قطعاً تقابلی وجود ندارد. کسانی که دنبال حاشیه‌سازی هستند هم انرژی خود را صرفاً صرف تقابل می‌کنند. این در حالی است که هیچ تقابلی برای ما وجود ندارد. نگاه ما به رشد و توسعه فوتبال است و دنبال ایجاد یک فضای سالم و ورزشی هستیم. این بحثها موضوعات انحرافی است و کسانی که به حاشیه سازی و ایجاد فضای تقابلی در فوتبال دامن می‌زنند، قطعاً در مسیر رشد و توسعه فوتبال قدم بر نمی‌دارند.

 

کد خبر : ۳۴۲۹۹۱