خبرگزاری کار ایران

نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس-سپاهان؛

برانکو: این بازی مانند یک دربی است/6 بازی آینده برای ما حیاتی هستند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سپاهان حاضر شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپاهان گفت: از مسئولان بنیاد شهید تشکر می‌کنم و باید بگویم حداقل کاری بود که پرسپولیس می‌توانست برای مقام شهدا انجام دهد. می‌دانم خیلی از جوانان کشور شهید شده‌اند و وضعیت ما هم در کرواسی به شما شبیه است. من هم از طرف خودم و هم از طرف پرسپولیس تشکر می‌کنم که جوانان امروز می‌توانند ورزش کنند و از کسانی که زندگی‌شان را برای وطنشان دادند تشکر می‌کنم. شرکت در جام شهدا برای ما افتخار بود، اما متأسفانه قهرمان نشدیم، چرا که باید بگویم در این مسابقات قهرمانی مهم نیست، بلکه حضور در تورنمنت مهم است.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم شما هم مثل ما برای شروع نیم فصل دوم هیجان‌زده هستید، به هر حال بازی‌هی بسیار مهم و جالبی در انتظار ماست. خیلی از تیم‌ها شوق خودشان را برای قهرمانی نشان می‌دهند. فکر می‌کنم قشنگ‌تر از این نیست که بخواهیم برای مسابقه به مصاف قهرمان فصل قبل برویم و انتظار یک نمایش بزرگ دارم. از همین جا از هواداران پرسپولیس درخواست می‌کنم تا از ما حمایت خوبی کنند. طبیعی است که تیم‌هایی هستند که خودشان را قوی کرده‌اند، اما ما با همان ترکیب باقی ماندیم، به جز اینکه دو دروازه‌بان جدید جذب کردیم، اما چیزی که مهم است این است که برای ادامه فصل آماده هستیم. ما آماده هستیم تا وظایف‌مان را به نحو احسن اجرا کنیم و همانطور که می‌دانید 4 تا 6 بازی آینده برای ما بسیار مهم خواهد بود. می‌دانیم بازی با سپاهان در کنار بازی با استقلال که دربی است، یک بازی مهم است. به خصوص الان که مربی سپاهان، هم‌وطن و بازیکن سابق من در تیم ملی کرواسی بوده و الان همکار و دوست من است.

وی افزود: اما در زمین رقابت و دوستی معنا ندارد و با احترامی که برای سپاهان قائل هستم، باید بگویم این تیم تقویت شده اما ما به چیزی جز برد و رفتن به بالای جدول فکر نمی‌کنیم. ما در همه بازی‌ها روش‌مان این است که بدون بالا و پایین کردن تمام توانمان را خواهیم گذاشت تا از بازی‌ها لذت ببریم. ما در این بازی روی لوکاماریچ و انصاری که مصدوم هستند نمی‌توانیم حساب کنیم، اما بقیه بازیکنان شانس بازی دارند.

برانکو خاطرنشان کرد: باشگاه هم به صورت رسمی اعلام کرد که سوشا می‌تواند در لیست 18 نفره باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که از هواداران دعوت می‌کنید که به استادیوم بیایند و در این باره چه صحبتی دارید، اظهار داشت: ما بهترین هواداران را داریم، در بازی با استقلال خوزستان دیدید که چه تعدادی آمدند و ما را تشویق کردند. انتظار دارم بازی با سپاهان که بازی سنتی است، یار دوازدهم ما باشند.

وی درباره اینکه احتمالاً هواداران پرسپولیس علیه خلعتبری مهاجم سپاهان موضع بگیرند و در این باره صحبت شما چیست، ادامه داد: من در این باره فکر نکرده‌ام، تا به حال هواداران ما عالی بودند. بازی با استقلال تهران را به خاطر دارید که صدهزار تماشاگر به استادیوم آمد و یک کار جوانمردانه را نشان دادند. انتظار دارم فردا هم همین‌طور باشد. حالا خلعتبری یا هر کس دیگری که قبلاً در پرسپولیس بوده، همه توان خود را می‌گذارد تا باشگاه‌شان موفق شود. امروز طارمی و علیپور در پرسپولیس هستند، همانطور که روزی خلعتبری بود. انتظار دارم هواداران از تیم پشتیبانی کنند. همه با هم در ورزشگاه باشند و فقط به فکر ورزش باشند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس تا چند روز گذشته نمی‌دانست که می‌تواند از سوشا مکانی استفاده کند، اما حالا گفته می‌شود که بازیکن ازبکستانی اضافه وزن دارد و شما از او راضی نیستید، صحت دارد، گفت: طبیعی است که این مسئله صحت ندارد، دور و اطراف ما همیشه صحبت هست، البته با وجود موقعیت‌هایی که سوشا قبلاً داشته، ما در زمان بازی‌های قطر با محسن‌زاده قرارداد بستیم و البته می‌دانید که صادقی از ما جدا شد و با وجود اینکه این ماجرا پیش آمد، ما نیاز به جذب دروازه‌بان داشتیم. ما لوبانف ازبکستانی را جذب کردیم و چون سهمیه‌های بازیکن خارجی ما پر است، بازیکن آسیایی گرفتیم.

وی در پاسخ به این سؤال که باشگاه پرسپولیس در غم از دست دادن همایون بهزادی است و این مسئله باعث شده که بازیکنان به مراسم ختم او نروند و به جای آن به جشن تولد یک بازیکن رفته‌اند، تصریح کرد: بازیکنان همگی تمرکز به بازی دارند، اما درباره برخی موارد اطلاعات کافی ندارم. من فقط همان روز دیدم که تعدادی از بازیکنان در مراسم مادر اصغر نوروزعلی شرکت کردند، اما خبر ندارم مراسم مرحوم بهزادی کجا بودند. الان بازیکنان تمرکزشان روی بازی است و قبل از بازی نباید این صحبت‌ها را پرسید. طبیعی است که تولد که پیش می‌آید بچه‌ها دور هم جمع می‌شوند که زمان آن ده دقیقه است. ما روز شنبه هم با کل تیم برای صرف ناهار به رستوران رفتیم و هزینه ناهار را بازیکنانی که جریمه شده بودند پرداخت کردند.

وی در مورد اینکه پرسپولیس با تیم دور رفت چقدر تغییر کرده، گفت: درباره پرسپولیس نمی‌خواهم صحبت کنم و این مسئله سرمربی سپاهان است که ما را آنالیز کند. ما فعلاً تیم معلومی در اختیار نداریم. سرمربی سپاهان یک مربی جدید در این تیم است و توانسته در تعطیلات، تیمش را تقویت کند. قطعاً در یک ماه اخیر تلاش کرده‌اند تا تفکرات خودشان را در زمین پیاده کنند. سپاهان چند بازیکن جدید گرفته و نصف تیمش نو شده است. ما هم انتظار تغییرات در بازی این تیم را داریم.

برانکو درباره اینکه آیا برای استفاده از سوشا مکانی ریسک می‌کند یا نه، ادامه داد: ما هیچ اطلاعی کسب نکردیم که کار برای سوشا ممنوع شده باشد، او فعلاً در رقابت برای بازی کردن است و مراجع ذیصلاح کار خودشان را می‌کنند. روند رسیدگی به پرونده سوشا در جریان است و وقتی زمان دقیق اعلام شد، ما هم در جریان قرار خواهیم گرفت.

 

کد خبر : ۳۴۳۳۰۳