خبرگزاری کار ایران

دکتر سیف: در عرصه بین الملل جزو پیشتازان مبارزه با دوپینگ هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۱۷۲

رییس کمیته پزشکی فدراسیون درخصوص اقدامات ضد دوپینگ و آمار نمونه گیری های انجام شده از بازیکنان لیگ های رشته های فوتبال و فوتسال در سال 2015 توضیحاتی ارائه کرد

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دکتر توحید سیف برقی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ستاد مبارزه با دوپینگ ایران، حدود 400 نمونه دوپینگ از بازیکنان رشته های فوتبال و فوتسال در سال 2015 گرفته شده که تنها چهار نمونه از بین آنها مثبت بوده است.
وی ادامه داد: در واقع نمونه گیری ها از بین بازیکنان لیگ های برتر فوتبال و فوتسال، لیگ دسته یک و دو فوتبال انجام شده و 2 نمونه از فوتسال و 2 نمونه از لیگ دسته یک فوتبال درمجموع چهار نمونه مثبت از بین 400 نمونه گیری را تشکیل می دهد که خوشبختانه علیرغم اینکه درصد بسیار زیادی از نمونه گیری ها از لیگ برتر فوتبال به عمل آمده، اما برای نخستین بار هیچ پاسخ مثبتی در بین بازیکنان نبوده و دوپینگ در این لیگ به صفر رسیده است.
رئیس کمیته پزشکی افزود: البته چهار ورزشکاری که جواب نمونه دوپینگ آنها مثبت بوده هم به استناد کمیسیون انضباطی ستاد مبارزه با دوپینگ ایران مستحق تخفیف شده اند، چراکه ثابت شده مصرف آنها از مواد ممنوعه به قصد افزایش کارایی نبوده است. ضمن اینکه ما مطابق آیین نامه موظف به ارسال نتایج احکام انضباطی خود به فیفا هستیم تا آنها نیز از شرایط و روندی که در اجرای احکام وصدور حکم ها وجود دارد، در جریان باشند.
دکتر سیف همچنین تأکید کرد: در بحث بین المللی هم موفق شدیم تا رکورد عدم وجود نمونه مثبت در بین فوتبالیست های کشورمان را در سال 2015 هم ادامه دهیم تا بدون وجود هیچ نمونه مثبت، همچنان از پیشتازان مبارزه با دوپینگ در جهان باشیم. به هرحال نمونه گیری ها در بالاترین سطح ممکن انجام می شود و طی آن از ملی پوشان کشورمان در جام های جهانی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، مسابقات انتخابی المپیک در هر سه رشته، جام ملتهای فوتبال و فوتسال، جام باشگاه های فوتبال و فوتسال، رده های امید و جوانان در هر دو بخش آقایان و بانوان حدود 250 نمونه گیری انجام شده که همگی منفی بوده است.
وی در پایان گفت: بدون شک آموزش و نظارت فدراسیون فوتبال و همکارانم در ستاد مبارزه با دوپینگ ایران باعث به وجود آمدن چنین آمار بسیار خوبی شده است و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد عدم وجود حتی یک نمونه مثبت دوپینگ در بین همه ورزشکاران بخصوص در رشته فوتبال باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز