خبرگزاری کار ایران

شهرام دبیری در گفت‌وگو با ایلنا:

حرف‌های وزیر ورزش در مورد تعیین سرپرست غیر قانونی است/هیات رئیسه و مجمع اختیاردار فوتبال هستند

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پیشنهاد برگزاری جلسه‌ای ویژه، جهت رفع اختلافات بین فدراسیون و وزارت ورزش را مطرح کرد.

محمود گودرزی وزیر ورزش، امروز در تازه‌ترین صحبت‌های خود، صراحتاً اعلام کرد بعد از پایان مهلت ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال، باید برای اداره فدارسیون، سرپرست تعیین شود. صحبتی که برخلاف نظر هیات رئیسه و اعضای مجمع فدارسیون فوتبال است.

در همین رابطه، شهرام دبیری عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، اظهار کرد: من از همین‌جا به وزیر ورزش پیشنهاد می‌دهم که با برگزاری جلسه ویژه، با استناد به قوانین و در چارچوب اساسنامه ، به حل مشکلات پیش آمده بپردازیم.

دبیری همچنین در واکنش به مصاحبه اخیر وزیر ورزش که صراحتا گفته است بعد از اتمام دوره ریاست کفاشیان، باید برای فدراسیون فوتبال سرپرست تعیین کنیم گفت: این صحبت ایشان، غیر قانونی است. فدراسیون فوتبال، سازمانی مستقل است و طبق قوانین فیفا، باید تصمیمات مستقل بگیرد. فدراسیون، اساسنامه دارد و این اساسنامه مورد تایید فیفا هم قرار گرفته است و طبق آن وزارت ورزش این حق را ندارد که در امور فدراسیون دخالت کند.

دبیری با استناد به اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت:  قدرت تصمیم‌گیری برای فدراسیون فوتبال، در اختیار مجمع است و مجمع تصمیم به تعویق انتخابات گرفته است. حالا اگر  عده‌ای می‌گویند که تعویق انتخابات جزو اختیارات مجمع نیست، بر خلاف قانون حرف می‌زنند. آقای وزیر و معاونان ایشان در جلسه مجمع حاضر بودند و می‌توانستند هنگام تصمیم‌گیری برای تعویق انتخابات تذکر بدهند. پس کار ما غیرقانونی نبوده است. حالا سوال من این است که آقای وزیر طبق  چه قانونی می‌خواهد سرپرست تعیین کند؟

وی در پایان ضمن استقبال از همکاری بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال گفت: ما به پیشنهادات آقای گودرزی احترام می‌گذاریم. اما نباید فراموش شود که هیات رئیسه و مجمع، اختیار دار فدراسیون فوتبال هستند.

کد خبر : ۳۴۴۳۳۶