خبرگزاری کار ایران

هفته نوزدهم لیگ برتر؛

سومین تقابل برانکو و یحیی/استقلال به دنبال فاصله گرفتن از رقبا

هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر کشور، فردا (یکشنبه) با انجام هفت دیدار به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته نوزدهم لیگ برتر که از روز چهارشنبه و با تساوی 0-0 دو تیم ملوان و نفت در ورزشگاه تختی انزلی آغاز شده بود، فردا با برگزاری هفت بازی دیگر به پایان خواهد رسید.

تراکتورسازی-پدیده؛ بازگشت گربه سیاه به تبریز

تراکتورسازی بعد از تساوی بی‌حاصلی که هفته گذشته برابر راه‌آهن کسب کرد، در هفته نوزدهم باید برابر تیمی قرار بگیرد که در چند فصل اخیر، همواره یکی از سرسخت‌ترین تیم‌هایی بوده است که برابر سرخپوشان تبریزی قرار گرفته است. با توجه به همین مسئله و با درنظر گرفتن این نکته که بازیکنان پدیده بعد از برد خانگی خوبی که هفته گذشته برابر سایپا کسب کردند، از روحیه بسیار خوبی برخوردار هستند، می توان گفت امیر قلعه نویی و شاگردانش روز سختی را در یادگار امام شهر تبریز پیش رو خواهند داشت.

تراکتورسازی که در حال حاضر با 27 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد، با پیروزی در این بازی این شانس را خواهد داشت که در صورت شکست، پرسپولیس، سایپا و صبا به رده چهارم صعود کند. اما از طرف دیگر پدیده که هم اکنون 21 امتیازی و در رده یازدهم جدول است، حتی در صورت پیروزی در این بازی از مکان فعلی خود بالاتر نخواهد رفت.

ذوب‌آهن-پرسپولیس؛ سومین تقابل یحیی و برانکو در حساس‌ترین بازی هفته

روز یکشنبه دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن برای سومین بار در فصل جاری فوتبال کشور، مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. دو بازی قبلی یکی دیدار رفت لیگ و دیگری تک بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بود که هر دو این دیدارها به سود ذوبی ها خاتمه یافت. دیدارهایی که در هر دو اشتباهات تاثیرگذار داوری به ضرر سرخپوشان، نقش ویژه‌ای در برتری سبزپوشان اصفهانی داشت و حالا برانکو و شاگردانش در تیم پرسپولیس، جدا از نیاز مبرم به کسب سه امتیاز این بازی، انگیزه ویژه‌ای برای گرفتن انتقام دو شکست قبلی در این بازی خواهند داشت. 

با توجه به جایگاه و اختلاف یک امتیازی دو تیم در جدول لیگ، می توان این بازی را حساس‌ترین دیدار هفته نوزدهم نیز لقب داد. ذوب‌آهن در صورت پیروزی 34 امتیازی خواهد شد و این شانس را خواهد داشت تا به رده دوم برسد. از طرف دیگر پرسپولیس نیز در صورت کسب برد در این دیدار دشوار بیرون از خانه، 33 امتیازی می‌شود و تحت شرایطی خاص و در صورت شکست استقلال خوزستان مقابل سایپا، شاید با تفاضل گل بتواند به رده دوم جدول صعود کند.

هر دو تیم هفته گذشته در خانه، مقابل رقیبان خود به تساوی رسیده‌اند و بدون شک با توجه به فشردگی امتیازی بالای جدول، مربیان دو تیم به چیزی جز برد در این مسابقه مهم فکر نخواهند کرد. در تیم پرسپولیس محمد انصاری به عنوان تنها بازیکن مصدوم، به این بازی می‌رسد تا با توجه به بازگشت دوباره این مدافع چپ، خیال برانکو از پاشنه آشیل تیمش تا حدود زیادی راحت باشد. در تیم ذوب‌آهن نیز  محمدزاده، محمدرضا عباسی و مهرداد قنبری مصدوم هستند و هنوز وضعیت مشخصی برای این دیدار ندارند.

سیاه جامگان-گسترش فولاد؛ نبرد شگفتی سازان هفته گذشته

هر دو تیم سیاه جامگان و گسترش فولاد، هفته گذشته دست به کار بزرگی زدند و در برابر رقبای خود به برتری رسیده‌اند که با توجه به این می‌توان بازی این دو تیم را، نبرد شگفتی سازان هفته پیش قلمداد کرد.

به نظر می‌رسد دو تیم بعد از پشت سر گذاشتن تمرینات خوب در تعطیلات و اضافه شدن نفرات جدید به لیست بازیکنان، به شرایط بهتری رسیده و تبدیل به تیم‌های متفاوت‌تری نسبت به دور رفت لیگ شده‌اند. سیاه جامگان با پیروزی شیرین هفته گذشته برابر نفت در تهران، 15 امتیازی شده است و با برد در این دیدار خانگی می‌تواند یک پله در جدول صعود کند. گسترش نیز با برد 2-0 خانگی هفته قبل برابر صبا 25 امتیازی شد و در صورت کسب سه امتیاز این بازی، این شانس را خواهد داشت که تا رده ششم جدول بالا برود.

سایپا-استقلال خوزستان؛ جدال برای باقی ماندن در کورس

نبرد سایپا و استقلال خوزستان یکی دیگر از بازی‌های مهم هفته است که میان دو تیم بالای جدول و حاضر در کورس قهرمانی برگزار می‌شود و با توجه به همین امر، این بازی یک دیدار 6 امتیازی برای دو تیم محسوب می‌شود.

هر دو تیم هفته گذشته با تحمل شکست مشابه 1-0 برابر حریفان خود، سه امتیاز مهم را از دست داده‌اند و حالا برای جبران شکست‌های خود، و برای جا نماندن از کورس، به امتیازات کامل این بازی نیاز مبرم دارند. استقلال خوزستان در حال حاضر 33 امتیازی است و سه امتیاز بازی با سایپا می‌تواند این تیم را در صورت توقف احتمالی استقلال تهران، به صدر جدول برساند. سایپا نیز در شرایطی که بتواند سه امتیاز بازی خانگی خود را کسب کند، باید چشم به دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس داشته باشد. دیداری که در صورت مساوی شدن، سایپا را احتمالاً به رده دوم جدول خواهد برد.

فولاد-سپاهان؛ اولین رویارویی اسکوچیچ و استیماچ

دراگان اسکوچیچ و ایگور استیماچ، برای اولین بار برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت. استیماچ هفته گذشته برای نخستین بار مصاف با برانکو هموطن خود را تجربه کرد و این هفته نیز باید تیمش را برابر یک هموطن دیگر روانه میدان کند.

سپاهان هفته گذشته در بازی برابر پرسپولیس نشان داد که بعد از اضافه شدن شیمبا و پادووانی و با تمرینات خوبی که در تعطیلات پشت سر گذاشته است، تبدیل به تیمی متفاوت نسبت به دور رفت شده است. تیمی که همانند سپاهان چند سال اخیر، می‌تواند با رسیدن به یک ثبات مناسب، به رده های بالای جدول برسد. از طرف دیگر فولاد نیز با شکست دادن رقیب همشهری خود یعنی استقلال خوزستان، در دربی اهواز، هوادرانش را به روزهای خوب آینده امیدوار کرد و حالا قصد دارد با شکست دادن حریف قدرتمند خود، از بحران طولانی مدتش در این فصل خارج شود.

فولاد 17 امتیازی در صورت برد در این بازی تنها یک رده در جدول صعود خواهد کرد. اما سپاهان در شرایطی که برنده این بازی باشد، می‌تواند به رده ششم جدول نیز برسد.

صبا-راه‌آهن؛ دایی و تارتار به هم رسیدند

مهدی تارتار که فصل گذشته در تیم صبا فعالیت می‌کرد و در ابتدای فصل نیز قرار بود دستیار علی دایی در صبا باشد، حالا باید در لباس مربیگری راه‌آهن، برابر صبا و علی دایی قرار بگیرد.

راه‌آهن هفته پیش تراکتورسازی را در تهران متوقف کرد و صبا نیز در یک بازی بسیار ضعیف با دو گل برابر گسترش شکست خورد تا روند ناکامی‌های چند هفته اخیر تیم علی دایی ادامه داشته باشد.

با توجه به موقیعت راه‌آهن در جدول، شاید این بازی را بتوان یک بازی آسان برای صبا دانست. اما بدون تردید تارتار و شاگردانش که برای فرار از سقوط نیاز مبرمی به کسب امتیاز در همه بازی‌های خود دارند، در این بازی نیز لحظه‌ای پا پس نخواهند گذاشت و روز سختی را برای میزبان خود خواهند ساخت.

در حال حاضر صبا با 28 امتیاز در رده پنجم جدول و راه‌آهن با 13 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد.

استقلال تهران-استقلال اهواز؛ سر و ته جدول به هم رسیدند

استقلال تهران و استقلال اهواز آخرین بازی هفته نوزدهم را در شرایطی برگزار می‌کنند که دو تیم وضعیتی کاملاً متفاوت در جدول دارند.

استقلال تهران با 35 امتیاز در صدر قرار دارد و استقلال اهواز با 7 امتیاز به انتهای جدول چسبیده است و به نظر هیچ شانسی برای رهایی از وضعیت کنونی نخواهد داشت.

مظلومی و شاگردانش هفته پیش از نبرد سخت فولاد شهر برابر ذوب‌آهن دست پر و با یک امتیاز خوب خارج شدند و به نظر نمی‌رسد که این هفته هم برای بازی برابر برادرخوانده اهوازی خود، کار سختی را پیش رو داشته باشند. حنیف عمران زاده بعد از پشت سر گذاشتن محرومیت یک جلسه‌ای خود، در این بازی می‌تواند به میدان برود و این قطعاً اتفاقی خوب برای مظلومی خواهد بود. اما از طرف دیگر شاید محرومیت مهدی رحمتی و غیبت او به دلیل سه اخطاره بودن، می‌تواند تنها نگرانی سرمربی استقلال برای این بازی باشد. البته با توجه به حضور گلری باتجربه مانند وحید طالب لو و رقیبی نه چندان خطرناک مانند استقلال اهواز، احتمالاً آبی پوشان تهرانی جای خالی دروازه بان اصلی خود در این بازی را احساس نخواهند کرد.

استقلال تهران با کسب سه امتیاز تقریباً محتمل این بازی، ضمن تثبیت صدرنشینی خود، این شانس را خواهد داشت که فاصله خود با دیگر رقبا را افزایش بدهد. اما در طرف دیگر استقلال اهواز حتی در صورتی که بتواند از پس عملیات غیر ممکن خود در ورزشگاه آزادی بربیاید و سه امتیاز دور از دسترس این دیدار را کسب کند، باز هم در انتهای جدول باقی خواهند ماند.

یکشنبه 18 بهمن ماه 94

سیاه جامگان مشهد – گسترش فولاد تبریز-ساعت 14:30- ورزشگاه ثامن مشهد
محمدحسین زاهدی‌فر- محمدرضا امینی- محمد راهی- رضا تارخ    ناظر داوری: سعید بطحایی

تراکتورسازی تبریز- پدیده خراسان--ساعت 14:30- ورزشگاه یادگار امام تبریز
سیدحسین زرگر- آرمان اسعدی- علی دودانگه- یاسر همرنگ    ناظر داوری: حسین نجاتی

ذوب آهن – پرسپولیس--ساعت 14:30- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
اشکان خورشیدی- حسن ظهیری- تورج عیوض محمدی- سیدرضا مهدوی    ناظر داوری: جواد تقی پور

سایپا- استقلال خوزستان-ساعت 15- ورزشگاه پاس قوامین تهران
رضا کرمانشاهی- سعید زارع- حمید سبحانی- مهدی مرجانزاده    ناظر داوری: بهرام مهرپیما

فولاد خوزستان- فولاد مبارکه سپاهان--ساعت 15- ورزشگاه غدیر اهواز
تورج حق وردی- علی میرزابیگی- فرهاد مروجی- سعید رحیمی مقدم    ناظر داوری: حسن کامرانی فر

صبای قم - راه آهن- -ساعت 15-ورزشگاه یادگار امام قم
محمدرضا فغانی- سجاد طوری- امیررضا آشور ماهانی- امید سعیدفر    ناظر داوری: ایرج نظری    

استقلال تهران- استقلال اهواز-ساعت 17- ورزشگاه آزادی تهران
موعود بنیادفر- مهدی الوندی- اسد حاج محمد- رضا عادل    ناظر داوری: حسین عسگری

 

 

کد خبر : ۳۴۴۳۶۵