خبرگزاری کار ایران

در مورد عربستان باید با فیفا رایزنی می‌کردیم

گرشاسبی: برانکو همیشه صحبت از قهرمانی می‌کند

نشست خبری مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران و عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست خبری حمیدرضا گرشاسبی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران امروز (شنبه) برگزار شد. او در ابتدای این نشست با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف ورزش کشور اظهار داشت: به ما کمک کنید کشتی توفان‌زده ورزش تهران را به ساحل آرامش برسانیم. من به تنهایی نمی‌توانم کاری انجام بدهم. اگر ورزش تهران حرکت کند، ورزش کشور نیز به جلو خواهد رفت، همان‌طور که اگر پرسپولیس و استقلال روزهای خوبی را داشته باشند، تیم ملی نیز در مسیر صعود قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برنامه‌های مربوط به دهه فجر ادامه داد: 546 برنامه و مسابقه ورزشی پیش‌بینی شده که در حال انجام هستند. ما 87 میزبانی داشتیم، 120 جشنواره فرهنگی ورزشی برگزار می‌شود، 9 پروژه عمرانی نیز در آستانه افتتاح است که 6 مورد آن با کمک شهرداری‌ها و افراد خیر به پایان رسیده است. ما برای تکمیل این 9 پروژه که جمعا هزینه 21 میلیاردتومانی دارد، 14 میلیارد تومان از دستگاه‌های غیردولتی کمک گرفته‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران عنوان کرد: زمین چمن مصنوعی لواسان روز پنجشنبه به بهره‌برداری رسید و صبح امروز نیز زمین چمن مصنوعی رباط‌کریم افتتاح شد. ما همچنین کار افتتاح و بازسازی کامل 2 استخر سرپوشیده در شمیران نو و شهرری را در دستور کار قرار داده‌ایم. یک آکادمی کشتی نیز در 7 طبقه در مجموعه ورزشی شیرودی در آستانه افتتاح است که 7 میلیارد و 200 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

گرشاسبی ادامه داد: ما در بخش ورزشی 49 هیئت قهرمانی در استان و همچنین 833 هیئت در سطح شهرستان‌ها داریم. تاکنون 350 هزار نفر ورزشکار سازمان یافته ثبت شده‌اند. 799 ایستگاه ورزش صبحگاهی در پارک‌ها دایر شده و 275 همایش فرهنگی و ورزشی در سال 94 اجرا کرده‌ایم. برگزاری 65 پیاده‌روی خانوادگی، 706 کلاس آموزشی در بخش‌های مربیگری، داوری و توجیهی، اعزام 649 تیم به مسابقات قهرمانی کشور، میزبانی از 253 مسابقه، کسب 131 مقام تیمی در سطح کشور و همچنین 1093 مدال در بخش انفرادی، میزبانی از 7 رویداد بین‌المللی از جمله کارهایی بوده که از زمان حضورم در اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران صورت گرفته است، ما در استان تهران 418 عضو تیم ملی داریم. 27 تیم به مسابقات بین‌المللی اعزام کرده‌ایم که 10 تیم موفق به کسب مقام شده‌اند و 61 مدال نیز به دست آمده است. 189 نفر به مسابقات آسیایی اعزام داشته‌ایم که حاصل آن کسب 46 مدال بوده است. همچنین 84 نفر به مسابقات جهانی اعزام کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تا الان ورزشکاران تهرانی 8 سهمیه المپیک و 9 سهمیه پارالمپیک کسب کرده‌اند. ما 364 تیم در لیگ‌ها، رشته‌ها و رده‌های مختلف سنی داریم. 686 تیم در لیگ‌های برتر حضور دارند. همچنین از زمان حضورم در اداره‌کل 25 انتخابات رئیس هیئت داشته‌ایم که منجر به تغییر 13 نفر شده است. برخی از روسای هیئت‌ها 2.5 سال بود که حتی به حوزه خود سر نزده بودند و این نشان دهنده همه چیز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در توضیحات خود در بخش اماکن ورزشی گفت: در سال گذشته 185 بازدید از اماکن ورزشی صورت گرفت که این آمار تا دی ماه امسال به 9 هزار و 295 مورد رسید. 1272 مکان ورزشی بدون مجوز بودند و 270 مکان فعالیت غیرمجاز داشتند، 345 مورد نیز عدم حضور مدیر، مشاهده شد. همچنین 252 مورد عدم رعایت بهداشت، 140 مورد عدم رعایت استاندارد، 154 مورد استفاده از داروهای ممنوعه، 193 مورد نصب تصاویر نامطلوب و 1056 مورد عدم استفاده از بیمه ورزشی رویت شدند.  تا دی‌ماه امسال 268 مجوز باشگاه تمدید شد و 214 مورد نیز صدور مجوز جدید داشتیم، ضمن اینکه 1262 مورد اخطار و پلمب داشتیم. بدون شک کسی که برای ورزشکاران پایتخت از هورمون حیوانات استفاده می‌کند این موضوع قابل گذشت نیست و ما آنها را پلمب کردیم.

گرشاسبی در خصوص واگذاری 2 استادیوم به پرسپولیس و استقلال گفت: از شورای شهر و شهرداری تشکر می‌کنم که دو مجموعه استاندارد در اختیار این دو باشگاه قرار گرفت و آنها حالا می‌توانند در بخش استعدادیابی نیز کار کنند.

وی در توضیحات خود درباره مسائل حقوقی تصریح کرد: مبلغ 8 میلیارد تومان از اعتبارات برداشت شده بود و همچنین طی 11 ماه نیز خبری از اضافه‌کار نبود. همچنین 25 مجموعه زمین و مکان ورزشی به ناحق از چنگ اداره‌کل خارج شده و برای‌شان سندسازی شده بود که با پیگیری‌ها توانستیم در این مدت 17 مکان با ارزش تقریبی 260 میلیارد تومان را بازگردانیم و سند آنها را به نام اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران بزنیم. 8 مکان دیگر نیز داریم که ارزش آنها 300 میلیارد تومان است و مطمئنا تا 2-3 ماه آینده نیز آنها را به مالکیت اداره‌کل بازمی‌گردانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره بودجه موردنیاز برای تکمیل پروژه‌های مربوط به استان تهران گفت: ما 192 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم تا پروژه‌ها به اتمام برسد اما تاکنون بودجه اختصاص یافته از سوی استانداری 7.5 میلیارد و از سوی وزارت ورزش نیز همین مبلغ بوده است. ما علاوه بر افتتاح 9 پروژه‌ای که قرار است در دهه فجر صورت بگیرد، 20 پروژه دیگر نیز داریم که تا پایان سال کار آنها به پایان خواهد رسید. باید به این نکته نیز اشاره کنم که پیش از حضور من درآمدزایی از اماکن ورزشی 800 میلیون تومان بود که این مبلغ در سال 94 تاکنون به 6 میلیارد تومان رسیده است.

گرشاسبی در خصوص تخلفاتی که از سوی برخی اماکن ورزشی در راستای انتخابات مجلس صورت گرفته بود، گفت: ما در آستانه برگزاری انتخابات مجلس هستیم که متاسفانه در 2،3 شهرستان جنجال‌هایی رخ داد و برخی از مدیران برای برخی نامزدها همایش می‌گرفتند که این به نوعی همان مانور تبلیغاتی بود. شعار وزیر ورزش دور شدن ورزش از سیاست است. ما نگفتیم ورزش تعطیل شود بلکه عنوان کردیم جشنواره‌های بزرگ با ما هماهنگ شوند.

وی درباره اظهارنظر دبیر فدراسیون اسکی در خصوص اینکه اداره کل ورزش و جوانان دستور به تعطیلی مسابقه در توچال شده است، اظهار داشت: دبیر فدراسیون بی‌خود گفته که ما این مسابقات را تعطیل کردیم، حتما با این موضوع برخورد می‌کنیم. ما اصلا اجازه نداریم که به فدراسیون‌ها دستور دهیم که مسابقاتی را برگزار کنند یا نه، فقط یک نامه به پیست دادیم که باید مجوز بگیرند که این نیز در راستای تلاش برای ابزاری نشدن ورزش  بود.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص صحبت‌های اخیر برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: برانکو همیشه صحبت از قهرمانی می‌کند. او یک مربی خوب و حرفه‌ای و کامل نشان داده است، ما هم وظیفه داریم در هیئت مدیره حمایت کنیم و اجازه ندهیم مشکل و حاشیه‌ای ایجاد شود چرا که پرسپولیس همیشه از حاشیه‌ها و سودجویی‌ها ضربه خورده است.

گرشاسبی درباره مسائل اخیر مربوط جنجال‌سازی عربستانی‌ها برای عدم حضور در ایران گفت: حرف من این است که باید اقتدار ایران را حفظ کنیم. اینکه بخواهیم جا بزنیم و احتیاط کنیم باعث می‌شود به ما حمله کنند. به نظرم باید زودتر از این‌ها رایزنی می‌کردیم و موضوع را از فیفا پیگیر می‌شدیم.

وی درباره نقش ورزش تهران طی سال‌های گذشته و مشکلاتی که وجود داشت، گفت: ورزش تهران باید اول باشد اما در گذشته مشکلاتی وجود داشته است که باعث شد خیلی از ورزشکاران به استان‌های دیگر بروند. متاسفانه اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری مسابقه نقشی ندارد. زمانی که در خوزستان حضور داشتم میزبانی همه مسابقات برعهده ما بود اما در تهران حتی نمی‌دانیم دربی قرار است چه زمانی برگزار شود. من هم می‌توانم همان روند گذشته ورزش تهران را ادامه دهم اما در چنین شرایطی چگونه توسعه صورت گیرد؟ اماکن ورزشی همچون شیرودی، کشوری، انقلاب و آزادی همه در اختیار اداره کل ورزش و جوانان تهران بود اما هم جدا شدند. اگر از حق تهران بگذرم، خیانت کرده‌ام. بدون شک اگر در سال آینده در شورای تامین برای برگزاری مسابقات به عنوان برگزارکننده اصلی نباشیم، دیگر مرا نمی‌بینید. بحث ما فقط موضوع مدال نیست بلکه باید اقتدار ورزش تهران حفظ شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره اداره شدن پرسپولیس و استقلال با سرپرست گفت: زمانی که قرار شد سرخابی‌ها مانند قبل اداره شوند، این برگشت شرایط زمان می‌برد و بدون شک زمانی که این کار صورت بگیرد، ابلاغ مدیران دو باشگاه نیز زده خواهد شد. ما اجازه نمی‌دهیم در حال حاضر که پرسپولیس با سرپرست اداره می‌شود هزینه‌ای بدون اجازه در هیئت مدیره انجام شود و مسائل مالی را گردن نفر بعدی نمی‌اندازیم. در همه مسائل شفاف و روشن جلو می‌رویم و تعهدی ایجاد نمی‌کنیم.

وی در خصوص تصادف سارا عبدالملکی مربی و بازیکن راگبی گفت: آن طور که آقابیک رئیس انجمن راگبی تهران گزارش داده هزینه‌های درمان این ورزشکار تامین شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

گرشاسبی در پاسخ به این سوال که آیا کسب 8 سهمیه المپیک از سوی ورزشکاران پایتخت راضی‌کننده است یا خیر، عنوان کرد: ورزشکاران تهران نزدیک به یک‌چهارم سهمیه‌ها را کسب کرده‌اند که این راضی‌کننده نیست و باید به 70 درصد برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره اینکه آیا قرار است تلاشی برای بازگشت باشگاه پاس به تهران صورت بگیرد، یا خیر گفت: این اتفاق یعنی خروج باشگاه پاس از تهران خیلی وقت است که صورت گرفته و ما باید در ادامه به شکلی عمل کنیم که تیم‌های دیگر در تهران جایگزین شوند.

وی در پایان درباره مبلغی که برای تکمیل پروژه‌های استان تهران اعلام کرده بود، گفت: تا الان 15 میلیون تومان مصوب شده است همچنین نزدیک به 20 میلیارد تومان نیز توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی هزینه می‌شود، ما قصد داریم با فروش استخر کشوردوست در مقابل باشگاه هما 35 میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشیم، همچنین قرار است جمع کمک‌ها نیز تا پایان سال به 30 میلیارد برسد ضمن اینکه یک کار مشارکتی نیز در حال انجام است که اگر به نتیجه برسد بیش از 100 میلیارد تومان آورده ورزشی برای تهران خواهد داشت.

 

کد خبر : ۳۴۴۵۷۲