خبرگزاری کار ایران

صحبت‌های وزیر ورزش فصل‌‌الخطاب است!

تاج: درباره ریاست فدراسیون فوتبال صحبتی با وزیر ورزش نداشته‌ام

رئیس سازمان لیگ برتر گفت: برخی نگران هستند اگر نماینده‌های ما از بازی در خارج از خانه در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دهند، ایران محروم خواهد شد که اصلا جای نگرانی نیست.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج در نشست خبری امروز که در محل سازمان لیگ برگزار شد، گفت: ابتدا در مورد اساسنامه سازمان لیگ مباحثی به میان آمد. ضمن اینکه در ماده 42 اساسنامه فدراسیون فوتبال موانعی وجود داشت که از جمله آنها به خصوصی شدن باشگاه ها اشاره می‌کرد که طبق درخواست AFC باید این کار را انجام می‌دادیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس برنامه‌ریزی مدونی را از سال 78 انجام دادیم و آقای آل‌اسحاق را دعوت کردیم تا همه مسائل را در بر گرفته و طبق آن برنامه‌ریزی شود. امروز نیز این مسئله بررسی شد که چند ایراد کوچک داشت که قرار شد تا اعضا نظرات خود را بدهند. هرچند که این بخش از اساسنامه ملزم به آن است که هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال آن را تصویب کند.

تاج گفت: بحث بعدی مبحث مسابقات تیم‌های پایه بود که یک ایراد جدی داشت و آن ایراد این بود که بچه‌های ما را بی‌سواد بار می‌آورد. به طور مثال بچه‌ها به جای اینکه درس بخوانند مجبور بودند برای مسابقات فوتبال به سیستان و بلوچستان بروند و دو روز فقط صرف رفت و برگشت آنها می‌شد و چیزی را هم عاید آنها نمی‌کرد به طوری که آن سال‌ها می‌گفتند یا درس یا فوتبال اما ما مسابقات پایه‌ را منطقه‌ای کردیم و امروز هم تصویب شود که مسابقات به همین صورت ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان لیگ تاکید کرد: جام حذفی را به صورت گسترده برگزار می‌کنیم و جام بسیار خوبی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این موارد برای سال آینده است. ضمن اینکه بحث رفت و برگشت مسابقات از مرحله یک هشتم منتفی است و همه بازی‌ها، تک‌بازی برگزار خواهد شد اما تعداد زیادی بازی را در نظر خواهیم گرفت و فینال هم در خرمشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: بحث دیگر در مورد تقویم مسابقات است که تقویم پیشنهادی مسابقات را در هیات‌رئیسه مطرح کردیم البته چون تیم امید به المپیک نرفت این مجال را پیدا کردیم تا لیگ برتر را از 6 مرداد سال آینده برگزار کنیم. برای تیم امید 14 روز را کنار گذاشته بودیم که با حذف این تیم این فرصت مهیا شد تا لیگ زودتر آغاز شود. ضمن اینکه برنامه کی‌روش را هم دیدیم و جلسه دیگری با او خواهیم داشت تا این تقویم را نهایی کنیم چراکه باید این تقویم را به سرعت به فیفا و AFC ارسال کنیم.

تاج تاکید کرد: هفته آینده جلسه‌ای را در AFC خواهیم داشت که بحث تقویم مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا از جمله لیگ قهرمانان آسیا و توسعه فوتبال در این قاره و بحث اساسنامه AFC در آنجام طرح خواهد شد. در مجموع سه چهار جلسه متعدد خواهیم داشت.

تاج در مورد زمان نقل و انتقالات لیگ برتر گفت: زمان نقل و انتقالات فصل آینده متفاوت‌تر از هر سال است به این شکل که نقل و انتقالات از 6 مرداد تا 15 شهریور که هفته چهارم رقابت‌ها برگزار می‌شود ادامه دارد. هر ساله قبل از بازی‌ها تیم‌ها باید لیست خود را می‌بستند اما امسال تا هفته چهارم این فرصت وجود دارد و این موضوع نیز به نفع باشگاه‌ها است، به این شکل که باشگاه‌ها مجال پیدا می‌کنند تا بازیکنانی که می‌خواهند را جذب کنند.

رئیس سازمان لیگ از برگزاری سمینار افسران امنیتی منطقه آسیای میانه از 16 اسفند در تهران خبر داد و افزود: قرار است به این منظور افسران امنیتی AFC و فیفا به تهران بیایند ضمن اینکه AFC ما را مکلف کرده افسران را به آنها معرفی کنیم. اگر افسران امنیتی قوی شوند می‌توانیم به جای ماموران شورای تامین امنیت افسران امنیتی را به مسابقات بفرستیم.

وی در مورد انصراف برخی نماینده‌ها به خاطر حضور در کشور ثالث گفت: روز گذشته با مسئولان وزارت ورزش جلسه داشتیم و صحبت‌های آنها فصل‌الخطاب بود. آنچه که مسلم است اینکه کشور ما امن است و نگرانی نداریم و اتفاقی در آن نمی‌افتد. صددرصد می‌خواهیم مسابقات در ایران برگزار شود و باشگاه‌ها هم همین خواسته را دارند.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: دفاع از میزبانی به منزله انصراف از مسابقات آسیایی نیست. برخی خود را نگران نشان می‌دهند که شاید سهمیه از دست برود اما اینطور نیست.کسانی که دفاع می‌کنند قوانین را می‌دانند اما پذیرفتن ناامنی به اقتصاد ما هم ضربه می‌زند. وزیر ورزش نیز به ما گفت به وسیله مذاکره و مباحثه تلاش کنید که مسابقات در داخل کشور برگزار شود. اگر AFC پافشاری کند باز هم جلسه می‌گذاریم.

تاج تاکید کرد: آنهایی که نگران هستند که دو سال محروم شویم نگرانی‌شان بی‌مورد است و این موضوع اتفاق نمی‌افتد.

وی در مورد اینکه آیا صحت دارد که وزیر ورزش به شانه شما زده و گفته خودتان را برای ریاست فدراسیون آماده کنید، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و این اخبار ناموثق است.

 

کد خبر : ۳۴۵۳۴۲