خبرگزاری کار ایران

پیش بازی استقلال- نفت؛

جنگ صدرنشین با میانه جدول/ منصوریان کلاه آبی رنگش را بر سر می‌گذارد؟

آخرین بازی هفته بیستم لیگ برتر بین دو تیم استقلال تهران و نفت تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فردا آخرین بازی هفته بیستم لیگ برتر بین دو تیم استقلال تهران و نفت تهران برگزار می‌شود؛ نبردی که می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی‌های این هفته باشد.

نبرد فردای استقلال و نفت سومین جدال دو تیم در این فصل خواهد بود. این دو پیش از این یک بار در بازی رفت لیگ و بار دیگر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل هم قرار گرفتند که هر دوی این دیدارها به نفع آبی پوشان به پایان رسیده است. استقلالی‌ها در بازی رفت لیگ 2-1 نفت را شکست دادند و در جام حذفی نیز در یک بازی حساس و با درخشش مهدی رحمتی موفق به حذف نفت شدند. 

نفت تهران هفته گذشته در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، مقابل الجیش قطر با نتیجه 2 بر صفر متوقف شد و از صعود به مرحله گروهی بازماند. این تیم در جدول لیگ برتر هم حال و روز خوشی ندارد و در مکان هشتم جا خوش کرده است و بعید به نظر می رسد با توجه به مشکلاتی که دارد، بتواند سهمیه فصل بعد آسیا را کسب کند. نفتی‌ها که از ابتدای فصل دچار مشکلات عدیده مالی شده بودند، حالا مشکلاتشان سر باز کرده است و دیگر از آن نتیجه‌های درخشان فصل پیش خبری نیست. موضوعی که باعث شد تا مسئولان نفت در نیم فصل دوم ، نه تنها به فکر خرید ستاره های لیگ برای پوشاندن ضعف‌های تیمشان نباشند بلکه بیشتر دنبال فروش بازیکنان باشند. برخی شایعات هم از اختلاف شدید بین منصوریان و مدیران نفت تهران خبر می‌دهد که اخیرا، سکوهای تیم نفت‌ هم شاهدی بر این ادعا بوده‌اند؛ سکوهایی که به خالی بودن آن‌ها عادت داشتیم، به یکباره تعدادی تماشاگر به خود دید که با شعارهایی علیه مدیران نفت، برای این تیم زخمی، حاشیه‌های جدیدی به وجود آورد.

در طرف دیگر اما استقلالی‌ها که صدرنشین لیگ و فینالیست جام حذفی‌اند حال و روز بهتری دارند اما نتایج اخیر این تیم، نشان از مشکلات باشگاه دارد؛ صدرنشینی که در خانه، مقابل قعرنشین لیگ یعنی استقلال اهواز، متوقف شد، آن هم در حالی که خیلی ها از جمله منصور پورحیدری معتقد بودند شاگردان مظلومی خوش شانس بودند که این بازی را واگذار نکردند. 

مظلومی برای این دیدار حساس، خسرو حیدری را به علت مصدومیت در اختیار ندارد. بازیکنی که حضورش در زمین همواره گره گشای استقلال بوده است و در غیبتش در دوبازی قبلی، استقلال موفق به کسب برد نشده است تا بیش از پیش اثرگذاری خسرو در بازی استقلال نمایان شود.

حال باید ببینیم که منصوریان برای سومین بار به استقلالی‌ها بازنده می‌شود و یا طلسم این فصل را مقابل آبی‌ها می‌شکند. مظلومی‌ هم برای فرار از انتقادهای اخیر و همچنین حفظ صدرنشینی به این برد نیاز دارد و به همین جهت حساسیت این بازی برای دو تیم بسیار بالا است.

هر چند نباید فراموش کنیم که این بازی دوئل منصوریان- مظلومی هم هست؛ آنجا که علیرضا منصوریان تا چند هفته ابتدایی لیگ نیز اعتقاد داشت دست‌های پشت پرده باعث دوری وی از نیمکت استقلال شد. بنابراین بازی فردا رنگ و بویی از تسویه حساب نیز دارد.

در همین حال ماجرای کلاه آبی رنگی که علیرضا منصوریان در برخی بازی‌ها روی سرش می‌گذارد نیز می‌تواند جالب توجه باشد. آیا او برای ثابت کردن ارادتش به هواداران استقلال فردا هم کلاه آبی رنگ خود را بر سر می‌گذارد؟


 

کد خبر : ۳۴۶۳۸۴