خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی ایلنا با عضو پرنفوذ مجمع فدراسیون فوتبال؛

حرف‌های خواندنی عابدینی درباره کی‌روش، کفاشیان، اسدی و فتح‌الله‌زاده

البته من از کی‌روش تعجب می‌کنم. او شدیدا با طبقه سوم فدراسیون مشکل دارد اما با طبقه چهارم خیلی رابطه خوبی دارد.

مهندس امیرعابدینی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا حرف‌های مهمی را درباره ادامه فعالیت کفاشیان مطرح کرد. او همچنین در خصوص رفتارهای کی روش اظهار نظر کرد و البته در مورد آخرین یارکشی ها در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال نیز حرف های جالبی را به زبان آورد. متن این گفت‌وگو را می خوانید.

این روزها مهم ترین مساله فوتبال ما از قرار معلوم تهدید کی روش به کناره گیری از سرمربیگری تیم ملی است. عابدینی در این باره می گوید: در مورد کی روش باید بگویم. در بخشی باید به او حق بدهیم و در بخشی هم نه. من دو پیبشنهاد دارم؛ پیشنهاد اول من این است که کی روش و اسدی در یک مناظره شرکت کنند. این مناظره بهتر است در برنامه نود و با مدیریت عادل فردوسی پور انجام شود یا اینکه اگر امکان حضور این دو نفر در برنامه نود به وجود نیامد مناظره شان در حضور جراید و رسانه ها انجام شود. یک نشست برای مناظره برگزار شود. رسانه ها بنشینند و شنونده حرف های کی روش و اسدی باشند. نمی توان تنها حرف های یک طرف را شنید. البته من از کی روش تعجب می کنم. او شدیدا با طبقه سوم فدراسیون مشکل دارد. با طبقه چهارم خیلی رابطه خوبی دارد. حال آنکه در فاصله این دو طبقه چه اتفاقاتی رخ می دهد موضوعی است که باید به طور شفاف درباره اش حرف بزنند.

وی ادامه می دهد: من شخصا موافق نیستم که کی روش با این ادبیات در مورد افرادی که در فدراسیون فوتبال زحمت می کشند صحبت کند و با یک سری القاب عجیب و غریب برخی از ارکان فدراسیون فوتبال را زیر سئوال ببرد و حرمت افراد را نادیده بگیرد.اما پیشنهاد دوم من این است که کفاشیان باید این اوضاع را خیلی زود جمع و جور کند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین درباره اظهارات تند پیروانی در روزهای اخیر نیز اینگونه واکنش نشان می دهد: ببینید کی روش مربی شناخته شده ای است. اگر نزدیک به 5 سال است که در فوتبال ما سرمربی تیم ملی است باید بپذیریم که کارنامه روشنی دارد و یکی از مربیان بزرگ فوتبال جهان به شمار می رود. یعنی ما در مورد بزرگ بودن کی روش هیچ تردیدی نداریم اما آقای پیروانی هم که این روزها به شدت علیه فدراسیون فوتبال موضع گیری می کند هم در همین حد و اندازه کار کرده است؟ افشین پیروانی در همین فوتبال بزرگ شده و رشد کرده بنابراین چگونه می شود که این طور به فوتبال ما می تازد؟ بنابراین اگر بپذیریم که یک سری ناهنجاری هایی در زمینه برخی موضع گیری ها به وجود آمده است این نقد را باید متوجه علی کفاشیان کنیم که کار از دستش رها شده است.

عابدینی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار ورزشی ایلنا تاکید می کند: کفاشیان باید بداند که تا روزی که رییس فدراسیون است می بایست مقابل هر فردی که می خواهد فوتبال ایران را زیر سئوال ببرد بایستد و اقتدار داشته باشد.

از عابدینی درباره محبوبیت کی روش نزد افکار عمومی می پرسیم که او اینگونه پاسخ می دهد: هر انتقادی که می شود برخی می گویند مردم کی روش را دوست دارند. همین مردم دوست ندارند کی روش با این ادبیات با اعضا و اهالی فوتبال سخن بگوید. مردم او را دوست دارند تا جایی که حرمت افراد را نگه می دارد و به عنوان یک مربی حرفه ای و مقتدر تیم ملی را مهیای بازی های بزرگ می کند. بنابراین کفاشیان باید یک بار برای همیشه تکلیفش را با کی روش روشن کند.

آیا کی روش از سوی کفاشیان مامور شده که موج تازه ای راه بیندازد؟ عابدینی چنین نظری ندارد. او می گوید: کفاشیان این روحیه را ندارد. او رو راست تر از این حرف ها است که بخواهد به کی روش خط بدهد که با این حرف ها در مقام دفاع و حمایت از رییس برآید.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین درباره دبیر کل فدراسیون می گوید: اسدی به زبان انگلیسی مسلط است. علم آمار را می داند. فوتبال را می شناسد و در واقع فردی است که در مدیریت فوتبال می تواند تجزیه تحلیل داشته باشد. بعضی ها نمی توانند او را تحمل کنند. چون اساسا نمی خواهند مخالف شان حرف بزند. اسدی باید حرفش را بزند. اگر اسدی حق ندارد حرف بزند این را کی روش نباید بگوید بلکه کفاشیان باید این موضوع را روشن کند. اینجا فدراسیون فوتبال است. کنار زمین که نیست!

ایا اسدی می تواند رقیب سرسختی برای کفاشیان باشد؟ عابدینی به این سئوال اینگونه پاسخ می دهد: اسدی رقیب کفاشیان نیست. نمی تواند هم رقیب کفاشیان باشد. ممکن است خود را نامزد ریاست کند اما به نظرم نمی تواند رقیب کفاشیان شود. او دوست من است اما معتقدم به این سرعت نمی تواند مجمع را متقاعد کند.

وی ادامه می دهد: یک زمانی هست که شما رییس فدراسیون فوتبال را قبول ندارید. اصلا نمی خواهید به عنوان وزارت ورزش با رییس فدراسیون فوتبال کار کنید. اما از سویی دیگر به خودتان اجازه نمی دهید از طریق تخریب و تحقیر و تهدید او را کنار بزنید. در این صورت شما بستر سالمی برای انتخابات فوتبال مهیا کرده اید و مجمع نیز به شما احترام می گذارد اما وقتی راه نادرست را در پیش می گیرید و با روش های غیرمعقول سعی می کنید گزینه ای را کنار بزنید و گزینه مورد نظرتان را رییس فوتبال کنید شک نکنید که به بن بست می رسید و مجمع مقابل شما خواهد ایستاد. مگر ما می گوییم کفاشیان مشکل ندارد؟ ما معتقدیم او ایرادهای زیادی دارد اما من یک خواهشی دارم. از یکی از مخالفان کفاشیان می خواهم بیاید و من را قانع کند که چرا کفاشیان برای ریاست فوتبال و ادامه فعالیتش در فدراسیون بضاعت لازم را ندارد؟ چرا می گویند کفاشیان باید برود؟ دلیل بیاورند. اینکه نمی شود آقایان هر روز با یک تهمت سراغ کفاشیان بروند. این کار غیر اخلاقی و غیر منصفانه است. این کار باعث شده تا بخش اعظمی از مجمع فوتبال اتفاقا موضع محکمی برای حمایت و دفاع تمام قد از علی کفاشیان اتخاذ کنند.

عابدینی در ادامه راجع به روحیات مثبت علی کفاشیان سخن می گوید: جلسات طولانی و متعددی با کفاشیان داشته ام. او بسیار محکم است. لبخندش معروف است اما قاطعیتش را کمتر می بینند. کفاشیان در برنامه هایی نشسته و پاسخگو بوده که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اما نشسته و دلخور نشده است. یک جاهایی برخی دوستان سعی می کنند ضعف زیر مجموعه را به طور مستقیم ضعف کفاشیان نشان بدهند. درست است که در نهایت عملکرد زیر مجموعه عملکرد رییس را می سازد اما اگر یک جایی یک نفر اشتباهی هم داشته که نباید این اشتباه را به تهمت تبدیل کرده و بر سر علی کفاشیان بشکنند. چرا برخی ها انصاف ندارند؟

وی همچنین در واکنش به انتشار گزارش کمیسیون اصل نود حرف های جالبی را به زبان می آورد: آقای پورمختار یکی از سالم ترین نماینده های مجلس شورای اسلامی است. اما سئوال من این است که آیا ایشان قبول ندارد برخی از اعضای کمیسیون اصل نود اساسا به دنبال تخریب فوتبال بودند؟ آیا این طور نبود که با خودشان فکر می کردند با انتشار این گزارش در آستانه انتخابات مجلس می‌تواند برای شان رای هایی را به همراه داشته باشد و از انتشار گزارشی علیه فوتبال دست به مانورهای تبلیغاتی بزنند؟

عضو پرنفوذ مجمع فدراسیون فوتبال درباره شرایط لازم نامزدها برای حضور در عرصه انتخابات فوتبال تاکید می کند: به برخی دوستان توصیه می کنم که عاقلانه تصمیم بگیرند. وقتی مهر یک باشگاه روی پیشانی ما خورده بهتر است خود را در قامت رییس فدراسیون فوتبال ندانیم.

از عابدینی می پرسیم منظور شما فتح الله زاده است که او اینگونه واکنش نشان می دهد: حالا. به هر حال.

عابدینی ادامه می دهد: من برای این حرف دلیل دارم. فرض کنید من رییس فدراسیون فوتبال شوم. اگر فردا یک پنالتی به ضرر استقلال گرفته شود یا به هر دلیلی حقی از این تیم ضایع شود استقلالی های عزیز اولین فردی را که مورد سرزنش قرار می دهند امیر عابدینی است. می گویند او مدیری پرسپولیسی است و هوای تیمش را دارد. من نمی توانم در چنین اوضاعی کار را جمع و جور کنم. اعتقاد دارم این همه مدیر کارآمد وجود دارد بهتر است ما کنار بنشینیم و اجازه بدهیم که نیروهای دیگری وارد عرصه مدیریت فوتبال شوند.

آخرین واکنش مهندس عابدینی در مورد نامزد شدن پیروانی برای انتخابات فدراسیون فوتبال است. او در این باره می گوید: دستش درد نکند. خیلی ها می توانند خود را نامزد ریاست کنند اما آیا می توانند رییس شوند؟

 

 

 

کد خبر : ۳۴۶۹۱۶