خبرگزاری کار ایران

کشتی جام مربیان و ورزشکاران برتر اوکراین؛

3 برنز سهم کشتی‌گیران ایران در اوکراین

رضا بیات در وزن 86 کیلوگرم کشتی‌آزاد و داود اخباری و بهنام مهدی‌زاده فرنگی‌کاران اوزان 85 و 130 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

به گزارش ایلنا، در ادامه دومین روز از رقابت‌های بین‌المللی جام مربیان و ورزشکاران برتر اوکراین در رشته کشتی‌آزاد، مهران نصیری پس از پیروزی 6 بر 5  مقابل ولودیا فرانگولیان در مرحله نیمه‌نهایی، پترو بلچاک از اوکراین را 5 بر 3 شکست داد و راهی فینال 61 کیلوگرم شد. وی در فینال ایوان بلچاک از اوکراین را پیش رو خواهد داشت.

در وزن 70 کیلوگرم سعید داداش‌پور پس از استراحت در دور نخست در مرحله یک چهارم نهایی والتر مارگاریان از ارمنستان را 13 بر 7 برد، سپس در مرحله نیمه نهایی آرون پیکو از آمریکا را 7 بر 3 برد و راهی فینال شد. وی برای رسیدن به مدال طلا، باید از سد آنری کویاتکوفسکی از اوکراین عبور کند.

در وزن 86 کیلوگرم رضا بیات که در دور نخست موفق شده بود ریچاد پری از آمریکا را 5 بر 5 شکست دهد، در مبارزه دوم سارکیس اوسپیان از ارمنستان را 9 بر 2 شکست داد. وی سپس تورنیک آلاداشویلی از گرجستان را 8 بر یک برد و به نیمه نهایی رسید. بیات در مرحله نیمه نهایی مقابل لیوبومیر ساگالیوک از اوکراین 5 بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. وی برای کسب  مدال برنز مقابل موسی مرتضی علی یف از ارمنستان با نتیجه 8 بر 2 به برتری رسید و سوم شد.

دیگر نماینده ایران در این وزن محمدجواد ابراهیمی بود که پس از استراحت در دور نخست شامیر آتیان از ارمنستان را 13 بر 8 برد اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل دیمیترو روچنیاک از اوکراین ضربه فنی شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل ابراگیم آلداتوف قهرمان جهان از کشور میزبان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 125 کیلوگرم جعفر شمس ناتری در دور نخست مقابل الکساندر خوتسانویسکی از اوکراین با نتیجه یک بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل آلن زاسایف شمس از دور رقابت ها کنار رفت.

نتایج کشتی فرنگی (2 مدال برنز برای ایران)

در وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی نیز وحید میرفتح‌اللهی که در مبارزه نخست جونیور راموس از برزیل را 5 بر 4 برده بود، در مرحله یک چهارم نهایی دیمیترو دوبروف از اوکراین را 4 بر 2 برد. وی در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل دنیس دیامنکوف از کشور میزبان 8 بر 3 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. میرفتح‌الهی برای رسیدن به مدال برنز مقابل آرچیل تورمانیدزه از گرجستان با نتیجه 5 بر ده شکست خورد و پنجم شد.

دیگر نماینده ایران در این وزن علی ارسلان بود که در دور نخست مقابل آرمن واردانیان از اوکراین 9 بر 3 شکست خورد و با توجه به صعود رقیبش به دیدار فینال،در مرحله شانس مجدد مقابل میکولا ساوچنکو از کشور میزبان مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 85 کیلوگرم داود اخباری در مبارزه نخست از ژان بلنیوک از اوکراین که مدال طلای جهان را در کارنامه خود دارد 7 بر 6 شکست خورد و با توجه به صعود رقیبش به دیدار فینال به مرحله شانس مجدد رفت که در این مرحله موفق شد الکساندر شیشمان از اوکراین را  شکست دهد و در ادامه برای کسب مدال برنز مقابل اریگ آبس از استونی با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد و به مقام سوم رسید.

بهنام مهدی زاده نیز در وزن 130 کیلوگرم که هفت نفر وزن کشی کرده بودند، در مبارزه اول مقابل ایهور دیدیک ضربه فنی شد و با توجه به صعود رقیبش به فینال برای کسب مدال برنز مقابل لیوان آرابول از گرجستان با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد و به مقام سوم رسید.

در روز نخست رقابت‌های بین المللی جام کشتی گیران و مربیان برتر اوکراین که سه آزادکار و 7 فرنگی کار کشورمان به میدان رفتند، پیمان یاراحمدی در وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد و عظیم گرمسیری و مهدی فلاح فرنگی کاران اوزان 71 و 80 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و مصطفی صالحی‌زاده در وزن 98 کیلوگرم کشتی فرنگی، به مدال برنز دست یافت.

کد خبر : ۳۴۷۱۴۰