خبرگزاری کار ایران

آیا برانکو در مورد بنسون اشتباه کرد؟

مقایسه آماری بنسون با دیگر مهاجمان پرسپولیس

مهاجم هندوراسی پرسپولیس در مدت زمان کوتاهی که تا اینجای لیگ برای تیمش به میدان رفته، موفق به زدن 4 گل شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس در حال حاضر با زدن 31 گل در کنار استقلال بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. ضمن اینکه سرخپوشان تهرانی تنها تیمی هستند که در تمام بازیهای خود موفق به گلزنی شده اند. پرسپولیس در شرایطی همانند رقیب خود 31 گل به ثمر رسانده است که به گواه آمار و البته صحبتهای کارشناسان، دو برابر بقیه تیمها از جمله استقلال در هر بازی موقعیت خلق می کند و پر واضح است که اگر مهاجمی شش دانگ در ترکیب این تیم حضور داشت، چه بسا نه تنها تعداد گلهای زده پرسپولیس تا اینجای فصل بیش از آمار کنونی بود، بلکه حتی امتیازات این تیم هم از مقدار فعلی بیشتر می بود.

مهره های هجومی پرسپولیس چند گل زده‌اند؟ مهدی طارمی، علی علیپور، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده و جری بنسون مهرهای تهاجمی اصلی برانکو هستند که تا اینجای فصل روی هم 25 گل برای سرخپوشان به ثمر رسانده اند.

نکته جالب اما در مقایسه آمار بنسون با بقیه مهاجمان پرسپولیس به غیر از مهدی طارمی نمایان خواهد شد. جایی که می‌بینیم بازیکنانی مانند عالیشاه، علیپور و احمدزاده که تقریباً هرکدام حداقل دو برابر بنسون در ترکیب پرسپولیس حضور داشته اند اما نهایتاً 4 گل برای این تیم زده‌اند (علیپور و عالیشاه هر کدام 4 گل و احمدزاده 1 گل)، در حالی که بنسون با تعداد دقایقی بسیار کمتر نسبت به این نفرات، 4 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است و همین مقایسه ساده به خوبی نشان می‌دهد که اگر برانکو به مهاجم هندوراسی خود بیشتر اعتماد می‌کرد، نه تنها خودش و تیمش نفع می‌بردند، بلکه حالا پرسپولیس امتیازات بیشتری داشت و هواداران این تیم افسوس کمتری می‌خوردند.

ضمن اینکه نباید از این موضوع غافل شد که بنسون در زمینه زدن ضربات پنالتی نیز تبحر بالایی دارد و اگر فرصت بیشتری پیدا می‌کرد، چه بسا همانند بازی با تراکتورسازی که تک گل تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، می‌توانست تعداد زیاد پنالتی‌های از دست رفته پرسپولیس در این فصل (5 پنالتی) را هم به ثمر برساند.

 

کد خبر : ۳۴۹۰۴۲