خبرگزاری کار ایران

همه ما دنبال قهرمانی ایران بودیم؛

ناظم‌الشریعه: قرار شد پاداش ویژه‌ای به فوتسالیست‌ها داده شود/ با سیستم اروپایی بازی می‌کنیم

سرمربی تیم‌ملی فوتسال تاکید کرد هدف ایران قهرمانی در آسیا بود که با وفاق تیمی به این مهم رسید.

به گزارش ایلنا، محمد ناظم‌الشریعه که در برنامه 90 حضور یافته بود درباره قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در چهاردهمین دوره جام ملت‌های آسیا در تاشکند گفت: از اوایل شهریور بعد از جلساتی که داشتیم مشخص شد هدایت تیم‌ملی بر عهده ما است. بر اساس نیاز بازی‌های تدارکاتی در نظر گرفتیم. دو بازی با روسیه و ایتالیا و حضور در گرندپری برزیل بازی‌هایی بود که این مدت پشت سر گذاشتیم.

وی در ادامه افزود: متوجه شدیم برای قهرمانی نیاز داریم مالکیت توپ را بالا ببریم. لیگ خوبی هم این فصل پشت سر گذاشتیم. 20 روز برای برنامه‌ریزی مناسب فرصت داشتیم. همچنین ستاره‌های خوبی که در ترکیب تیم داشتیم تاثیر زیادی روی روند مناسب تیم داشت.

ناظم‌الشریعه درباره پیروزی‌های مقتدارانه تیم‌ملی و در نهایت نتیجه نزدیک در بازی فینال گفت: علاوه بر اینکه استرس جمعیت و تشویق روی ما تاثیر گذاشته بود، در این مسابقات گل نخورده بودیم و وقتی ابتدای بازی گل خوردیم شرایط برای ما فرق کرد.

وی افزود: آنها مربی اسپانیایی روی نیمکت داشتند اما موفق شدیم خیلی زود روند خود را به دست آوریم و در نهایت نیز به نتیجه دلخواه رسیدیم. تفاوت در سیستم پاورپلی ما با دیگر تیم‌های آسیایی بود و ما با سیستم اروپایی بازی می‌کنیم.

ناظم‌الشریعه همچنین متذکر شد: بدنسازی فوتسال کاملا متفاوت است و باید در کار آسیب‌شناسی فوق‌العاده عمل کرد و خوشحالم بعد از 48 ساعت موفق شدیم کشاورز را بازگردانیم. در دیدار با ویتنام تلاش کردیم او را به شرایط بازی برگردانیم.

سرمربی تیم‌ملی در واکنش به این سوال که طیبی به دنبال آقای‌گلی بود نیز گفت: نمی‌توان این‌طور گفت و همه ما به دنبال قهرمانی ایران بودیم. البته نمی‌توان گفت او دنبال آقای گلی نبود و پیشی گرفتن رقیبش در بازی رده بندی روی کار او تاثیر گذاشته بود.

وی درباره دلیل کم بازی دادن به وفایی گفت: او یکی از بازیکنان دوست‌داشتنی فوتسال ایران است و بازی او تکنیک خالص است اما شرایط بازی اکنون این‌طور نیست و نیاز به کار تیمی است. وفایی به تیم کمک کرد ولی می‌خواست بیشتر کمک کند. ما از 14 نفر در دو تیم استفاده کردیم و همه بازیکنان در اختیار تیم بودند و کمک زیادی به کسب نتیجه دلخواه ما داشتند.

ناظم‌الشریعه درباره پاداش 500 دلاری به بازیکنان خاطرنشان کرد: ما هر بازی 200 دلار پاداش به بازیکنان می‌دادیم و مراحل بعدی پاداش بیشتر می‌شد که در نهایت بازی فینال 500 دلار به بازیکنان داده شد و قرار شد پاداش ویژه‌ای به بازیکنان داده شود. ما دنبال وفاق هستیم و از همه همکاران می‌خواهیم نقطه‌نظرات خود را برای موفقیت تیم ملی فوتسال ایران اعلام کنند.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان گفت: خدارا شاکرم توانستیم لبخند را روی لبان مردم ایران بنشانیم.

کد خبر : ۳۴۹۵۸۲