خبرگزاری کار ایران

سجادی: تاکیدمان بر میزبانی است و فرقی نمی‌کند چه تیمی باشد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: در رابطه با روند مذاکرات با AFC چیزی به من نگفته‌اند اما کماکان می‌گوییم که ایران باید میزبان باشد.

به گزارش ایلنا، نصرالله سجادی در حاشیه مجمع عمومی سالیانه فدراسیون شمشیربازی در جمع خبرنگاران در خصوص انتخاب اینفانتینو به عنوان رئیس فیفا و تاثیر وی در حل مناقشات بین ایران و عربستان در بحث میزبانی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: ما اعلام کردیم برابر مقررات جاری کشور هیچ‌گونه مشکلی برای میزبانی در‌ آسیا نداریم. هفته گذشته و پیش از این میزبان دیدارهای نفت، سپاهان و تراکتورسازی در ایران بودیم. برای ما فرقی ندارد و هر کشوری که در گروه‌های ما باشد را میزبانی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال در مورد نتایج مذاکرات با AFC صحبتی با وزارت ورزش مطرح کرده است یا نه، گفت: در این رابطه چیزی به من نگفته‌اند اما کماکان می‌گوییم که ایران باید میزبان باشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص مراسم تجلیل از مدال‌آوران ورزشی خاطرنشان کرد: از 800 ورزشکار مدال‌آور در آسیا و جهان در سال 93 تجلیل خواهیم کرد و نزدیک به 10 میلیارد تومان برای این تقدیر در نظر گرفته شده است.

سجادی در خصوص برگزاری صدمین مجمع فدراسیون‌های ورزشی عنوان کرد: چهارشنبه مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار می‌شود و به این ترتیب صدمین مجمع فدراسیون‌های ورزشی از زمان حضورمان در وزارت ورزش برگزار می‌شود. همچنین مجمع فدراسیون شمشیربازی سی و یکمین مجمع در سال 94 بود.

وی همچنین در جمع اعضای مجمع فدراسیون شمشیربازی در خصوص گلایه هیئت‌ها از کمبود امکانات در این رشته گفت: مقایسه امکانات با سایر کشورها درست نیست. هر کشوری بودجه و امکانات خودش را دارد. ما در سطح تیم ملی امکانات خوبی داریم و این موضوع را با شناخت کامل اعلام می‌کنم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در ادامه افزود: برای سال 94 کل بودجه اگر محقق شود، 60 میلیارد بوده و به صورت میانگین با توجه به وجود 40 فدراسیون سهم بودجه هر فدراسیون یک و نیم میلیارد است و نمی‌توان آن را بیشتر و اسکناس چاپ کرد. وقتی تفاهم‌نامه با فدراسیون‌ها امضا می‌شود، محورها مشخص است. در حال حاضر برای سال آینده تفاهم‌نامه با فدراسیون‌ها امضا شده و تنها 4،5 فدراسیون باقی مانده است.

سجادی به بحث درآمدزایی فدراسیون‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در این دو سال خواستیم که فدراسیو‌ن‌ها خودشان هم تحرک داشته باشند و با توجه به بودجه‌ای که از دولت می‌گیرند و کسب درآمدهایی که دارند، عمل کنند. ما هم در وزارت ورزش تلاش می‌کنیم ولی در کشور یک شرایط خاص از نظر مالی وجود دارد. امیدواریم بعد از برجام در سال‌های آینده تکانی بخوریم.

وی تأکید کرد: توانایی فقط در پول نیست، بلکه ابتکارات و خلاقیت‌های مدیریتی نیز لازم است. خوشحالم که فدراسیون‌ها کار استعدادیابی را آغاز کرده‌اند. البته فدراسیون‌ها در این موضوع در یک سطح نیستند.

سجادی به کسب سهمیه توسط شمشیربازان کشورمان اشاره کرد و گفت: سال آینده، سال کسب سهمیه و حضور در المپیک است. برای اعزام و کسب سهمیه از فدراسیون‌ها حمایت می‌کنیم. کمیته ملی المپیک هم حمایت می‌کند.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: مشارکت در استان‌ها شمشیربازی را موفق خواهد کرد و هر افتخاری که کسب شود همه هیئت‌ها و مربیان در سراسر کشور در آن سهیم هستند.

 

کد خبر : ۳۵۱۴۱۴