خبرگزاری کار ایران

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش قیمت بلیت هم یک راه حل موقت است

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تماشاگران باید بپذیرند که با خرید بلیت به باشگاه محبوب خود کمک می‌کنند.

غلامرضا بهروان، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد کاهش چشمگیر قیمت بلیت‌های استادیوم آزادی برای دیدارهای دو تیم سرخابی پایتخت گفت: بعد از عدم استقبال تماشاگران از مسابقات که با راه حل موقت رایگان کردن بازی‌ها همراه بود، از آنجایی که نیاز بود تا یک تصمیمی اساسی در این زمینه گرفته شود، بالاخره به این نتیجه رسیدیم که قیمت بلیت‌ها را به حداقل ممکن کاهش بدهیم.

وی ادامه داد: عدم استقبال تماشاگران از بازی‌ها موجب قرار گرفتن باشگاها در یک بحران شده بود و از همین جهت بود که در مقطعی با طرح رایگان شدن مسابقات موافقت کردیم. البته در همان زمان هم می‌دانستیم که این کار مانند یک مُسکن است و اقدام حرفه‌ای نیست. البته همین تصمیم کاهش قیمت بلیت هم مانند طرح رایگان کردن بازی‌ها راه حل موقت است و واقعاً نیاز است در این زمینه تصمیماتی اساسی گرفته شود. باشگاه در فوتبال حرفه‌ای مانند یک بنگاه اقتصادی است که باید برای امورات خود درآمدزایی کند و یکی از این راه‌های درآمد‌زایی فروش بلیت است.‌

بهروان پیرامون همین مساله افزود: در فوتبال حرفه‌ای، تماشاگران باید بپذیرند که با خرید بلیت به باشگاه محبوب خود کمک می‌کنند. در فوتبال روز دنیا، هواداران یک تیم از راه‌های مختلف مانند خرید البسه تیم محبوب خود و یا همین موضوع بلیت فروشی، به درآمدزایی باشگاه کمک می‌کنند و این موضوع باید در کشور ما هم به جایی برسد که تماشاگر با علم به همین موضوع به استادیوم بیاید و فارغ از بحث قیمت بلیت تهیه کند.

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در ادامه راجع به دلایل مهم عدم استقبال تماشاگران از مسابقات اظهار داشت: وقتی ما به تماشاگران احترام نمی‌گذاریم، نباید توقع داشته باشیم که آنها در سرما و گرما به استادیوم بیایند. اگر می‌خواهیم که تماشاگر به استادیوم برود نباید فقط به فکر رایگان کردن یا کاهش قیمت بلیت باشیم و باید به مسال مهم‌تری مانند اختصاص دادن امکانات به آن‌ها توجه کنیم. متاسفانه ورزشگاه‌های ما امکانات خوبی ندارند و تماشاگر سختی‌های زیادی را در استادیوم متحمل می‌شود. ضمن اینکه برای آمدن به ورزشگاه هم به دلیل نبود زیرساخت مناسب مشکلات دارد. کیفیت فنی لیگ هم شاید در بعضی مواقع مناسب نباشد و همه این‌ها با قیمت بالای بلیت که همراه می‌شود موجب فراری شدن تماشاگر از استادیوم می‌شود. به همین دلیل است که می‌گویم باید به فکر یک راه حل اساسی در این زمینه بود.

بهروان در پایان راجع به چگونگی اجرای تصمیم اخیر در زمینه کاهش قیمت بلیت‌ها گفت: پیش از این اسپانسر باشگاه‌ها کلیه بلیت‌ها را خریداری می‌کرد و مبلغ را به سازمان لیگ پرداخت می‌کرد. اما حالا با کاهش شدید قیمت بلیت، باشگاه باید مابه‌تفاوت بلیت‌ها را پرداخت کند. این هم به این دلیل است که ما باید این پول را تقسیم درآمد کنیم و نهادهایی مانند نیروی انتظامی، مجموعه استادیوم آزادی، اورژانس و... از این پول سهم می‌برند و ما نمی‌توانیم به جای آن‌ها تصمیم گیری کنیم و بگویم درآمد بلیت فروشی کاهش پیدا کند.

 

کد خبر : ۳۵۱۵۲۰