خبرگزاری کار ایران

احمدی: در برنامه‌ریزی‌های مختلف به ورزش بانوان کمتر توجه می‌شود

مشاور عالی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در جودو و کوراش ظرفیت‌های بالقوه زیادی داریم گفت: ورزش جودوی ایران با یک مدیریت مدبرانه و مبتنی بر تعامل و خرد جمعی می‌تواند به جایگاه شایسته و بایسته خودش برسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سمینار نواب رئیس بانوان هیات‌های جودو و کوراش استان‌های کشور با حضور خدابخش، سرپرست فدراسیون کوراش، دکتر احمدی، مشاور عالی وزارت ورزش و جوانان، خانم شهریان، معاون امور ورزش بانوان کشور، خانم کعبی‌زاده، سرپرست نایب رئیس جودو و کوراش در ساختمان وزارت کشور برگزار شد.

خدابخش ضمن تشکر از زحمات دکتر احمدی گفت: کارهای اساسی که سال‌های سال به فراموشی سپرده شده بود ازجمله کار آموزش که به شکل سلیقه‌ای در فدراسیون‌ها انجام می‌شد با حضور دکتر احمدی دوباره ساختارمند شد و کار آموزش و پژوهش به سمت عملیاتی شدن رفت. الان در حال حاضر همه فدراسیون‌ها واحدهای پژوهشی دارند. با حضور دکتر احمدی کارهای فرهنگی زیادی در عرصه ورزش انجام شد.

خدابخش ادامه داد: از همه اینها مهمتر تدوین سند ملی ورزش ملی کشور بود که مستقیما زیر نظر دکتر احمدی نوشته شد و من فکر می‌کنم این سند تحول جدی در روند توسعه ورزش کشور ایجاد خواهد کرد.

سرپرست فدراسیون جودو و  کوراش گفت: امیدواریم همگی کمک کنیم که تحولی در ورزش بانوان جودو شکل بگیرد. متاسفانه فکر می‌کنم بانوان جودوکار فقط 10 درصد جمعیت جودوکاران را تشکیل می‌دهند که در رشته‌های دیگر به این صورت نیست و 40 تا 50 درصد اعضای آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

همچنین دکتر احمدی در مراسم سمینار نواب رئیس بانوان جودو و کوراش کشور گفت: در همین مدت کوتاهی که آقای خدابخشی به عنوان سرپرست فدراسیون جودو و کوراش انتخاب شدند شاهد یک فضای خوبی در این رشته هستیم. در حال حاضر جودو در وضعیت خوبی قرار دارد و من مطمئنم از این هم بهتر می‌شود. ما یک دوره اوجی در رشته جودو داشتیم اما بعد از آن خیلی وضعیت مطلوب و راضی‌کننده نبوده است و حتی می توان گفت ما یک دوران افتی‌ هم شاهد بودیم.

مشاور عالی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در جودو و کوراش ظرفیت‌های بالقوه زیادی داریم گفت: ورزش جودوی ایران با یک مدیریت مدبرانه و مبتنی بر تعامل و خرد جمعی می‌تواند به جایگاه شایسته و بایسته خودش برسد. ما ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی داریم که خاصه ما این است که فدراسیون جودو و کوراش بتواند این ظرفیت‌های بالقوه را به فعل برساند که با حضور آقای خدابخشی به طور قطع این کار انجام می‌شود.

احمدی با بیان اینکه کم لطفی‌هایی نسبت به ورزش بانوان انجام می‌شود گفت: یک بخش این مسئله مربوط به می‌شود به خود بانوان که ممکن است کمتر به موضوع ورزش اهمیت دهند، یک بخش دیگر هم به این مربوط است که در برنامهریزی‌های مختلف به ورزش بانوان کمتر توجه می‌شود. فدراسیون و وزارت ورزش باید در هر دو موضوع کارهای مختلفی انجام دهد. هم در مسئله ایجاد انگیزه در بانوان و هم در برنامه‌ریزی‌های مختلف برای ورزش بانوان.

احمدی ادامه داد: انشاءالله بتوانیم برنامه‌ریزی‌های خوبی برای ورزش جودو انجام دهیم. باتوجه به تنوع ورزش‌های رزمی اقبال عمومی جامعه نسبت به این ورزش‌ها زیاد است. رشته جودو رشته‌ای است که خوشبختانه خانم‌ها هیچ محدودیت و منعی برای حضور در مسابقات ندارند.

احمدی با بیان اینکه هیات های ورزشی استان‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستند گفت: پاسخگویی به جمعیت و علاقه‌مندان ورزش در استان‌ها کار مشکلی است. ناهماهنگی مدیران استان با هیات‌های ورزشی هم مزیت بر علت است باید بتوانیم با تعامل و یک خرد جمعی از استعدادها و ظرفیت‌های استان‌ها استفاده کنیم.

مشاورعالی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: یکی از مشکلات بخش ورزش در کشور ما این است که هنوز نتوانستیم پاسخ مطلوبی به علاقه‌مندان ورزش در حوزه‌های مختلف انجام دهیم. یعنی به نسبت کسانی که علاقه‌مند به یک رشته ورزشی هستند نتوانستیم زمینه‌ها، امکانات و شرایط را فراهم کنیم. امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های چند ساله، فدراسیون جودو هم پاسخگوی علاقه‌مندان به این رشته باشند و همین که بتواند جمعیت بیشتری را تحت پوشش خود قرار بدهد.

 

 

کد خبر : ۳۵۲۳۰۲