خبرگزاری کار ایران

شهریان در سمینار نواب رئیس بانوان هیات جودو و کوراش:

جودو بانوان از یک مظلومیتی در بین ورزش‌های دیگر برخوردار است/دولت تدبیر و امید توجهی بسیار ویژه به ورزش بانوان دارد

شهریان معتقد است با توجه به اینکه رشته جودو جزو رشته‌های المپیکی محسوب می‌شود باید توجه بیشتری به بخش بانوان این رشته شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،  رباب شهریان،‌معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان  کشور در سمینار نواب رئیس بانوان هیات‌های جودو و کوراش استانهای کشور گفت:‌اعتقاد من این است که جودو بانوان از یک مظلومیتی در بین ورزش‌های دیگر برخوردار است و با توجه به اینکه این رشته جزو رشته‌های المپیکی محسوب می‌شود باید توجه بیشتری به بخش بانوان این رشته شود،‌ که امیدوارم با حضور آقای خدابخش و خانم کعبی زاده این کار صورت بگیرد.

شهریان با بیان اینکه سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در خصوص ورزش بانوان برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است گفت: ایشان همیشه در دیداری که با جامعه ورزش بانوان دارند دو موضوع را مطرح می‌کنند. یکی ورزش همگانی و توسعه و تعمیم ورزش و دیگری موضوع قهرمانی است،  ایشان معتقدند وقتی ورزشکار بانوی ما روی سکوی قهرمانی می‌رود کار بسیار ارزشمندی انجام داده است که این مسئولیت ما را در ورزش قهرمانی افزایش می‌دهد تا بتوانیم یک الگو شایسته و در خور نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

معاون امور ورزش بانوان ادامه داد: دولت تدبیر و امید توجهی بسیار ویژه به ورزش بانوان دارد و هدفش ایجاد شرایط متوازن برای هر دو جنس در امر ورزش است .

شهریان با بیان اینکه سیاست معاونت زنان و امور خانواده حمایت از ورزش بانوان است،اظهار داشت : امسال خبرهای خوبی در مورد ورزش بانوان شنیدیم. یک نمونه نایب قهرمانی سارا سادات خادم الشریعه در مسابقات شطرنج است و  این موضوع از این منظر که کشور ایران میزبان رقابت‌ها بود بسیار حائز اهمیت است.نمونه دیگر انتخاب زهرا نعمتی به عنوان پرچمدار ایران در المپیک ریو است. کمیته ملی المپیک با افتخار زهرا نعمتی را انتخاب کرد که این مسئله نگاه‌های کشورهای دیگر را به ایران جلب می‌کند.

کد خبر : ۳۵۲۳۵۱