خبرگزاری کار ایران

سر نخواستن من دعواست

کفاشیان: با صحبت‌های هاشمی شک همه نسبت به اساسنامه برطرف شد

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید شکی درباره تصویب اساسنامه این فدراسیون در هیات دولت نداشته اما اظهارات کیومرث هاشمی تمام تردیدها را برطرف می‌کند.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان در حاشیه مراسم تجلیل از داوران و کمک داوران لیگ برتر فوتبال بانوان گفت: مراسمی داشتیم و به توجه به اتمام مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان، از داوران خوب و برگزیده که در دو فصل گذشته زحمت کشیدند و داوری کردند، تجلیل کردیم. خانم نوروزی که بهترین داور شد، سوت طلایی گرفت و جوایزی به او و سایر داوران برتر دادیم.

وی ادامه داد: داوران ما زحمت زیادی می‌کشند و اکنون شش داور در سطح آسیا داریم که به خوبی هم فعالیت می‌کنند. امروز هدایایی از طرف اسپانسر به داوران دادیم و قرار نبود ما جایزه‌ای بدهیم، بلکه اسپانسر زحمت کشید و به داوران برتر سکه جایزه داد. خوشبختانه وضعیت داوری کشور بهتر شده و با حمایتی که از سوی اسپانسر می‌شود، شرایط بهتر شده است. بودجه خوبی هم برای داوران در نظر گرفتیم که از طریق اسپانسر به فدراسیون می‌رسد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص مدارکی که امروز کیومرث هاشمی منتشر کرد و نشان داد اساسنامه این فدراسیون در سال 86 و دوره کمیته انتقالی به تأیید هیئت دولت رسیده است، گفت: من قبلاً هم با هاشمی صحبت کرده بودم و او گفته بود اساسنامه به تأیید هیئت دولت رسیده است. او آن زمان در فدراسیون فوتبال مسئولیت داشت و در مکتوباتش هم نوشته بود که اساسنامه مورد تأیید هیئت دولت قرار گرفته است. در این خصوص شکی نداشتیم، بلکه دیگران شک داشتند که شک‌شان برطرف شد. اساسنامه فدراسیون فوتبال 8 سال است مورد تأیید مجمع فدراسیون، فیفا و AFC است و مشکلی هم ندارد.

وی درباره اینکه گفته شده بود فدراسیون فوتبال تا زمان انتخابات با سرپرست اداره شود، اظهار داشت: فعلا که سرنخواستن من دعواست! این مسائل پیش می‌آید و زیاد خوب نیست چون ما نباید اصول اصلی خودمان را زیر سوال ببریم تا به امروز رئیس فدراسیون فوتبالی نبوده که مورد قبول همه باشد بنابراین ما باید به اصولمان احترام بگذاریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اظهارنظر دادکان مبنی بر اینکه یکی از شرایط کاندیداتوریش برای ریاست فدراسیون فوتبال این است که از حمایت مسئولان ورزش برخوردار باشد، گفت: دادکان فرد بسیار فعالی در زمان خود بوده اما چیزی که اهمیت دارد این است که مجمع باید از رئیس فدراسیون حمایت کند و وزیر ورزش نیز جزو مجمع است.

وی در خصوص پذیرفته نشدن استعفای پیروانی اظهار داشت: پیروانی همچون گذشته کارهای تیم ملی را انجام می‌دهد. ما هنوز دو بازی دیگر در مرحله مقدماتی جام جهانی داریم و باید کارها را پیش ببرند به همین دلیل استعفای او را قبول نکردیم.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که دادکان اعلام کرده از کسانی که می‌خواهند کاندیدای ریاست فدراسیون شوند آزمون گرفته شود که آیا می‌توانند یک کمیته را اداره کنند و بعد رئیس فدراسیون شوند تاکید کرد: مگر مجلس خبرگان است که آزمون بدهیم؟ چه آزمونی بگذارند؟ اعضای مجمع شناخت کامل از افراد دارند و هر فردی که رای بیاورد باید به او احترام بگذارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه تیم ملی در کجا تمرین خواهد کرد گفت: فعلا که در کمپ تمرین می‌کنند و پیگیری می‌کنیم تا زمین مناسبی پیدا کنیم.

وی در مورد لباس‌های بازیکنان و کادر تیم ملی گفت: فعلا از همان لباس‌های قبلی آل‌اشپورت که از گذشته تهیه شده، ملی‌پوشان استفاده می‌کنند تا انشاءالله اسپانسر جدید بیاید.

 

کد خبر : ۳۵۳۲۸۲