خبرگزاری کار ایران

به سازمان لیگ چه ربطی دارد باشگاه‌ها چقدر هزینه می‌کنند

آذری: کسانی که از فوتبال رفتند شینطت کردند تا سازمان لیگ نتواند از اسپانسر پول بگیرد

مدیر عامل باشگاه ذوب آهن گفت: برآیند کاری سازمان لیگ در برنامه‌ریزی با توجه به گستردگی مسابقات و ... خوب بوده است.

به گزارش ایلنا، سعید آذری در گفت‌وگو با رادیو ورزش در خصوص سقف بودجه‌ای که سازمان لیگ برای باشگاه‌های لیگ برتری در نظر گرفت و اینکه این سقف تا چه حد رعایت شد اظهار داشت: به عقیده من وظیفه سازمان لیگ نیست که بخواهد برای باشگاه‌ها سقف هزینه تعریف کند. من به شخصه مخالف این قضیه هستم.

وی در واکنش به این پرسش که اگر او مخالف این قضیه است چرا سقف بودجه باشگاه ذوب‌آهن را به سازمان لیگ ارائه کرد، یادآور شد: ما بر حسب وظیفه این کار را کردیم، اما سازمان لیگ به هیچ وجه نمی‌تواند دخل و تصرفی در بودجه باشگاه‌ها داشته باشد. در واقع این کار اشتباه است. اصلاً به سازمان لیگ چه ربطی دارد باشگاه‌ها به چه شکل هزینه و چقدر هزینه می‌کنند و دلیلی ندارد این سازمان بخواهد بین باشگاه‌ها در این زمینه تعادل ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: من لیگ ام ال اس را مثال می‌زنم. در این لیگ حرفه‌ای باشگاه‌هایی مجاز به شرکت در این رقابت‌ها هستند که بتوانند 70 میلیون دلار هزینه کنند. در واقع باشگاهی که بخواهد پنج میلیون دلار هزینه کند و توانش در همین حد باشد جایی در ام ال اس ندارد. متأسفانه در فوتبال ما این اتفاق افتاده که سازمان لیگ برای باشگاه‌ها سقف بودجه تعیین می‌کند، در حالی که موضوع اصلاً ربطی به سازمان لیگ ندارد.

آذری در پاسخ به این سؤال که چرا سازمان لیگ برای باشگاه‌های لیگ برتری سقف بودجه تعیین می‌کند، تصریح کرد: این به خاطر فشاری است که از بیرون به سازمان لیگ وارد شد تا استقلال این سازمان را از بین ببرند. تیم ما فصل قبل با وجود اینکه 15 میلیارد بودجه برای آن تعیین شده بود با 14 میلیارد بودجه توانست هم قهرمان جام حذفی شود و هم در مسابقات لیگ به مقام چهارم برسد و سهمیه آسیا را به دست بیاورد، در حالی که باشگاهی بود که 32 میلیارد هزینه کرد. همان‌هایی که به سازمان لیگ فشار آوردند قرار بود این مسئله را پیگیری کنند که این کار را انجام ندادند. در کل من معتقدم سازمان لیگ عملکرد مناسبی در فصل گذشته داشت.

وی در واکنش به این پرسش که بر چه اساسی معتقد است سازمان لیگ عملکرد مثبتی داشته در حالی که این سازمان به تعهدات مالی خود در قبال باشگاه‌ها عمل نکرد و نتوانست حق و حقوش را از اسپانسر سازمان لیگ بگیرد، گفت: سازمان لیگ قراردادش با اسپانسر را نسبت به فصل پیش با رقم خوبی با برگزاری مزایده امضا کرد، اما فردی که در این مزایده برنده شد به خاطر شیطنت وحشتناکی که بعضی‌ها ایجاد کردند در پایان قرارداد امسالش با سازمان لیگ از فوتبال جدا شده و دیگر پایش را در این رشته نخواهد گذاشت. اگر این فشارها به سازمان لیگ وارد نمی‌شد خود این سازمان راحت می‌تواند درآمدزایی داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه کسانی که از فوتبال رفتند از بیرون طوری شینطت کردند که واقعاً گفتنی نیست، اما با وجود این شیطنت‌هایی که انجام شد اعتقادم این است که سازمان لیگ در بحث قرارداد با اسپانسر و درآمدزایی خوب عمل کرده است.

آذری درباره اینکه چرا چنین اعتقادی دارد و حمایتش از سازمان لیگ آن هم در شرایطی که این سازمان به تعهدات مالی‌اش در قبال باشگاه ها عمل نکرده، ادامه می‌دهد، گفت: من به عنوان یک مدیر باشگاه و یک کارشناس در این باره نظر می‌دهم و اعتقادم این است که با وجود فشارها و شیطنت‌هایی که ایجاد شد سازمان لیگ از لحاظ قرارداد با اسپانسر نسبت به سال قبل عملکرد بهتری داشت، اما اینکه چرا اسپانسر تا به الان به سازمان لیگ آن رقم که باید پرداخت می‌کرده نداده است، برمی‌گردد به همان شیطنت‌ها و در این مورد می‌توانید از تاج سؤال کنید.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا عنوان نمی‌کند چه کسانی در بیرون شیطنت نمی‌کند تا پول از سازمان لیگ به اسپانسر برسد، گفت: من بیشتر از این در این خصوص صحبت نمی‌کنم و شما می‌توانید در این مورد از خود تاج سؤال کنید که چرا پول‌ها وصول نشده است.

 

کد خبر : ۳۵۳۴۹۵