خبرگزاری کار ایران

اتفاقات دیروز می‌تواند کار دشمنان ما باشد

حسنی‌خو: کفاشیان برای حضور در انتخابات باید از ما مجوز بگیرد

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان گفت: از دولت استعلام گرفتیم که گفتند مصوبه‌ای درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال نداریم.

به گزارش ایلنا، رضا حسنی خو، پس از دیدار با مارک تیمر، رییس امنیت یوفا، اظها‌ر کرد: امروز دومین جلسه با افسران امنیتی ورزشگاه‌ها بود که مدیران امنیتی فیفا و AFC هم حضور داشتند. کارگاه‌های آموزشی به منظور امنیت ورزشگاه‌ها و آموزش افسران برگزار شد.

او ا‌ضافه‌ کرد‌: توجه به این موضوع بسیار مهم است و افسران ایرانی هم باید طبق یک رویه خاصی عمل کنند.

مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان درباره پرتاب بیش از حد نارنجک در دیدار پر‌سپولیس و تراکتورسازی در حالی که مدیران امنیتی فیفا و AFC در ورزشگاه حضور داشتند، گفت: به‌ هر‌ حال باید نظارت بیشتری را انجام می‌دادیم. نیروی انتظامی و افسران ورزشگاه باید دقت‌ بیشتری می‌کرد‌ند تا از وقوع چنین اتفاقاتی پیشگیری کنیم. این کار می‌تواند به نفع دشمنان فو‌تبا‌ل ایران باشد و حتی شاید آنها این کار را انجام داده باشند. هو‌اد‌ا‌ران باید در این راه به ماموران کمک کنند چرا که تیم‌های خودشان متضرر می‌شوند.

حسنی‌خو همچنین اضافه کرد: نماینده فیفا فیلم‌هایی را به ما نشان داد که وضعیت ورزشگاه‌های اروپا به مراتب بدتر از ایران بود. فاصله ما با کشورهای اروپایی زیاد نیست و با مقداری آموزش به آن‌ها می‌رسیم.

او درباره اینکه گفته می‌شد اساسنامه فدراسیون فوتبال تاییده هیات دولت را ندارد اما کیومرث هاشمی مدرکی مبنی بر تایید اساسنامه در هیات دولت را به خبنرگاران نشان داده است، گفت: با استعلامی که سازمان بازرسی کل کشور از هیات دولت انجام داده بود، دولت اعلام کرد اساسنامه فدراسیون فوتبال تاییده سال 86 را ندارد و هیچ مدرکی مشاهده نمی‌شود. ما از خودمان نگفتیم و هیات دولت این موضوع را تایید کرده بود.

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان درباره تایید صلاحیت امنیتی و اخلاقی نامزدهای فدراسیون فوتبال اظهار کرد: تایید صلاحیت نامزدها دو مرحله‌ای است. در مرحله نخست فدراسیون فوتبال مدارک نامزدها را تطبیق می‌دهد و در صورت قبول شدن در این مرحله اسامی نامزدها برای ما فرستاده می‌شود و پس از بررسی امنیتی و اخلاقی نامزدهای نهایی اعلام می‌شوند. تمامی مراحل امنیتی زیرنظر ما انجام می‌شود.

حسنی‌خو همچنین درمورد اینکه کفاشیان اعلام کرده نیاز به مجوز وزارت ورزش برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد، گفت: نمی‌دانم موضوع چیست اما قانونی در دولت مبنی بر عدم به کارگیری دو شغله ها وجود دارد. به همین منظور اگر فرد بازنشسته‌ای هم بخواهد در جایی سمت بگیرد، نیاز به مجوز دارد.

 

 

کد خبر : ۳۵۳۴۹۷