خبرگزاری کار ایران

داورزنی در گفت‌وگو با ایلنا:

دوستان به من لطف دارند اما به فوتبال نمی‌آیم/ فضا و ساختار فوتبال مناسب نیست

رئیس فدراسیون والیبال گفت: فضا و ساختار فوتبال را مناسب نمی‌بینم و برای همین نمی‌خواهم به این رشته ورود کنم.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، در واکنش به خبر علاقه‌مندی وزارت ورزش نسبت به حضور وی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: همواره در طول 7، 8 سال گذشته این بحث مطرح بوده است که من به فوتبال ورود و در این رشته فعالیت کنم. اما من هیچ وقت به این موضوع ورود نکرده‌ام و علاقه‌ای برای حضور در فوتبال نداشته‌ام.

وی ادامه داد: تمرکز من روی والیبال است و نمی‌خواهم زحمات والیبال هدر برود. ما می‌خواهیم والیبال را به المپیک ببریم و در این مدت هم تلاش می‌کنیم از فرصتی که تا هفته اول خرداد باقی مانده است استفاده کنیم و والیبال را برای میدان مهم انتخابی المپیک مهیا کنیم. ما در فدراسیون والیبال زحمات زیادی کشیدیم و نباید طوری شود که با رفتن من والیبال صدمه ببیند. فوتبال مدیران زیادی دارد و فکر نمی‌کنم نیازی به حضور من در این رشته باشد.

رییس فدراسیون والیبال تلویحا این خبر را تایید کرد که درباره حضورش در فوتبال صحبت‌هایی با او انجام شده است؛ دوستان همواره لطف داشته‌اند که به من پیشنهاد حضور در فدراسیون فوتبال را داده‌اند اما من فضا و ساختار فوتبال را مناسب نمی‌بینم و برای همین نمی‌خواهم به این رشته ورود کنم. دیدگاه من راجع به آدم‌ها نیست و به فقط روی صحبتم ساختار فوتبال است. از نظر من ساختار فوتبال مناسب مدیریت کردن نیست و فرقی هم ندارد چه کسی رییس باشد. فوتبال یکی از ورزش‌های مهم و پرطرفدار کشور است و باید نگاه ویژه‌ای به آن شود. این رشته باید یک ساختار مناسب و قدرتمند داشته باشد. اما متاسفانه چند سالی هست که فوتبال وارد حاشیه شده است و این اصلاً به نفع این رشته و البته ورزش کشور نیست. من معتقدم که اول باید ساختار فوتبال را درست کرد و بعد به فکر انتخاب رییس برای فدراسیون بود.

داورزنی همچنین راجع به برنامه‌های فدراسیون برای آماده‌سازی تیم ملی جهت شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک به خبرنگار ایلنا گفت: خدا را شکر همه چیز خوب است و بعد از پایان رقابت‌های لیگ، بازیکنان استراحت کوتاهی خواهند کرد و سپس به نفراتی که به تیم ملی دعوت می‌شوند به اردو خواهند رفت. بعد از برپایی اردو یک بازی دوستانه با فرانسه خواهیم داشت و بعد یک هفته زودتر برای حضور در انتخابی المپیک راهی ژاپن خواهند شد. البته سعی می‌کنیم تا پیش ازاعزام به ژاپن چند بازی تدارکاتی مناسب دیگر هم برای تیم تدارک ببینیم. ما امید زیادی به کسب سهمیه داریم و به ژاپن می‌رویم که به امید خدا با دست پر برگردیم.

او ادامه داد: ما در فدراسیون والیبال نگاه ویژه‌ای هم به والیبال بانوان داریم و انشاالله با تکمیل شدن کمپ تیم بانوان، برنامه‌های خوبی هم برای این تیم تدارک خواهیم دید تا در این بخش هم یک تیم ملی قدرتمند داشته باشیم.

محمدرضا داورزنی در پایان در پاسخ به این سوال که سال 94 برای او و رشته والیبال چگونه بوده، گفت: سال پرتلاشی برای والیبال بود و همه ما در فدراسیون والیبال تلاش زیادی برای موفقیت والیبال انجام دادیم. البته درست است که در رنکینگ جهانی سه پله سقوط کردیم. ولی علیرغم این تلاش زحمات زیادی برای والیبال کشیده شد. من از سال 94 کاملاً راضی نیستم. به نظرم باید بهتر می‌بودیم و باید در سال 95 خیلی بهتر از امسال باشیم و سیر صعودی والیبال را به خوبی طی کنیم. امسال ما افت نداشتیم. شاید به المپیک نرفتیم و در لیگ جهانی خوب نتیجه نگرفتیم. اما در جمع هشت تیم برتر جهان بودیم و باید سخت تلاش کنیم که ضمن حفظ جایگاه فعلی، بیشتر از قبل پیشرفت کنیم. ما در نظر داریم که در والیبال در تمامی رده‌ها تیم‌های ملی قدرتمند داشته باشیم و این یکی از مهمترین اهداف ما در سال 95 خواهد بود.

 

 

کد خبر : ۳۵۳۸۷۸