خبرگزاری کار ایران

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

جهنم نیوکمپ در انتظار توپچی‌ها/دوئل بایرن و یووه در آلیانتس آره‌نا

دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا (چهارشنبه) با برگزاری دو دیدار به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا (چهارشنبه) با برگزاری دو دیدار در شهرهای بارسلون و مونیخ به پایان می‌رسد و با انجام این دو بازی، تکلیف هشت تیم صعود کرده به دور بعدی این رقابت‌ها مشخص خواهد شد.

بایرن مونیخ-یوونتوس؛ بکش تا زنده بمانی

در حساس‌ترین بازی این شب یا به نوعی مهم‌ترین دیدار این مرحله، دو تیم بایرن مونیخ آلمان و یوونتوس ایتالیا در ورزشگاه آلیانتس آٰره‌نا شهر مونیخ به مصاف یکدیگر خواهند رفت. بازی رفت دو تیم در یوونتوس آره‌نا با حساب ۲-۲ مساوی به پایان رسید تا سرنوشت نهایی این دیدار به بازی برگشت و شب سرنوشت‌ساز مونیخ کشیده شود.

از همان روزی که در مراسم قرعه‌کشی این مرحله از مسابقات، مشخص شد دو تیم مدعی بایرن و یووه باید مقابل یکدیگر قرار بگیرند، معلوم بود این دیدار همانند یک فینال زودرس غیر قابل پیش‌بینی و البته تماشایی خواهد بود و نمایش دو تیم در دیدار رفت هم به خوبی جذابیت این بازی را به نمایش گذاشت.

گواردیولا و شاگردانش در بوندسلیگا کماکان در صدرجدول قرار دارند و در ابتدای هفته نیز موفق شدند وردربرمن را در روز درخشش کینگزلی کومان با ۵ گل در هم بکوبند تا با روحیه‌ و شرایطی ایده‌آل پا به دیدار سخت فردا شب بگذارند. خبر خوشحال کنند برای مونخیی‌ها بازگشت درخشان فرانک ریبری به ترکیب تیم بود که قطعا می‌تواند برای باواریایی‌ها مانند یک برگ برنده در بازی فردا محسوب شود.

در سوی دیگر یوونتوس نیز در سری آ همچنان بی رقیب است و با توجه به شرایط خیلی خوبی که در حال حاضر دارد، به طور قطع انگیزه زیادی برای فرداشب خواهد داشت. دیداری که بانوی پیر برای صعود باید در آن به پیروزی برسد یا حداقل به نتیجه مساوی با بیشتر از دو گل دست پیدا کند.

در تیم بایرن مویخ، خاوی مارتینز، ژروم بواتنگ و هولگر باداشتوبر سه بازیکنی هستند که به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهند بود. ضمن اینکه مارتین کاسرس و جورجیو کیلینی نیز دو مهره مصدوم آلگری در این دیدار هستند که نمی‌توانند برای یووه به میدان بروند.

بارسلونا-آرسنال؛ جهنم نیوکمپ در انتظار توپچی‌ها

در دیگر بازی فرداشب، دو تیم بارسلونا و آرسنال در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم خواهند رفت. دیدار رفت دو تیم در لندن با حساب ۲-۰ به سود آبی اناری‌ها به پایان رسید و با توجه به این نتیجه به طور حتم آرسن ونگر و شاگردانش برای صعود به مرحله بعد کار بسیار سخت و تقریباْ غیرممکنی را در ورزشگاه نیوکمپ پیش رو خواهند داشت.

آرسنالی‌ها در ابتدای هفته در زمین خود مقابل واتفورد شکست خوردند تا با حذف از جام حذفی انگلستان، بیش از گذشته درگیر مشکلات و بحران شوند. بحرانی که حالا به سکوهای امارات هم کشیده شده. جایی که هواداران آرسنال با آوردن بنرهای اعتراضی خود خواهان رفتن آرسن ونگر از آرسنال شده‌اند و شکست و حذف قابل پیش‌بینی در بازی فرداشب هم می‌تواند مانند کاتالیزوری برای آتش این بحران عمل کند.

اما در نقطه مقابل، بارسلونا برعکس حریف بحران زده خود، روزگار بسیار شیرینی را سپری می‌کند و تبدیل به تیمی شده که تقریباَ شکست ناپذیر است. تیمی که در ۲۷ بازی اخیر شکست نخورده است و با تکیه بر مثلث مرگبار هجومی خود تمامی حریفانش را با اقتدار شکست داده است.

بارسلونا برای بازی فرداشب جرارد پیکه را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. اما در تیم آرسنال پیتر چک دروازه‌بان اصلی توپچی‌ها و آرون رمزی مهمترین بازیکنان غایب این تیم خواهند بود که به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده‌اند.

 

 

کد خبر : ۳۵۵۶۱۳