خبرگزاری کار ایران

سال ۹۴ یکی از سال‌های سخت ایران به لحاظ مالی بود

گودرزی: اگر کمیته ملی المپیک با ما تقابل دارد مشکل آنهاست

وزیر ورزش و جوانان درباره تغییرات اساسنامه مشترک فدراسیون ها عنوان کرد: با تغییر مسئول یک هیات، ما تعلیق نمی شویم. این تعلیق را ما صرفا برای ترساندن همدیگر استفاده می کنیم.

به گزارش ایلنا، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در گفت و گوی ویژه خبری درباره اینکه گفته بود عمر مدیریتی‌اش کوتاه است، گفت: نخیر این گونه نگفتم، سوال این بود برنامه‌هایتان چگونه است؟ من هم گفتم معمولا عمر مدیریت ها محدود است و دوره وزارت هم 4 سال است و در وزارت ورزش هم نزدیک به 3 سال است که هستم.

وی درباره اینکه کمتر از 5 ماه به المپیک باقی مانده، اظهار داشت: شرایط نسبتا خوب است. فدراسیون ها به عنوان متولیان تخصصی ورزش ها فعالیت‌های خود را دارند و وزارت ورزش و همین طور کمیته ملی المپیک هم برنامه ها را رصد می کند. اگر مشکلاتی باشد منعکس می شود و هدف این است که آن را برطرف کنیم. 5 ماه تا رسیدن به اوج آمادگی ورزشکاران فرصت باقی است و الان نمی توان گفت یک ورزشکار آمادگی 100 درصد دارد یا خیر.

گودرزی در ادامه صحبت هایش با اشاره به روند ایران در المپیک ها، عنوان کرد: بعد از انقلاب در 7 دوره در بازی های المپیک شرکت کرده ایم که به طور میانگین 3.5 مدال گرفته ایم. بضاعت ورزش ما به لحاظ فنی همین است. یک دوره اتفاقی و با مساعدت‌های ویژه 12 مدال می گیریم و یک دوره دو مدال. این رسیدگی ها یک مسئله است و مسئله دیگر سطح ورزش ماست. در المپیک لندن اعتبارات متفاوت بود. دلار قیمت کمتری داشت. بخش عمده ای از مسائل المپیک ما مربوط به مسائل مالی است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سفرهای برون مرزی و البته اعتبارات مالی در کسب سهمیه مهم است، در واکنش به اعتراضات فدراسیون ها تصریح کرد: رئیس فدراسیون‌ها اعتبارات و هزینه ها را مدیریت کند. کار خوبی که در دوران من انجام شده این است که رئیس فدراسیون در ابتدای سال تفاهمنامه را امضا می کند. مثلا در فدراسیون کشتی 7 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده و قبول کردند 25 میلیارد آورده داشته باشند. تقریبا 93 درصد گرفته اند. حالا یا محاسبات آنها اشتباه بوده و یا مدیریت درستی نداشته اند.

وی درباره موفقیت فدراسیون والیبال، تصریح کرد: داورزنی اعلام کرد به بودجه وزارت ورزش نیاز ندارد. او توانسته چند تیم را ساماندهی کرده و آنها را مدیریت کند. او یکی از مدیران موفق ما بوده است. فدراسیون نباید متکی به منابع دولتی باشند، اگرچه دولت باید کمک کند، اما فدراسیون یک نهاد عمومی غیر دولتی است.

گودرزی درباره اینکه چرا خادم به شما نامه ننوشته، خاطرنشان کرد: 4815 سکه به فدراسیون کشتی پرداخت شده است. بنابراین فقط 7 میلیاردی که به آنها داده شده نبوده است. از طرفی یک اسپانسر حمایت هایش را به خاطر برند یک فدراسیون دارد که این برند مربوط به ملت است.

وزیر ورزش تصریح کرد: نباید الان بگوید 200 میلیارد پول نیاز دارد، باید ابتدای سال آن را می گفتند. حالا که پول اضافه می خواهند باید از سایر منابع بگیریم اگر توانستیم در خدمتشان هستیم. حالا اینکه نامه سرگشاده می نویسند مسیر منطقی این است ابتدا در مراکزی که کار تخصصی را انجام می دهند این نامه نوشته شود. خادم نامه ای به من ننوشته است. من این موضوع را در هیات دولت مطرح کردم و گفتم برخی فدراسیون های ما گلایه دارند. با مساعدت دولت اعتبار ما 42 درصد برای سال آینده افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه این مصاحبه یادآور شد: ما هیچ اختلافی نداریم. حرف ما را باور کنید. اگر دیگران مشکلی دارند و تقابلی حس می کنند، مشکل خودشان است. ما ستاد عالی بازی‌های المپیک داریم و صحبت ها مطرح می شود. در بازی های آسیایی هم چنین ستادی را داشتیم و گفتم مسئول این بازی ها کمیته است و ما وظیفه داریم که پشتیبانی کنیم. من و معاونان هیچ دخالتی نداشتیم و هاشمی می تواند شهادت بدهد. در جلسه اول ستاد عالی بازی های المپیک هم گفتم شرح وظایفی بدهید و اگر بخواهید کمک می کنم.

گودرزی درباره اینکه هاشمی گفته ممکن است اتفاق پکن رخ دهد، تصریح کرد: اتفاق پکن؟ چه اتفاقی؟ من حتی از انداختن مدال گردن ورزشکار امتناع می‌کنم تا اتفاق پکن رخ ندهد.

وزیر ورزش و جوانان درباره تغییرات اساسنامه مشترک فدراسیون ها عنوان کرد: با تغییر مسئول یک هیات، ما تعلیق نمی شویم. این تعلیق را ما صرفا برای ترساندن همدیگر استفاده می کنیم.

وی در پایان گفت: سال 94 یکی از سال های سخت ایران به لحاظ پول بوده است. ارزش دلار 3 برابر شده و در واقع قدرت مانور کاهش پیدا کرده است. اگر بنا باشد یک سازمانی پول چاپ کند و به سازمان ها بریزد که نمی شود. حالا همه باید کمک کنند تا ورزشکاران به آمادگی خود برسند و بتوانیم از عرصه المپیک آبرومندانه بیرون بیایند.

 

کد خبر : ۳۵۵۸۴۱