خبرگزاری کار ایران

برگزاری بازی دوستانه با کرواسی و مقدونیه تقریباً قطعی است

کفاشیان: این تیم ملی پتانسیل صعود به جام جهانی را دارد

کفاشیان در خصوص دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کرواسی گفت: برگزاری بازی دوستانه مقابل تیم‌های مقدونیه و کرواسی تقریباً قطعی است.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان در حاشیه تمرین امروز (چهارشنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این دومین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای دیدار مقابل هند و عمان است. خوشبختانه در سال جدید تمرینات با حضور تمامی بازیکنان برگزار شده و تیم ملی شرایط خوبی دارد. 

کی‌روش از جوانگرایی در تیم ملی راضی است
وی با یادآوری نشستی که در هفته اخیر با کارلوس کی‌روش داشته است، گفت: کی‌روش به جوانگرایی اعتقاد دارد و از روندی که تیم ملی در این زمینه پیش گرفته، راضی است. کارلوس کی‌روش در مقایسه‌ای که داشت به شرایط امروز تیم ملی و اوضاع آن در چند سال گذشته اشاره کرد و اینکه تیم ملی در گذشته کمبود بازیکن داشت، اما امروز در پست‌های مختلف بهترین‌ها را در اختیار دارد و برخی از بازیکنان جوان حتی شرایطی بهتر از بازیکنان قدیمی تیم ملی دارند.

این تیم ملی پتانسیل راهیابی به جام جهانی را دارد
رئیس فدراسیون فوتبال بیان این نقطه نظرات از سوی کارلوس کی‌روش و شرایط تیم ملی را امیدوارکننده توصیف و بیان کرد: تیم ملی بعد از گذر از این مرحله از مسابقات انتخابی جام جهانی نیاز به کسب تجربه و دیدارهای دوستانه دارد. این بازیکنان جوان باید کسب تجربه کنند. امیدوارم مدیریت آینده فدراسیون فوتبال ضمن جلب نظر کارلوس کی‌روش برای ادامه حضور در تیم ملی شرایط آماده‌سازی این تیم را فراهم آورد. به نظر من این تیم ملی با بازیکنان و کادرفنی که دارد، از پتانسیل لازم برای راهیابی به جام جهانی برخوردار است.

برگزاری بازی دوستانه با کرواسی و مقدونیه تقریباً قطعی است
کفاشیان در خصوص دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کرواسی گفت: برگزاری بازی دوستانه مقابل تیم‌های مقدونیه و کرواسی تقریباً قطعی است. البته شاید شرایط برای برگزاری بازی با کرواسی فراهم نشود، چرا که در آن برهه زمانی که کروات‌ها خواهان برگزاری بازی هستند، برخی از بازیکنان ما درگیر بازی هستند. امروز یا فردا نشستی با کارلوس کی‌روش خواهیم داشت تا برای برگزاری دیدار مقابل کرواسی تصمیم‌گیری کنیم، شاید برای آن بازی با نیروهای موجود به میدان برویم.

به دنبال تصویب اساسنامه هستیم تا مدیریتی بعدی فدراسیون با مشکل مواجه نشود
وی در واکنش به طرح این موضوع که شاید دیدار مقابل عمان آخرین بازی تیم ملی در زمان ریاستش بر فدراسیون فوتبال باشد، خاطر نشان کرد: آنچه به ما اعلام شده، اساسنامه موجود فدراسیون فوتبال مصوبه دولت را ندارد، به همین خاطر انتخابات غیرقانونی است. اگر اساسنامه فدراسیون فوتبال تا قبل از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به تأیید و تصویب دولت برسد، انتخابات در تاریخ مقرر (11 اردیبهشت 95) برگزار می‌شود، در غیر این‌صورت انتخابات به تعویق می‌افتد. ما به دنبال آن هستیم که اساسنامه به تصویب دولت برسد تا مدیریتی بعدی فدراسیون فوتبال با مشکل مواجه نشود.

رئیس فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه فدراسیون متبوعش به دنبال تصویب اساسنامه بعد از تعطیلات عید است، به این سؤال که اگر انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ 11 اردیبهشت برگزار نشود، در آن تاریخ مجمع فوق‌العاده فدراسیون برگزار خواهد شد، اینچنین پاسخ داد: باید مجمع فوق‌العاده برگزار شود. برای این کار ما تا آخر اردیبهشت وقت داریم، البته اگر تصویب اساسنامه طول بکشد.

ثبت‌نام نکردم چون می‌خواستم تکلیف مشخص شود
کفاشیان در مورد اینکه چرا در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام نکرده است، گفت: دلیل عدم حضور من در انتخابات به خاطر خودم نبود، بلکه به این دلیل بود که تکلیف مشخص شود. دولت باید مشخص کند که اساسنامه فدراسیون فوتبال مورد تأیید است یا نه. اگر اساسنامه مورد تأیید نیست که ما هشت سال کار غیرقانونی کرده‌ایم! باید تکلیف دولت با فدراسیون فوتبال مشخص شود. اگر اساسنامه نیاز به تغییرات جزئی و یا حتی کلی دارد، باید این تغییرات صورت بگیرد.

وی در واکنش به طرح این موضوع که کیومرث هاشمی، از اعضای کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال اعلام کرده اساسنامه فدراسیون فوتبال به تأیید هیئت دولت رسیده است، گفت: در نامه‌ای که وزارت ورزش به ما نوشته و در آن از دولت استعلام گرفته شده است، تأکید شده که اساسنامه به تصویب دولت نرسیده است. حالا این تأییدیه هیئت دولت گم شده است یا نه را نمی‌دانم.

اگر انتخابات به تعویق بیفتد دیگر نیازی به ثبت‌نام کاندیداهای جدید نیست
رئیس فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد فرم‌های مربوط به ثبت‌نام حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را پر نکرده است، تصریح کرد: چهار نفری که برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند، شرایط‌شان مورد بررسی قرار می‌گیرد و هر زمان که قرار شد انتخابات برگزار شود، با هم رقابت خواهند کرد. البته اگر انتخابات به تعویق بیفتد دیگر نیازی به ثبت‌نام کاندیداهای جدید نیست. اگر هم مجمع تصمیم جدیدی بگیرد یا اینکه در اساسنامه جدید تغییراتی اعمال شود، شاید دوباره ثبت‌نام صورت بگیرد.

فعلاً تصمیمی به شرکت در انتخابات ندارم
کفاشیان در پاسخ به این پرسش که اگر در اساسنامه تغییراتی صورت بگیرد، در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام خواهد کرد یا نه، گفت: هنوز تصمیمی به شرکت در انتخابات ندارم. در حال حاضر نیروهای جوان و جدیدی جلو آمده‌اند که به امید خدا کار را با اساسنامه جدید پیش می‌برند.

ما در فیفا حمایت می‌کنیم تا اساسنامه فدراسیون تأیید شود
«در صورت تصویب اساسنامه جدید خطر تعلیق فوتبال ما را تهدید نمی‌کند؟»، کفاشیان در پاسخ به این سؤال نیز گفت: فیفا اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال ایران را قبول دارد، اما اگر تغییرات در اساسنامه صورت بگیرد که باید یک نسخه را به فدراسیون بین‌المللی فوتبال بفرستیم تا آن را تأیید کنند. ما در فیفا حمایت می‌کنیم تا اساسنامه فدراسیون تأیید شود، ما آنجا حامی دولت و اساسنامه خودمان هستم و نه فیفا.

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال مشکلی ندارد، تصریح کرد: اساسنامه مشکلی ندارد و فقط مراجع ذیربط می‌گویند باید برای آن مصوبه دولت گرفته شود. اگر مصوبه دولت را بگیریم هیچ مانعی وجود ندارد و اساسنامه درست است.

 

کد خبر : ۳۵۶۸۲۳