خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی عمان:

دیدار مقابل ایران برای ما حیاتی است

کارو درباره اینکه چه شناختی نسبت به تیم ملی ایران و کارلوس کی‌روش دارد، گفت: ما همیشه عملکرد مربیان دیگر را زیر نظر داریم و از عملکرد کارلوس کی‌روش و تیمش نیز باخبریم و می‌دانیم باید با چه تیمی بازی کنیم.

به گزارش ایلنا، خوان رامون لوپس کارو در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ایران و عمان اظهار داشت: قبل از هر چیز از همه خبرنگاران تشکر می‌کنم. ما تمرینات خوبی انجام داده‌ایم و آمادگی بالایی داریم. ما با تلاش زیادی به این مرحله از مسابقات رسیده‌ایم.

کی‌روش مربی بزرگی است
وی در ادامه به تمجید از تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخت و با تشکر از فدراسیون فوتبال ایران گفت: تیم ملی ایران از شایستگی زیادی برخوردار بوده و کی‌روش، سرمربی تیم این تیم مربی بزرگی است.

دیدار مقابل ایران برای ما حیاتی است
سرمربی تیم ملی فوتبال عمان در ادامه صحبت‌هایش در خصوص دیدار مقابل ایران اظهار داشت: مسابقه فردا برای ما بسیار حیاتی است. این آخرین بازی ما در این مرحله خواهد بود که از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. مطمئناً برای ما یک آرزو و یک ویژگی خاص است که بتوانیم از این مرحله جلوتر برویم و در جایگاهی قرار بگیریم که با تیم ملی ایران همسطح باشیم.

در 2 ماه گذشته سعی کردم شناخت خوبی از تیم و بازیکنان عمان پیدا کنم
کارو در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه در بازی رفت ایران و عمان یک سرمربی فرانسوی (پل لوگوئن) روی نیمکت عمان بود حالا شما چه شناختی از تیم ایران دارید، پاسخ داد: من تشکر می‌کنم از صداقتی که شما خبرنگاران در پرسیدن سؤالات دارید و در کل از همه خبرنگاران تشکر می‌کنم. باید بگویم که من به مدت دو ماه است که در تیم ملی عمان حضور دارم و در این مدت تلاش کرده‌ام تا بتوانم شناخت خوبی از تیم و بازیکنان عمان پیدا کنم. باید بگویم که تکنولوژی نیز در این مدت توانسته به ما کمک کند. ما از طریق اینترنت سؤالاتی را که برای‌مان مبهم بوده است، توانسته‌ایم پاسخ خوبی برای‌شان پیدا کنیم.

فرصت بسیار کوتاهی داشتیم تا تیم را به مرز آمادگی برسانیم
وی افزود: عمان از لحاظ تاریخی در گذشته وضعیت خاصی داشته است. ما توانسته‌ایم برای تیم ملی عمان تدارکات خوبی را داشته باشیم. ما بازیکنان جوان و کم سن و سال را به تیم ملی عمان آورده‌ایم تا بتوانند در کنار بازیکنانی که تجربه کافی در تیم ملی عمان داشتند، آمادگی خوبی پیدا کنند. ما فرصت بسیار کوتاهی داشتیم تا تیم را به مرز آمادگی برسانیم. اگر من در زمان آینده نیز در تیم ملی عمان حضور داشته باشم شرایط خوبی را پیدا خواهیم کرد. من هدفم بیشتر روی این موضوع است که بتوانیم در زمان فعلی به تیم ملی عمان کمک شایانی انجام دهم و کاری به گذشته نداریم.

می‌دانیم ویژگی‌های تیم کی‌روش چیست
کارو درباره اینکه چه شناختی نسبت به تیم ملی ایران و کارلوس کی‌روش دارد، گفت: ما همیشه عملکرد مربیان دیگر را زیر نظر داریم و از عملکرد کارلوس کی‌روش و تیمش نیز باخبریم و می‌دانیم باید با چه تیمی بازی کنیم. ما تمرینات فنی و غیرفنی را که در ایران برگزار می‌شود، به‌صورت ریز توجه کرده‌ایم، اما آمادگی ما برای تیم خودمان است و برای یک تیم خاص آماده نمی‌شویم. در تیم ما یک آمادگی کلی داریم تا با هر تیمی که روبه‌رو شدیم بدانیم بر اساس چه تاکتیکی بازی کنیم و ما در تمرینات‌مان با همین تاکتیک آماده می‌شویم به این دلیل که بتوانیم تمام نیازهای موردنظرمان را انجام داده و در این راستا نیازهای‌مان را به خوبی بررسی می‌کنیم. همین‌طور به تیم کی‌روش توجه داریم و می‌دانیم ویژگی‌های آنها چیست.

اخلاقی نیست در مورد سرمربی پیشین تیم ملی عمان صحبت کنم
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تیم سابق عمان همیشه تا دقیقه 60 بیشتر نمی‌توانست مقابل حریفان نمایش خوبی داشته باشد و در 30 دقیقه آخر بازی همیشه اُفت می‌کرد، پاسخ داد: از لحاظ حرفه‌ای‌گری و مربیگری در فوتبال دنیا مرسوم نیست که ما بخواهیم عملکرد مربیان سابق تیم ملی عمان را زیر سؤال ببریم و این دور از بحث احترام و اخلاق فوتبالی است و من هم تمایل ندارم در خصوص عملکرد مربی سابق تیمم صحبت کنم. آن چیزی که برای ما حائز اهمیت است، این است که ما بتوانیم در زمان فعلی تیم را از شرایط روحی، بدنی و تاکتیکی در بهترین وضعیت ممکن قرار بدهیم و تمرکزم من هم بیشتر روی همین موضوع قرار دارد.

می‌دانیم مقابل بهترین تیم گروه‌مان بازی می‌کنیم اما شرایط خوبی برای برد داریم
سرمربی تیم فوتبال عمان در پایان و در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه «امیدوارم اقامت خوبی در امن‌ترین کشور دنیا داشته باشید. چقدر شانس برای تیم ملی عمان قائل هستید که فردا مقابل ایران شگفتی‌ساز شود؟»، پاسخ داد: به تبع هر مربی و سرمربی سعی و تلاشش این است که تیمش پیروز از میدان خارج شود و هیچ وقت در مسابقه فوتبال به شکست فکر نمی‌کند. ما می‌دانیم که مقابل بهترین تیم گروه بازی می‌کنیم، اما ما هم یکسری ویژگی‌های خاص داریم که اگر بازیکنانم فردا به توصیه‌های ما گوش بدهند مطمئناً شرایط خوبی برای پیروزی خواهیم داشت.

 

کد خبر : ۳۵۷۴۸۴