خبرگزاری کار ایران

مه‌لقا جام‌بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید از مدعیان المپیک عقب بمانیم/ با روحیه بالا به ریو می‌رویم

بانوی تیرانداز المپیکی ایران، از شرایط تیراندازی و رکوردشکنی‌های بانوان ایران احساس خشنودی می‌کند و آن را روحیه بخش می‌داند.

مه‌لقا جام بزرگ، بانوی تیرانداز ایرانی که موفق به کسب سهمیه المپیک ریو شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، ضمن تبریک سال جدید، از شرایط تیراندازان ایران و المپیک ریو گفت: این تجربه دوم من در المپیک ریو است. امیدوارم که با کمک خدا و تلاش‌های خودم بتوانم جزو مدال آوران کشور باشم. المپیک هرسال دشوارتر از سال‌های قبلی می‌شود. رقیبان ما در این رشته، قوی‌تر شده‌اند و البته تعداد رقبا هم بیشتر از سال‌های گذشته است.

عضو تیم ملی تیراندازی رشته خفیف، راجع به شرایط دیگر مدعیان المپک ریو گفت: تیم‌های دیگر شرایط بسیار خوبی دارند. البته مسابقات به طور انفرادی است و تیمی نیست اما کشورهای رقیب، برای موفقیت در المپیک بسیار هزینه کرده‌اند. صربستان، آمریکا، ایتالیا، کره، آلمان، سنگاپور، روسیه و... جزو رقبای ما هستند. تلاش و هزینه زیادی برای این مسابقات می‌کنند.ما باید تلاش کنیم که از مدعیان المپیک عقب نمانیم.

جام‌بزرگ درباره تمرین‌های آماده‌سازی ایران برای المپیک اظهار کرد: ما در ایران مشکل فشنگ داریم. فدراسیون و کمیته ملی المپیک سعی در حل این مشکل دارند اما تا به حال این امر میسر نشده است. قرار بود برای اردوی تدارکاتی و آماده سازی عازم آلمان شویم و همینطور در مسابقات بین‌المللی دورتمند شرکت کنیم؛ اما این اردو هم لغو شد. البته بودجه فدراسیون تیراندازی بالا نیست. به هرحال سرمربی، برنامه‌ ریزی می‌کند و وقتی کارها طبق برنامه پیش نرود، احتمال مدال آوری کاروان ایران کم می‌شود و این اصلا جالب نیست. با این حال، در ایران تمرین داریم و اردو زده‌ایم. تا بیست‌وهفتم اسفند ماه در مجموعه آزادی اردو داشتیم. و در سال جدید هم از چهارم فروردین، اردوی دیگری در مجموعه آزادی داریم.

وی در پایان راجع به سال 94 برای تیراندازی ایران گفت: سالی که گذشت برای تیراندازی ایران سال سراسر خوبی بود. قهرمانی‌ها و مدال‌هایی که بدست آوردیم بسیار روحیه بخش بود و مطمنا در روند نتیجه‌گیری ما در المپیک تاثیر گذار است. از لحاظ کسب سهمیه هم رکورد شکنی کردیم. پنج سهمیه کسب کردیم که تا الان در ایران بی‌نظیر بوده است. درآخر از همه مردم درخواست دارم که برای موفقیت ما در المپیک، ما را از دعای خیر خود بی نصیب نگذارند.

 

 

کد خبر : ۳۵۷۶۶۴