خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی فوتسال در گفت‌وگو با ایلنا:

ناظم‌الشریعه: با عملکردمان خیلی چیزها را ثابت کردیم/ با دو هفته کار نمی‌شود برای جام جهانی آماده شد

سرمربی تیم ملی فوتسال معتقد است با وضعیت فعلی نمی توان توقع داشت تیم ملی در جام جهانی کلمبیا نتایج خوبی را کسب کند.

محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان که موفق شد به همراه این تیم بعد از دو دوره ناکامی، جام قهرمانی فوتسال آسیا را بالای سر ببرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، در مورد مسائل مختلفی صحبت کرده است که می توانید متن کامل این گفت‌وگو را در زیر بخوانید:

سال 94 برای فوتسال کشورمان چطور بود؟

خدا را شکر بعد از چند سال افول، سال خیلی خوبی برای فوتسال بود و توانستیم قهرمان آسیا شویم و ضمن اینکه در جام باشگاه ها هم قهرمان شدیم. همچنین لیگ خیلی خوب و پویایی را هم پشت سر گذاشتیم. البته هنوز نگرانی هایی هست و باید بدانیم که باید ممارست بیشتری برای پیشرفت کردن داشته باشیم و در سال 95 که جام جهانی را در پیش داریم باید نتایج بهتری را کسب کنیم. ما به اوج رسیدیم و حالا باید در سال جدید در اوج باقی بمانیم. همه فوتسالی ها زحمت کشیدند و نتایج خوبی در فوتسال کسب شد و حالا باید طوری کار کنیم که این قهرمانی ها ادامه دار باشد. ما 24 سال است که دنبال رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی هستیم و سال جدید باید طوری کار کنیم که به این هدف برسیم.

انتخابات فدراسیون فوتبال در پیش و است و با توجه به این که احتمال زیادی وجود دارد که تغییراتی گستده در فدراسیون رخ بدهد، شما نگران این نیستید که تدارکات مناسبی برای تیم ملی فوتسال مهیا نشود؟

صد در صد نگران هستم. اما به نظرم اگر برنامه ریزی داشته باشیم حتی با تغییر رئیس هم از اهدافی که تعیین کردیم عقب نمی افتیم و به صورت روتین جلو می رویم و دیگر جایی برای نگرانی نخواهد بود. من از آقای کفاشیان بخاطر همه زحماتی که برای فوتسال کشیدند تشکر می کنم اما واقعاً نباید طوری باشد که بعد از ایشان ما به مشکل بخوریم. نباید فراموش کنیم که ما رویداد بسیار مهمی مانند جام جهانی را در پیش داریم و وقت زیادی برای آماده سازی مناسب تیم ملی مقابل ما نیست.

زمانی که می خواستیم سرمربی تیم ملی شوید، خیلی ها مخالف انتخاب شما بودند. اگر زمان به عقب برود باز هم این ریسک را می کنید که به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی بنشینید؟

قطعاً باز هم قبول خواهم کرد. در آن زمان که بحث انتخاب من مطرح بود، یک هجمه ای به وجود آمد که هر چه بود تمام شد. طبیعی هم هست بالاخره هرکسی تفکری دارد و من اهمیتی به این موضعات نمی دهم. ولی فکر می کنم ما با عملکردمان خیلی چیزها را ثابت کردیم. ما هیشه سعی می کنیم بدون حاشیه باشیم و با صداقت رفتار کنیم و همین رفتار را هم با مردم و مسئولین داشتیم. حضور در تیم ملی برای همه ما افتخار است. قبل از ما افرادی بودند و بعد از ما همه کسان دیگری خواهند آمد اما خوب است آدم در زمانی که هست به بهترین شکل کار کند.

آیا کمیته فوتسال بعد از قهرمانی آسیا از شما به عنوان سرمربی تیم ملی، برای جام جهانی کلمبیا برنامه ای خواست یا نه؟

بله، بعد از برگشت ما به تهران جلسه ای داشتیم و با کمیته فوتسال صحبت کردیم و برنامه دادیم. من گفتم برای حضور در جام جهانی باید هزینه کنید. چه از نظر مالی چه از نظر معنوی. مثلاً من گفتم لیگ باید از خرداد شروع شود. ولی خوب فکر کنم باشگاه ها موافقت نکنند و احتمالاً لیگ دیرتر و از تیرماه شروع  می شود. الان طبق صحبتها قرار است نهایتاً دو هفته قبل از جام جهانی تیم را به من تحویل بدهند که طبیعتاً با این وضع کاری نمی شود کرد. من گفته ام که این کار اشتباه است و در این صورت نباید توقع نتیجه گرفتن داشته باشید. ولی دیگر تصمیم گیری با کمیته فوتسال است. من حتی برنامه اردیبهشت ماه تیم ملی را تحویل داده ام و بازی دوستانه هم در آن لحاظ کردیم. حالا دیگر باید دید تصمیمات کمیته فوتسال چگونه خواهد بود.

محمد ناظم الشریعه

قرارداد شما تا جام جهانی اعتبار دارد؟

فکر می کنم دارد. حتماً دارد که از من برنامه گرفته اند دیگر.

شما به غیر از فوتسال دل مشغولی دیگری هم دارید؟

بله، من کارشناس وزارت مسکن هستم و علاقه زیادی هم به باغبانی دارم. من کارمند وزارت مسکن هستم و جا دارد همینجا هم یک تشکر ویژه از دوستان عزیزم در این نهاد داشته باشم بخاطر همه حمایتهایی که در مدت زمان حضور من در کنار تیم ملی داشتند.

اهل کتاب و فیلم و موسیقی هم هستید؟

بله، موسیقی گوش می دهم. ولی در مورد کتاب بیشتر بر حسب نیازی که دارم کتاب می خوانم و در واقع نوع کتابهای که میخوانم تخصصی است. نه متفرقه.

فوتبال روز دنیا را پیگیری می کنید؟

بله کاملاً.

تیمهای مورد علاقه شما چه تیمهایی هستند؟

من رئال مادرید را واقعاً دوست دارم. در زمینه داخلی هم حرفی نزنم بهتر است.

از نظر شما بهترین بازیکن دنیا در حال حاضر چه کسی است؟

الان که چند سال است جو رسانه ای روی مسی و رونالدو است. از میان این دو نفر هم به نظر من رونالدو بازیکن کاملتر و بهتری است و معتقدم رونالدو بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان است.

به عنوان حرف آخر، آرزوی شما برای سال 95 چیست؟

امیدوارم که در سال جدید همه مسئولین بدون هیچ عنادی کمک کنند که فوتسال ما برسد به جایی که سالها است آرزوی آن را دارد و به هدف و رویای 24 ساله خود برسد. من فکر می کنم رسیدن به این هدف می تواند باعث شود درهای بزرگی به سمت فوتسال ما باز شود. ضمن اینکه امیدوارم اوضاع اقتصادی کشور هم روبراه شود و مردم در این سال کمتر از گذشته درگیر مشکلات اقتصادی باشند.

 

کد خبر : ۳۵۷۸۶۵