خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو با ایلنا:

موفقیت شمشیربازی حاصل برنامه‌ریزی است که بعد از المپیک لندن داشتیم

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: عملکرد شمشیربازان ما در مسابقات جهانی سابر به شکلی بود که ما را به کسب مدال در المپیک امیدوار کرد.

فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وکو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص کسب دو سهمیه المپیک توسط شمشیربازان ملی‌پوش کشورمان گفت: این یک اتفاق بزرگ بود که توسط شمشیربازان تیم ملی رقم خورد. مجتبی عابدینی در مسابقاتی که سطح بسیار بالایی داشت، با حذف چهار قهرمان جهان به فینال رسید و به مدال نقره جهان دست پیدا کرد و با قرار گرفتن در بین 14 نفر برتر رنکینگ دنیا، توانست به صورت مستقیم سهمیه المپیک را کسب کند که این یک موفقیت بزرگ برای شمشیربازی و ورزش کشورمان بود و من بسیار خوشحالم که در ایام نوروز و زمانی که خبری از ورزش‌های دیگر نبود، این اتفاق رخ داد و موجب شد تا خبر موفقیت شمشیربازی بازتاب خوبی در میان مردم و در رسانه‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: علی پاکدامن دیگر شمشیرباز تیم ملی نیز در این مسابقات موفق بود و توانست به عنوان بهترین شمشیرباز آسیا سهمیه المپیک را کسب کند که او هم به نوبه خود کار بزرگی را انجام داد. البته من باید تشکر ویژه‌ای از آقای فخری مربی خوب تیم ملی داشته باشم که زحمت زیادی را برای تیم ملی کشیدند و در حالی که به عنوان داور هم برای حضور در المپیک انتخاب شده بودند، با موافقت کردن با درخواست ما، از حضور در المپیک به عنوان داور انصراف داد تا به عنوان مربی در کنار ملی‌پوشان حضور داشته باشد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی پیرامون همین مسئله افزود: عملکرد شمشیربازان ما در مسابقات جهانی سابر به شکلی بود که ما را به کسب مدال در المپیک امیدوار کرد و من بسیار خوشبین هستم که با تلاش بچه‌ها و مربی بسیار خوب تیم ملی بتوانیم در المپیک مدال کسب کنیم.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ریزی مناسب برای حضور موفق شمشیربازی در المپیک صورت گرفته است یا خیر نیز اظهار داشت: ما 6 ماه بعد از پایان المپیک لندن، برای این روزها برنامه‌ریزی کرده بودیم و موفقیت فعلی شمشیربازی حاصل برنامه‌ای است که ما از چهار سال قبل آن را مهیا کرده بودیم و البته در این راه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم به خوبی از ما حمایت کردند. کسانی که در جریان امور قرار دارند به خوبی می‌دانند که کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ جهانی کار بسیار دشواری است که خدا را شکر ما توانستیم با برنامه‌ریزی خوب و تلاش زیاد به این مهم دست پیدا کنیم. در این مورد باید این نکیته را بگویم که در مسابقات جهانی تنها 6 کشور آمریکا، روسیه، ایتالیا، آلمان، کره‌جنوبی و ایران موفق شدند سهمیه المپیک کسب کنند و همین به خوبی نشان دهنده کار بزرگی است که ورزشکاران ما انجام داده‌اند.

وی در پایان گفت: ما در بخش بانوان هم داریم تلاش می‌کنیم که از طریق موفقیت در مسابقات پیش رو در قاره آسیا سهمیه المپیک را کسب کنیم و امیدوارم که این اتفاق رخ بدهد. همچنین امیدوارم روندی که باعث شده است تا شمشیربازی به روزهای موفق فعلی برسد، ادامه داشته باشد و با درخشش در المپیک همراه شود.

 

کد خبر : ۳۵۸۳۲۸