خبرگزاری کار ایران

الماسخاله: چرا فدراسیون با اساس‌نامه تایید نشده 8 سال کار کرده است؟

رئیس هیات فوتبال استان گیلان گفت: اعضای مجمع به هیچ عنوان موافق این نیستند که انتخابات فدراسیون فوتبال به تعویق بی‌افتد.

قربانعلی الماسخاله، رئیس هیات فوتبال استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد احتمال به تعویق افتادن انتخابات فدراسیون فوتبال و درستی یا نادرستی این مسئله گفت: این که تعویق انتخابات درست است یا نه از دست مجمع خارج است و باید دید موضوع اساس‌نامه فدراسیون فوتبال به کجا می‌رسد. پیش از این به ما اعلام کرده بودند که اساس‌نامه مورد تایید است و حتی در این مورد به اعضای مجمع نامه هم زده بودند. آقای کیومرث هاشمی که سرپرست کمیته انتقالی فیفا بود در آن زمان اعلام کرده بود اساس‌نامه به تایید هیات دولت رسیده است و حتی به تازگی هم این حرف را تکرار کرد. اما حالا صحبت‌ها چیز دیگری شده است و باید دید بالاخره این موضوع به کجا می‌رسد و بد در مورد تعویق انتخابات تصمیم‌گیری شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موافق به تعویق افتادن انتخابات فدراسیون فوتبال است یا خیر عنوان کرد: طبق قانون انتخابات باید اردیبهشت ماه انجام شود و نه من و نه بقیه اعضای مجمع موافق این که انتخابات به تعویق بی‌افتد نیستیم. چون همین عقب افتادن خودش مشکلات زیادی را متوجه فوتبال می‌کند و در مدت شش ماهی که اساس‌نامه برای تایید شدن به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ارسال می‌شود، همه چیز تحت تاثیر انتخابات قرار می‌گیرد و در این مدت به دلیل اینکه همه به فکر انتخابات و رای آوردن هستند، تقریباً دیگر کسی به فکر برنامه‌ریزی برای فوتبال نخواهد بود. اما وقتی اساس‌نامه مورد تایید نباشد دیگر کاری نمی‌شود کرد و باید انتخابات را تمدید کرد.

وی ادامه داد: واقعاً این خیلی عجیب است که حالا می‌گویند اساس‌نامه فدراسیون فوتبال مورد تایید نیست. اگر اینطور است پس چطور فدراسیون 8 سال با این اساس‌نامه کار کرده است؟ یعنی در این مدت کسی نبوده است که بگوید اساس‌نامه ایراد دارد؟ این واقعاً یک عیب و ایراد بزرگ است که بعد از 8 سال حرف از وارد بودن ایراد به اساس‌نامه می‌زنند. متاسفانه مشکل ممکلت ما همیشه همین بوده است که وقتی عده‌ای از سرکار می‌روند، گروه بعدی که می‌آید مدام قصد دارد تیم قبلی را از صحنه خارج کند و این باعث می‌شود همیشه عقب باشیم.

وی در پایان در واکنش به صحبت‌های حسنی‌خو مدیرکل حراست وزارت ورزش مبنی بر اینکه اگر انتخابات به تعویق بی‌افتد باید نحوه ثبت‌نام متقاضیان نیز تغییر کند گفت: همینطور است. اگر قرار بر گرفتن تاییدیه فیفا برای اساس‌نامه باشد، امکان دارد که نحوه ثبت‌نام از متقاضیان نیز تغییر کند. برای اینکه باید دید در اساس‌نامه جدید چه شرایطی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال لحاظ شده است و طبق آن عمل کرد.

 

کد خبر : ۳۵۸۳۵۵