خبرگزاری کار ایران

دبیری: برگزاری انتخابات بستگی به تایید شدن اساسنامه 86 دارد

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: موضوع اصلی بحث زمان است و اگر اساسنامه ارسالی به هیات دولت تا قبل از زمان انتخابات تایید شود، طبیعتاً انتخابات در زمان مشخص شده برگزار خواهد شد.

شهرام دبیری، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد بحث‌های مربوط به احتمال تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال به دلیل مورد تایید نبودن اساسنامه این فدراسیون گفت: در شرایط فعلی که هنوز اساسنامه تایید نشده است، احتمال تعویق انتخابات وجود دارد، اما از آنجایی که اساسنامه 86 برای گرفتن تاییده به هیات دولت ارسال شده است، در صورتی که تایید شود، انتخابات طبق روال قانونی خود برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع اصلی بحث زمان است و اگر اساسنامه ارسالی به هیات دولت تا قبل از زمان انتخابات تایید شود، طبیعتاً انتخابات در زمان مشخص شده برگزار خواهد شد. اما اگر اینگونه نشود، انتخابات عقب خواهد افتاد و بعد مجدداً باید مراحل ثبت‌نام از متقاضیان برگزار شود.

دبیری در پاسخ به این سوال که چرا اساسنامه 86 به هیات دولت ارسال شده است عنوان کرد: اساسنامه 86 در دولت قبلی مورد تایید قرار گرفته بود و به ما هم گفته بودند که تایید شده است، اما بعد اعلام کردند که تایید نشده و نیاز است تا باز به هیات دولت برود و به همین دلیل این اساسنامه را تحویل وزارت ورزش دادیم و دلیل دیگری جز این نداشت.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که آیا اساسنامه 86 بخاطر اختیارات کمتر رئیس فدراسیون فوتبال در آن از سوی مسئولان وزارت ورزش انتخاب شده است تصریح کرد: نه اینطور نیست. در اساسنامه سال 90 یکسری اصلاحات انجام شده است و در صورتی که اساسنامه 86 به تایید هیات دولت برسد، خود به خود اساسنامه 90 هم مورد تایید قرار می‌گیرد. برای اینکه اصلاحات 90 هم در پی همین اساسنامه سال 86 بوده است.

 

کد خبر : ۳۵۸۶۷۲