خبرگزاری کار ایران

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

کاتالان - مادرید؛ قسمت دوم/ شب سخت بنفیکا در آلیانتس آره‌نا

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، فردا شب با انجام دوبازی در شهرهای بارسلون و مونیخ آغاز خواهد شد که در این دیدارها، تیم‌ بارسلونا در نیوکمپ از اتلتیکو مادرید پذیرایی خواهد کرد و بایرن مونیخ نیز در آلیانتس آره‌نا میزبان بنفیکا خواهد بود.

بارسلونا-اتلتیکو مادرید؛ تقابل دوباره انریکه و سیمئونه

در مهم‌ترین بازی از شب اول این دور از رقا‌بت‌ها، تیم بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان تیم اتلتیکو مادرید خواهد بود. دو تیم که در رقابت‌های داخلی اسپانیا نیز رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند، حالا باید در یک میدان اروپایی نیز برای صعود به جمع چهارتیم پایانی با یکدیگر مبارزه کنند.

بارسلونا در شرایطی پا به این دیدار سخت و حساس می‌گذارد که در ابتدای هفته در بازی حساس و حیثیتی ال کلاسیکو، برابر رقیب و دشمن دیرینه خود یعنی رئال مادرید با نتیجه 2-1 شکست خورد تا بعد از 39 بازی بدون شکست، نوار شکست‌ناپذیری این توسط شاگردان زیدان قطع شده باشد.

مثلث تهاجمی و بسیار زهردار بارسا که در ماه‌های اخیر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند، در بازی برابر رئال نمایش ضعیفی ارائه دادند و این نگرانی را برای هوادران آبی اناری‌ها به وجود آورده‌اند که شاید در حساس‌ترین مقطع از فصل دچار افت شده باشند.

در طرف دیگر میدان اما دیگو سیمئونه و شاگردانش که در بازی ابتدای هفته خود رئال بتیس را با 5 گل در هم کوبیدند، در بهترین شرایط روحی به مصاف میزبان قدرتمند خود خواهند رفت و بدن شک دنبال این خواهند بود که با بستن راه‌های نفوذ بازیکنان بارسا، دست پر نیوکمپ را ترک کنند.

مشکل اصلی سیمئونه در تیم اتلتیکو بحث مصدومیت بازیکنان این تیم است که امکان دارد باعث شود چند مهره اصلی این تیم مانند دیگو گودین مدافع و کاپیتان روخی‌بلانکوس، این بازی مهم را از دست بدهند. در بین بازیکنان مصدوم اتلتیکو، غیبت تیاگو در این دیدار قطعی است و گودین، خیمنز و کاراسکو هنوز وضعیت مشخصی برای این بازی ندارند.

در تیم بارسلونا نیز جرمی متیو، ساندرو رامیرز و آدریانو غایبین قطعی این تیم هستند که به دلیل مصدومیت نمی‌توانند در این بازی به میدان بروند.

نکته قابل توجه در مورد تقابل دوباره بارسلونا و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا این است که آخرین حذف بارسلونا در مرحله‌ای پیش از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان، مربوط به دو فصل پیش می‌شود که در همین مرحله یک هشتم نهایی و توسط دیگو سیمئونه و شاگردانش رقم خورد.

ضمن اینکه طبق دستور فیفا، شاگردان لوئیس انریکه در تقابل با اتلتیکو، هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت پیراهن‌های دوم خود که به رنگ زرد و قرمز است را بر تن می‌کنند. اتلتیکو هم در بازی رفت از پیراهن دوم خود که آبی رنگ است استفاده خواهد کرد.

بر اساس قوانین اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تصمیم برای استفاده بارسا از پیراهن دومش به این منظور گرفته شده تا داوران بازی و هواداران بتوانند بازیکنان را به خوبی از یکدیگر تشخیص دهند و دید بهتری از آنها داشته باشند.

بایرن‌مونیخ-بنفیکا؛ نبرد سرخ‌ها در آلیانتس آره‌نا

در دیگر بازی از شب اول دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم بایرن مونیخ آلمان در خانه خود میزبان تیم بنفیکا خواهد بود.

باواریایی‌ها که با پیروزی سخت و دشوار اما دراماتیک برابر یوونتوس، به سختی راهی این مرحله شده‌اند، به ظاهر کاری آسان را پیش رو خواهند داشت. هرچند که تیم بنفیکا همواره در مقاطع مختلف از رقابت‌های اروپایی ثابت کرده است که توانایی خلق شگفتی را دارد.

پپ گواردیولا سرمربی بایرن که آخرین فصل حضور خود در این تیم را سپری می‌کند، برای فتح لیگ قهرمانان توسط بایرن مونیخ به شدت تحت فشار است و به خوبی می‌‌داند که قهرمانی در این رقابت‌ها تا چه اندازه در قضاوت‌های آینده راجع به کارنامه او در بایرن تاثیر خواهد داشت.

بایرن مونیخ در بازی اول هفته خود در بوندسلیگا و در روزی که به نظر می‌رسید بازیکنان این تیم انگیزه زیادی برای انریی صرف کردن ندارند و بایرن مانند همیشه بازی نمی‌کرد، به یک پیروزی خفیف 1-0 برابر فرانکفورت رسید تا با حفظ اختلاف 5 امتیازی خود با دورتموند در جدول، با خیالی آسوده برای مصاف حساس برابر بنفیکا تمرکز کنند.

بایرن مونیخ برای این بازی یروم بواتنگ و هولگر بداشتوبر را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت، ضمن اینکه آرین روبن و مهدی بن‌عطیه نیز به دلیل مصدوم بودن، هنوز وضعیت مشخصی برای بازی فردا شب ندارند.

در طرف دیگر، روی ویتوریا و شاگردانش در تیم بنفیکا که در مرحله قبل موفق شدند زنت روسیه را از پیش رو بردارند، به خوبی می‌دانند که برای موفقیت برابر تیم قدرتمند آلمانی، حداقل روی کاغذ شانس کمی دارند و باید از معدود موقعیت‌های خود در این بازی استفاده کنند تا شاید بتوانند دست پر و یا با یک شکست خفیف آلیانتس آره‌نا را ترک کنند و تا امیدهای این تیم برای بازی برگشت در لیسبون زنده بماند.

در تیم بنفیکا، چهار بازیکن تاثیرگذار مانند خولیو سزار، نونو سانتوس، لویزائو و لیساندرو لوپز به دلیل مصدومیت به طور قطع در این بازی غایب خواهند بود.

دو بازی دیگر این مرحله نیز روز چهارشنبه در شهرهای پاریس و وولفسبورگ برگزار خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۵۸۷۲۴